Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_52_INOVACE_571 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_52_INOVACE_571 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace"— Transkript prezentace:

1 VY_52_INOVACE_571 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Jméno autora Mgr. Pavel Koudelka Datum: Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Opakování učiva fyziky Téma: Souhrnné opakování učiva fyziky ZŠ (31/76) Metodický list/Anotace Opakování, procvičování a rozšiřování učiva různými formami + řešení Zdroje:

2 kolikrát se necháš nachytat?)
… je to pravda nebo lež? … (následuje 10 výroků, kolikrát se necháš nachytat?)

3 1. Výkon P vypočítáme, když práci W dělíme dobou t, za kterou byla tato práce vykonána.

4 PRAVDA

5 2. K ovládání reaktoru slouží regulační tyče, k zastavení řetězové reakce havarijní tyče.

6 PRAVDA

7 Počet protonů udává P-číslo, počet nukleonů N-číslo.
3. Počet protonů udává P-číslo, počet nukleonů N-číslo.

8 LEŽ

9 Jak to teda mělo být správně?

10 Počet protonů udává protonové číslo, počet nukleonů nukleonové číslo.
3. Počet protonů udává protonové číslo, počet nukleonů nukleonové číslo.

11 4. Doba T, za kterou se průběh střídavého proudu opakuje, se nazývá perioda střídavého proudu.

12 PRAVDA

13 5. Při tání látka odevzdá teplo, při tuhnutí naopak látka přijme teplo ze svého okolí.

14 LEŽ

15 Jak to teda mělo být správně?

16 5. Při tání látka přijme teplo, při tuhnutí naopak látka odevzdá teplo svému okolí.

17 6. Postupuje-li paprsek do prostředí, ve kterém se světlo šíří větší rychlostí např. ze vzduchu do skla nebo do vody, nastane lom paprsku ke kolmici (α > β).

18 LEŽ

19 Jak to teda mělo být správně?

20 6. Postupuje-li paprsek do prostředí, ve kterém se světlo šíří menší rychlostí např. ze vzduchu do skla nebo do vody, nastane lom paprsku ke kolmici (α > β).

21 Rovnovážná poloha těles může být stálá, volná nebo vratká.
7. Rovnovážná poloha těles může být stálá, volná nebo vratká.

22 PRAVDA

23 Látky, které jsou složeny z atomů jednoho druhu, jsou prvky.
8. Látky, které jsou složeny z atomů jednoho druhu, jsou prvky.

24 PRAVDA

25 9. Polohová energie tělesa, které je na povrchu Země (h=0), je nulová (EP=0).

26 PRAVDA

27 10. Jestliže došlo k úrazu, poskytneme první pomoc, a to rychle, účelně a uváženě, bez vlastního ohrožení.

28 PRAVDA

29 A nyní si chvilku započítáme, máme tady dva jednoduché příklady, pojďme se hned mrknout na jejich zadání: (následovat bude samozřejmě řešení, pro názornost vše „růčo“, komplet bez použití kalkulaček).

30 55. - B Urči odpor Chozého žárovky, jejíž příkon při napětí zdroje 230 V je 45 W.

31 4. - A Rony má problém: neví, jakou hmotnost má dubový kmen o objemu 4,2 m3 a smrkový kmen o stejném objemu?

32 To musí mít každý už dávno hotovo. Čistě jen pro kontrolu:

33 55. - B Urči odpor Chozého žárovky, jejíž příkon při napětí zdroje 230 V je 45 W.

34

35 4. - A Rony má problém: neví, jakou hmotnost má dubový kmen o objemu 4,2 m3 a smrkový kmen o stejném objemu?

36

37 … nyní následuje bleskovka, základ základů:

38 … najde se tu snad bábovka, která by tohle nezvládla…? …

39 fyzikální veličina značka základní jednotka hmotnost R délka I čas elektrický náboj U síla elektrické napětí tlak elektrický odpor kg A elektrický proud s V p N C F Pa m t Q d

40 … čistě jen pro kontrolu:
( p. s. jinak by snad musel být obnoven trest smrti ).

41 fyzikální veličina značka základní jednotka hmotnost m kg čas t s síla F N tlak p Pa elektrický odpor R elektrický proud I A elektrické napětí U V elektrický náboj Q C délka d

42 … nejen ve fyzice, … ale hlavně v každodenním, běžném životě je zkrátka potřeba umět správně a výstižně definovat pojmy. Učíme se tak přesnému vyjadřování a samozřejmě tím i bystříme svůj mozek…

43 … tak jako má ruka pět prstů…

44 … tak jako má ruka pět prstů…

45 … tak bude následovat pět pojmů…

46 … dokážete výstižně říct, co znamenají?

47 Rovina odrazu Polovodičová dioda Radioaktivní přeměna Meziplanetární látka Kosmická rychlost

48 Rovina odrazu

49 Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem.

50 Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem.
Polovodičová dioda

51 Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem.
Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN.

52 Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem.
Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna

53 Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem.
Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna – samovolná jaderná přeměna, provázená emisí částic nebo zářením.

54 Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem.
Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna – samovolná jaderná přeměna, provázená emisí částic nebo zářením. Meziplanetární látka

55 Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem.
Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna – samovolná jaderná přeměna, provázená emisí částic nebo zářením. Meziplanetární látka – drobná tělíska, plyn a prach ve sluneční soustavě.

56 Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem.
Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna – samovolná jaderná přeměna, provázená emisí částic nebo zářením. Meziplanetární látka – drobná tělíska, plyn a prach ve sluneční soustavě. Kosmická rychlost

57 Rovina odrazu – rovina určená kolmicí dopadu a odraženým paprskem.
Polovodičová dioda – polovodičová součástka s jedním přechodem PN. Radioaktivní přeměna – samovolná jaderná přeměna, provázená emisí částic nebo zářením. Meziplanetární látka – drobná tělíska, plyn a prach ve sluneční soustavě. Kosmická rychlost – rychlost, která charakterizuje pohyb kosmického tělesa v centrálním gravitačním poli při zanedbání rušivých sil.

58 … a teď malá soutěž na závěr: poznáte našeho neznámého? …

59 (28. února 1683, La Rochelle - 17. října 1757, Saint-Julien-du-Terroux) byl francouzský vědec.

60 Proslavil se v mnoha oblastech vědy.

61 Objevil důležitost uhlíku při výrobě oceli, publikoval rozsáhlé šestisvazkové dílo o hmyzu a vynalezl umělou líheň.

62 Jeho nejznámější objev je lihový teploměr se stupnicí, která nese jeho jméno.

63

64 René-Antoine Ferchault de Réaumur

65

66 Červená – hlavní město;
Ať si na chvilku odpočineme od fyziky a logického uvažování vůbec, máme tady na odreagování pár jmen z celého světa. Jedná se buď o hlavní město, jiná města, nebo řeku. Fialová – zadání; Červená – hlavní město; Černá – jiná města; Modrá – řeka. (Všechno nepozná asi nikdo, ale v kolika jménech uspějete? Jak velký máte přehled? …)

67 jméno země světadíl Kotto Kouilou Kragujevac Krakov Kranj Krishna
Kristiansand Krivoj Rog Kuala Lumpur Kuan-čou Kuito Kumasi

68 jméno země světadíl Kotto Kouilou Kragujevac Krakov Kranj Krishna
Kristiansand Krivoj Rog Kuala Lumpur Kuan-čou Kuito Kumasi

69 jméno země světadíl Kotto Středoafrická republika Kouilou Kongo
Kragujevac Srbsko Krakov Polsko Kranj Slovinsko Krishna Indie Kristiansand Norsko Krivoj Rog Ukrajina Kuala Lumpur Malajsie Kuan-čou Čína Kuito Angola Kumasi Ghana

70 jméno země světadíl Kotto Středoafrická republika Afrika Kouilou Kongo
Kragujevac Srbsko Evropa Krakov Polsko Kranj Slovinsko Krishna Indie Asie Kristiansand Norsko Krivoj Rog Ukrajina Kuala Lumpur Malajsie Kuan-čou Čína Kuito Angola Kumasi Ghana


Stáhnout ppt "VY_52_INOVACE_571 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace"

Podobné prezentace


Reklamy Google