Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet"— Transkript prezentace:

1 Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
„Infrastruktura a životní prostředí“ Nepomuk,

2 Aktuální stav Zpracována první verze socio-ekonomického profilu města, odesláno k připomínkování Realizována a vyhodnocena dotazníková šetření, odesláno k připomínkování Uspořádáno veřejné projednání strategie Formulován a projednán návrh SWOT analýzy, odesláno k připomínkování Zpracovaný strategický skelet

3 Strategická vize

4 Obecná východiska strategické vize
Příjemné životní prostředí, malebná okolní krajina nabízející možnost pro relaxaci a odpočinek nedostatek pracovních příležitostí Místní ekonomický rozvoj Cestovní ruch Dobré dopravní spojení do významných okolních center (za prací, do škol) chybějící obchody a služba, nízká kvalita stávajících Kvalita života Charakter Nepomuku „na hranici vesnice a města“, kde jsou v dostatečné míře dostupné základní služby a zároveň je alespoň částečně zachována vesnická pospolitost obyvatel nedostatečná infrastruktura a nabídka volnočasových aktivit Infrastruktura a životní prostředí Veřejná správa dopravní obslužnost Nabídka kulturních a společenských akcí, aktivity města rozvíjející kulturní a společenský život

5 Logika strategie (I) Cílem taková „architektura“, která propojí strategický pohled a utilitární charakter dokumentu – ostře zacílená strategie, ale zároveň dostatečně široká tak, aby poskytovala oporu pro budoucí cíle a aktivity města (a umožňovala strategická rozhodnutí). Dva přístupy ke strategii: „Shora“ – definice vize na základě provedených analýz, jejich další rozpracování do specifických cílů, atd: STRATEGICKÁ VIZE  SPECIFICKÉ CÍLE „Zdola“ – seskupování a třídění témat, která jsou pro město relevantní a budou v následujícím období řešena OPATŘENÍ  PRIORITY  PRIORITNÍ OBLASTI

6 Logika strategie (II) Propojení obou přístupů: na úrovni priorit / opatření a specifických cílů Příklad: Specifický cíl 1 Specifický cíl 2 Specifický cíl 3 Priorita 1.1 Priorita 1.2 Priorita 1.3 Priorita 2.1 Priorita 2.2

7 Vize: teze Živé centrum regionu na rozhraní tří krajů, které odvážně rozvíjí vysokou kvalitu rezidenčního zázemí pro obyvatele města i regionu. Moderní město ve svých funkcích, správě a rezidenčních kvalitách; živé město kultury, sportu a společenského dění pro místní, obyvatele regionu i návštěvníky; stojící na historických základech. Město, které iniciativně využívá bohatosti/rozmanitosti kulturního dědictví, přírodních kvalit podbrdské krajiny i inovací a moderních trendů v cestovním ruchu pro rozšíření nabídky pro návštěvníky a turisty, kteří v regionu zůstávají a rádi se do něj vracejí. Město, které všemi dostupnými prostředky podporuje činorodost a podnikavost obyvatel, rozvíjí komunitu a její soudržnost a je ve svých funkcích vstřícné, přátelské a inovativní vůči jejich uživatelům

8 Specifické cíle SC1: Nepomuk: město vyznačující se vysokou kvalitou svého fyzického prostředí, svých funkcí a služeb, které obyvatelům města i širšího regionu poskytuje. SC2: Nepomuk / Nepomucko: atraktivní a živá destinace s historickou pamětí, kulturním dědictvím, pečující u svůj unikátní krajinný ráz a přírodní bohatství. SC3: Nepomuk: spádové centrum regionu pro veřejné služby a občanskou vybavenost; dostupné a propojené se svým okolím; poskytující služby vysoké kvality se zřetelem na inovace a moderní trendy; město přátelské k malému a střednímu podnikání.

9 ZÁKLADNÍ STRUKTURA STRATEGIE (návrh)

10 VIZE Místní ekonomický rozvoj Kvalitní veřejná správa Cestovní ruch
Kvalita života Infrastruktura a životní prostředí Kvalitní veřejná správa

11 MÍSTNÍ EKONOMICKÝ ROZVOJ A CESTOVNÍ RUCH: NÁVRH

12 VIZE Místní ekonomický rozvoj Kvalitní veřejná správa Cestovní ruch
Kvalita života Infrastruktura a životní prostředí Kvalitní veřejná správa Rozvoj infrastruktury pro cestovní ruch Rozvoj malého a středního podnikání Podpora spolupráce veřejné a soukromé sféry a rozvoj systematického řízení destinace Podpora spolupráce soukromé a veřejné sféry

13 1.1 Rozvoj malého a středního podnikání
1.1.1 Vytvoření a rozvoj pobídek pro přilákání a/nebo vznik podnikatelských záměrů ve městě Podpora osob zahajujících podnikání Propagace ekonomického potenciálu města Podpora vzniku a rozvoje podnikatelských aktivit v centru města, vč. sociálního podnikání

14 1.2 Podpora spolupráce soukromé a veřejné sféry
1.2.1 Stabilizace a rozvoj systematické komunikace mezi správou města a podnikateli Rozvoj informačního a poradenského servisu pro investory i začínající podnikatele Podpora rozvoje spolupráce mezi místními podnikateli a základní školou

15 2.1 Rozvoj infrastruktury pro cestovní ruch
2.1.1 Podpora zvyšování kapacity a kvality základní infrastruktury a služeb pro cestovní ruch Efektivní využívání historického dědictví pro kulturu a cestovní ruch s důrazem na inovace a rozvoj nových, moderních funkcí Rozvoj infrastruktury pro cykloturistiku, včetně doplňkové infrastruktury a služeb Podpora vzniku a rozvoje doplňkové infrastruktury pro cestovní ruch s důrazem na atraktivity pro rodiny s dětmi

16 2.2 Podpora spolupráce veřejné a soukromé sféry a rozvoj systematického řízení destinace
2.2.1 Rozvoj kapacit pro systematické řízení regionu jako destinace cestovního ruchu Vznik a rozvoj platformy pro systematickou spolupráci veřejných a soukromých subjektů v cestovním ruchu Podpora propojování služeb a atraktivit a vytváření ucelené nabídky / produktů cestovního ruchu Rozvoj proaktivního marketingu města / regionu jako destinace pro cestovní ruch a jeho systematizace Rozvoj spolupráce s komerčními subjekty v cestovním ruchu, včetně zahraničních Podpora plného využití potenciálu zámku Zelená Hora pro cestovní ruch s důrazem na inovace a specifické zájmy vymezených cílových skupin, ve spolupráci s obcí Klášter Rozvoj tematického cestovního ruchu s důrazem na historické dědictví (sakrální turistika), ale rovněž na filmový turismus, vojenskou historii místa, atd.

17 Děkuji za pozornost Ing. Petra Chvatíková (petra.chvatikova@rhdhv.com)
Mgr. Lukáš Maláč


Stáhnout ppt "Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet"

Podobné prezentace


Reklamy Google