Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Konference k využívání ESF ve vzdělávání 30.10.2008 TOP HOTEL Praha
Výsledky workshopu B – Podpora počátečního a dalšího vzdělávání prostřednictvím ESF Konference k využívání ESF ve vzdělávání TOP HOTEL Praha
2
Změny v počátečním vzdělávání v ČR
Odpovídají na potřeby vzniklé v rychle se vyvíjející společnosti Zavádění změn bylo podpořeno projekty realizovanými za podpory ESF Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008
3
- sdílení zkušeností, PDP - metodická podpora, www.rvp.cz
Co bylo podpořeno Autonomie a profilace škol a nové cíle vzdělávání (tvorba a zavádění ŠVP ) - projekty Pilot Z, Pilot G, Pilot S, Metodika, Koordinátor - sdílení zkušeností, PDP - metodická podpora, - vzdělávání učitelů - poradenská činnost Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008
4
Rovné příležitosti ve vzdělávání - projekty VIP-kariéra, SIM, PROPOS
Co bylo podpořeno Rovné příležitosti ve vzdělávání - projekty VIP-kariéra, SIM, PROPOS - další vzdělávání pedagogických a odborných pracovníků - metodická podpora - vytváření školních poradenských pracovišť Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008
5
Úkoly, které nám zůstávají i nadále
Rozšiřovat možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků Nadále podporovat sdílení zkušeností a poskytovat poradenství a metodickou podporu Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008
6
Role dalšího vzdělávání v konceptu CŽU
Další vzdělávání je jedna z možných odpovědí na demografický pokles a rychlé změny současné ekonomiky Česká republika není mezi nejúspěšnějšími státy v účasti na DV (5,7%) Je nutno aktivně rozvíjet nástroje uvedené ve SCŽU Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008
7
Školy jako centra celoživotního učení
Školy jsou dobře vybavená zařízení, která mohou plně sloužit k naplňování konceptu DV V současnosti nejsou plně připraveny Projekty UNIV2 Systém a Kraje Globální granty OP VK 3.2 Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008
8
Národní soustava kvalifikací a sektorové rady jako nástroj pro spolupráci se zaměstnavateli
Vzdělávání není samoúčelné, ale vede mj. k uplatnitelnosti žáků a studentů na trhu práce Podpořit propojení vzd. systému (a jeho reflexi) se současnou měnící se ekonomikou je nutno prohloubit Národní soustava kvalifikací a sektorové rady jsou jedním z možných nástrojů Content of the Strategy: Definitions EU and national context SWOT Strategic priorities Link with OPs Implemenation plan: till the end of 2008
9
Děkujeme PhDr. Stanislava Krčková Mgr. Jakub Stárek
Main strategic priorities: Recognition and permeability Development of proper conditions for lifelong learning, including the recognition of learning outcomes: i.e. development of a comprehensive systém of practical procedures and tools for identification and recognition of learning outcomes at all levels (incl. Development of national qualification framework; implementation of Act on recognition of learning outcomes, etc.) Equal access (equity) increase the accessibility to the education for all – during the whole life cycle increase the variety of study programmes removing of barries in schools - support to the concept of inclusive schools (so as all pupils and students can advance their abilities Functional literacy development of key competences which are crucial for further employability and personal development full use of ICT Further education of teachers + methodological support Social partnership cooperation with employers and social partners -> balance between the educational opportunities and needs of economic, social and environmental development early identification of the needs of employers development of partnership between schools and enterprises Demand stimulation modify the social system so as the lifelong learning is natural and possible for all families assistance for socially handicapped students Quality combination of external evaluation and self-evaluation monitoring of the implementation of curriculum reform Counselling access for all people to the information and guidance system increase the accessibility to the guidance during the whole life cycle, especially in schools cooperation with eployers
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.