Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
TISKOPISY JEDNODUCHÉ KOMUNIKAČNÍ ŽÁNRY
Mgr. Michal Oblouk
2
TISKOPISY POŠTOVNÍ POUKÁZKY PODACÍ LÍSTEK
A – používá se k posílání peněžní hotovosti na bankovní nebo spořitelní účet C – používá se k obyčejnému posílání peněžní hotovosti adresátovi na jeho adresu D – používá se k telegrafickému posílání peněžní hotovosti adresátovi na jeho adresu PODACÍ LÍSTEK používáme, chceme-li poslat doporučený dopis nebo balík
3
JEDNODUCHÉ KOMUNIKAČNÍ ŽÁNRY
VZKAZ nejjednodušší sdělení krátká zpráva po někom poslaná písemná nebo mluvená forma podle toho, komu je určen, vybíráme stylistické prostředky INZERÁT krátké, většinou placené oznámení v novinách, časopisech, vývěsních skříňkách, v televizi, rozhlase nebo na internetu můžeme s ním prodávat, nakupovat, vyměňovat, hledat zaměstnání, příp. se seznamovat nebo nabízet různé služby stručný, jasný a přehledný na závěr nesmíme zapomenout uvést značku, telefonní číslo nebo adresu OBJEDNÁVKA ústní nebo písemná žádost o dodání zboží nebo o vykonání nějaké práce
4
hlavička – předmět zprávy, odesílatel, příjemce
ELEKTRONICKÁ POŠTA způsob odesílání a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy (internet) každý musí mít svoji ovou adresu 2 hlavní části: hlavička – předmět zprávy, odesílatel, příjemce tělo – samotná zpráva lze přikládat jako přílohy obrázky a jiné soubory
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.