Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
„Okna technickým oborům dokořán“
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu České republiky 1
2
Krajská hospodářská komora
REALIZÁTOR PROJEKTU Krajská hospodářská komora kraje Vysočina 2
3
Vysočina Education, školské zařízení
PARTNER PROJEKTU Vysočina Education, školské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace 3
4
Rozpočet projektu: Období realizace projektu: 1. 2. 2012 – 30. 1. 2015
Doba trvání projektu: 36 měsíců Rozpočet projektu: 4 951 840,48Kč 4
5
SLOŽENÍ REALIZAČNÍHO TÝMU
Manažer projektu Věcný manažer Odborný poradce a garant partnera Koordinátor v okrese (4x) Lektor metodicko-informačních seminářů (5x) Věcný manažer partnera Finanční manažer 5
6
CÍL PROJEKTU Zlepšení podmínek pro výuku technických a řemeslných oborů na základních školách (ZŠ) Zvýšení motivace žáků osmých a devátých tříd ZŠ ke vzdělávání v těchto oborech Zlepšení uplatnitelnosti absolventů středních odborných a technických škol na trhu práce v Kraji Vysočina 6
7
CÍLOVÉ SKUPINY PROJEKTU
Žáci druhého stupně (osmých a devátých tříd) základních škol a školských zařízení Kraje Vysočina Pracovníci škol a školských zařízení v Kraji Vysočina Vedoucí pracovníci škol a školských zařízení v Kraji Vysočina 7
8
HLAVNÍ CÍLOVÁ SKUPINA Žáci druhého stupně ZŠ s nimiž projekt pracuje nejvíce a na něž jsou zaměřeny prakticky všechny aktivity projektu. Tato skupina je projektem oslovována a motivována tak, aby měla v průběhu projektu i po jeho ukončení k dispozici více informací a konkrétních postupů pro své rozhodování o budoucím studiu a profesní kariéře.
9
ZAPOJENÍ HLAVNÍ CÍLOVÉ SKUPINY DO PROJEKTU
V hodinách praktického vyučování na ZŠ Exkurze do technicky zaměřených firem spojené s besedou s jejich zástupci (jednateli, personalisty, mistry) Motivační dílny zručnosti - pod vedením učitelů odborných předmětů SŠ si žáci vyzkouší práci s konkrétním materiálem Specializační dílny zručnosti - SŠ poskytnou učitele odborných předmětů a technickou podporu (dílny, materiál, polotovary), žáci vyrobí konkrétní výrobek
10
KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU
01 Virtuální okno technického oboru 02 Okno do praxe v technickém oboru 03 Okna do dílen zručnosti 04 Okna spolupráce otevřená
11
01 VIRTUÁLNÍ OKNO TECHNICKÉHO OBORU
Vytvoření virtuální videoprezentace10 vybraných technických oborů s vazbou na konkrétní SŠ a firmy Doplněk výuky na základních školách Obory: klempíř stavební výroby, nástrojař, operátor dřevařské a nábytkářské výroby, elektrikář, mechanik elektrotechnik, truhlář, obráběč kovů, zedník, instalatér a tesař
12
02 OKNO DO PRAXE V TECHNICKÉM OBORU
Vazba na „virtuální okno technického oboru“ Praktická návštěva firmy s předmětným oborem Prohlídka firmy, jejích dílen a pracovišť („Jednou vidět je lepší, než stokrát slyšet“) Beseda se zástupci firem – jednatelem, personalistou, mistry, dělníky (aktivní zapojení zástupců praxe)
13
03 OKNA DO DÍLEN ZRUČNOSTI
Návštěva vybrané střední odborné technické školy – získání přehledu o podmínkách studia Žáci si obor (řemeslo) prakticky vyzkouší v „motivačních dílnách zručnosti“ Žáci si sami vyrobí jednoduchý výrobek ve „specializačních dílnách zručnosti“ pod dohledem učitelů odborných předmětů SŠ (využití dílen, materiálů a polotovarů SŠ)
14
04 OKNA SPOLUPRÁCE OTEVŘENÁ
Uspořádání 5 odborných seminářů zaměřených na technické vzdělávání a kariérové poradenství na ZŠ a SŠ Shrnutí výsledků projektu za účasti zástupců všech zainteresovaných základních škol, středních škol a zaměstnavatelů
15
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Vytvoření nového inovativního produktu obsahujícího virtuální interaktivní prezentace (VIP) 10 technických oborů Vytvoření metodických návodů pro praktické použití VIP při výuce na ZŠ a v hodinách odborných předmětů na SŠ Vytvoření Metodické příručky pro výuku praktických činností Podpoření 500 žáků ZŠ, kteří se aktivně zapojí do projektu (využijí VIP, navštíví firmy, SŠ, motivační a specializační dílny zručnosti) Podpoření 50 účastníků odborných seminářů Podpoření 15 osob – poskytovatelů služeb (lektorů odborných seminářů a učitelů)
16
HLAVNÍ PŘÍNOSY PROJEKTU
Pro cílovou skupinu žáků ZŠ: Získání kvalitních informací o struktuře technických a řemeslných oborů v Kraji Vysočina Získání aktuálních informací přímo z firem o možnostech a podmínkách uplatnění v technických oborech Poznání vlastních dovedností a předpokladů pro zdárné studium, jakož i bližší poznání obsahu a náročnosti studia těchto oborů na středních odborných technických školách Umožnění lepšího kontaktu s reálným pracovním prostředím, reálnými pracovními podmínkami a získání konkrétních informací o možnostech následného uplatnění na trhu práce
17
HLAVNÍ PŘÍNOSY PROJEKTU
Pro cílovou skupinu pedagogických pracovníků: Získání větších kontaktů s reálným pracovním prostředím a získání důležitých kontaktů z odborného podnikatelského prostředí Umožnění podílet se na tvorbě systému práce se žáky ve vztahu k technickým oborům a řemeslům Získání kvalitnějších podkladů pro kariérní poradenství na školách a zlepšení jeho praktické realizace Zvýšení kvalifikace pro praktickou výuku odborných předmětů
18
PŘIDANÁ HODNOTA PROJEKTU
Vytvoření systematického propojení linky základní škola – střední škola – zaměstnavatel Probudí zájem žáků o technické obory a zprostředkovaně napomůže i ke změně pohledu rodičů a veřejnosti vůbec na technické a řemeslné obory Přispěje ke zlepšování podmínek pro výuku technických, přírodovědných oborů a řemesel, včetně zvyšování motivace žáků ke vzdělávání se v těchto oborech v Kraji Vysočina
19
Děkuji za pozornost Miloslav Vytasil Manažer projektu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.