Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Program rozvoje venkova

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Program rozvoje venkova"— Transkript prezentace:

1 Program rozvoje venkova 2014 - 2020
Veřejné zakázky – v Pravidlech pro operace LEADER (vybrané části)

2 SZIF nezasílá výzvy k předložení příloh k Žádosti o dotaci.
Doložení a kontrola příloh výběrového/zadávacího řízení pro (1/2) Žadatelé předloží kompletní dokumentaci k VŘ/ZŘ do 63. kalendářního dne od data zaregistrování Žádosti o dotaci na MAS Žadatel, resp. příslušná MAS předloží v termínu do 70. kalendářního dne od data zaregistrování Žádosti o dotaci na SZIF: Kompletní dokumentace dle Seznamu dokumentace z výběrového/zadávacího řízení Spolu s doložením příloh žadatel zasílá aktualizovaný formulář Žádosti o dotaci (aktualizace Žádosti a rozpočtu dle výsledku VŘ/ZŘ) Cenové marketingy se předkládají až k Žádosti o platbu Předložení příloh elektronicky prostřednictvím PF nebo v listinné podobě (v listinné podobě lze předložit pouze nabídky uchazečů, projektová/technická dokumentace k zadávací dokumentaci, slepý položkový rozpočet) SZIF nezasílá výzvy k předložení příloh k Žádosti o dotaci. Podrobný postup:

3 Doložení a kontrola příloh výběrového/zadávacího řízení pro 19. 2
Kontrola výběrového/zadávacího řízení ze strany SZIF - nekompletní dokumentace: Výzva do 126 kalendářních dnů od finálního data registrace ŽoD na RO SZIF Opravy již předložených příloh nejsou umožněny Odstranění nedostatků – do 14 kalendářních dnů od vyhotovení Žádosti o doplnění dokumentace z VŘ/ZŘ prostřednictvím PF (u vybraných příloh k Žádosti v listinné podobě – obdobně jako při doložení příloh) Neodstranění nedostatků – ukončení administrace Větší podrobnosti viz Obecná část Pravidel, kap. 4.8.

4 Podrobný postup: www.eagri.cz/prv, www.szif.cz
Doložení a kontrola příloh výběrového/zadávacího řízení pro (1/2) Kompletní dokumentace k VŘ/ZŘ je na SZIF předkládána spolu s Žádostí o dotaci a příloh k žádosti. Je potřeba předložit: Kompletní dokumentace dle Seznamu dokumentace z výběrového/zadávacího řízení Formulář Žádosti o dotaci již obsahuje všechny údaje vč. rozpočtu vyplývající z uzavřeného VŘ/ZŘ Cenové marketingy se předkládají až k Žádosti o platbu Předložení příloh elektronicky prostřednictvím PF, nebo v listinné podobě (v listinné podobě lze předložit pouze nabídky uchazečů, projektová/technická dokumentace k zadávací dokumentaci, slepý položkový rozpočet) Podrobný postup:

5 Doložení a kontrola příloh výběrového/zadávacího řízení pro 19. 3
Kontrola výběrového/zadávacího řízení ze strany SZIF - nekompletní dokumentace: Výzva na KMAS do 49 kalendářních dnů od data registrace Žádosti o dotaci Opravy již předložených příloh VŘ/ZŘ nejsou umožněny Odstranění nedostatků – do 14 kalendářních dnů od vyhotovení Žádosti o doplnění neúplné dokumentace prostřednictvím PF (u vybraných příloh k Žádosti v listinné podobě – obdobně jako při doložení příloh) Neodstranění nedostatků – ukončení administrace Větší podrobnosti viz Obecná část Pravidel, kap. 4.4.

6 Porovnání administrace veřejných zakázek s předchozím programovým obdobím
2007 – 2013 Pro zadání zakázek byla vyčleněna kapitola č. 11 v Obecné části Pravidel, která žadatele v písm. a) odkazuje na zákon č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách (dále „ZVZ“), v písm. b) upravuje veškeré podmínky zadávání veřejných zakázek v režimu mimo režim ZVZ. 2014 – 2020 Pro zadání zakázek řeší Obecná část Pravidel základní rozdělení, dle jaké legislativy postupovat. Pro zakázky mimo režim ZZVZ byla nově vytvořena Příručka pro zadávání veřejných zakázek PRV 2014 – 2020, která obsahuje podrobné podmínky. Příručka vychází z Metodického pokynu pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014 – 2020 (metodický pokyn je tvořen Ministerstvem pro místní rozvoj ČR).

7 Porovnání administrace veřejných zakázek s předchozím programovým obdobím
2007 – 2013 Žadatel byl povinen sčítat výdaje dle předmětu zakázky (= sčítat hodnoty všech dodávek, nebo služeb, nebo stavebních prací v rámci jednoho projektu (nebylo-li ve specifických podmínkách Pravidel uvedeno jinak). 2014 – 2020 Při stanovení předpokládané hodnoty zakázky je zadavatel povinen sečíst předpokládané hodnoty obdobných dodávek, služeb či stavebních prací, které spolu věcně, místně a časově souvisí.

8 Zadávání zakázek – Přehled

9 Členění zakázek podle výše předpokládané hodnoty
Zakázky „mimo režim“ Příručky pro zadávání veřejných zakázek předpokládaná hodnota činí méně než ,- Kč bez DPH ( ,- v případě neveřejných a nedotovaných zadavatelů) Zakázky malého rozsahu předpokládaná hodnota činí nejméně ,- Kč bez DPH ( ,- v případě neveřejných a nedotovaných zadavatelů) předpokládaná hodnota nepřesáhne ,- Kč bez DPH v případě zakázky na dodávky a/nebo služby ( , Kč v případě stavebních prací) Zakázky vyšší hodnoty předpokládaná hodnota činí více než ,- Kč bez DPH ( , Kč v případě stavebních prací) Přímá objednávka (smlouva)/nákup

10 Přímé nákupy Pokud předpokládaná hodnota samostatné zakázky na služby, dodávky či stavební práce nepřesáhne ,- Kč (bez DPH), může žadatel/příjemce dotace zadat zakázku a uzavřít smlouvu nebo vystavit objednávku přímo s jedním dodavatelem, a to do maximální výše ,- Kč bez DPH součtu těchto samostatných zakázek na projekt (u na KMAS/spolupracující MAS): Jde použít pouze pro zakázky pod bodem Obecné části Pravidel, kap. 8 b) (oblast cenového marketingu, Příručky) tedy mimo působnost ZZVZ 100 tis. limit neplatí zvlášť pro zakázky na služby, zvlášť pro zakázky na dodávky a zvlášť pro zakázky na stavební práce, ale na jednu Žádost o dotaci dohromady (u na KMAS/spolupracující MAS) – nedělí se podle druhu zakázky Příklad: projekt na služby, které spolu věcně, místně a časově souvisí celkem za 550 tis. Kč bez DPH. Nedotovaný žadatel hodlá plně využít limit 100 tis. Kč na přímé nákupy, tzn., že zbylých 450 tis. Kč musí zadat dle Příručky min. v uzavřené výzvě (překročil v součtu 500 tis. Kč)

11 Stanovení předmětu zakázky
Zadavatel nesmí rozdělit předmět zakázky tak, aby tím došlo ke snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity stanovené v Pravidlech PRV a k zadání zakázky v jiném (mírnějším) druhu výběrového řízení, než jaký odpovídá celkové předpokládané hodnotě. Při stanovení předpokládané hodnoty je zadavatel povinen sečíst předpokládané hodnoty obdobných dodávek, služeb či stavebních prací, které spolu věcně, místně a časově souvisí. Zadavatel může v rámci jednoho projektu provést více výběrových řízení na dodávky/služby/stavební práce. Při výběrových řízeních je však povinen vycházet z vyšší částky, která je součtem všech hodnot za předmět zakázky (dle bodu 2). V opačném případě by se jednalo o nepřípustné dělení zakázky.

12 Věcná souvislost u zakázek
Pro posouzení věcné souvislosti stanoví zadavatel předmět jedné zakázky tak, aby jím byla: a) všechna plnění, jejichž předměty plnění tvoří jeden funkční celek Uvědomit si význam funkčního celku – tzn., že všechna plnění jsou na sobě závislá nelze je funkčně oddělit (jedno či více plnění je bezpodmínečně a funkčně vázáno na druhém), nelze je realizovat bez sebe. Funkčním celkem jsou např. výrobní či bourací linky. Naopak nejsou např. rekonstrukce kravína a nákup jakéhokoliv mobilního stroje, který bude sloužit v provozu, nebo nákup strojů, jejichž fungování na sobě není závislé (stroje na zpracování půdy x stroje na ošetřování porostu x stroje na sklizeň). nebo b) „technická souvislost“ plnění, která je vymezena buď zcela totožným plněním (např. nákup více stejných automobilů (nebo traktorů); stejné téma více školení) nebo téměř (tematicky) shodným plněním (např. shodný typ prací – rekonstrukce několika střech na rozdílných budovách; témata školení, která na sebe navazují)

13 Otázky Projekty, kdy se jedná o stavební rekonstrukce stájí a o jejich vybavení moderní technologií, aby takto vznikl funkční celek. Například rekonstrukce výkrmny prasat, vyžadující stavební práce ve výši např ,- Kč a technologii v hodnotě ,- Kč. Je možno takovouto zakázku zařadit jako zakázku malé hodnoty (celkem ,- Kč), nebo se bude jednat o zakázku vyšší hodnoty z důvodu překročení limitu do ,- u zakázky na pořízení technologie? Projekt posklizňové linky, žadatel má v plánu realizovat spodní stavbu (není podporována Pravidly) a technologii sušení a čištění, která Pravidly podporována je. Žadatel má představu rozdělit zakázku na 2 dílčí části, po uskutečnění VŘ obratem začít realizovat 1. etapu spodní část stavby a po podání Žádosti o dotaci realizovat 2. etapu. Je možné stavbu posklizňové linky takto rozdělit, mít podepsané dvě smlouvy o dílo na každou etapu? Celá posklizňová linka plní samostatný funkční celek (bez stavby ani bez technologie nemůže být provozována).

14 Obecná odpověď Určení, zda rozdílné předměty plnění (technologie x stavební práce) spolu nějak souvisí, či jsou na sobě nezávislé. Pokud si zde žadatel odpoví, že nesouvisí (nejsou funkčním celkem), jsou to dvě samostatné zakázky. Jednu zadá žadatel jako dodávky, druhou jako stavební práce. 2. Pokud je jedno plnění bezpodmínečně a funkčně vázáno na plnění druhé, nelze je realizovat bez sebe, pak je to jedna zakázka a může být zadána dohromady či zvlášť. Pokud je zadána zvlášť na 2 smlouvy, žadatel musí pro obě zakázky byť zadávané zvlášť dodržet režim výběrového řízení dle součtu obou zakázek. To, zda je to zakázka na dodávky – technologie (limit výše režimu a tedy hranice zda uzavřená či otevřená výzva je 2 mil. Kč bez DPH) nebo na stavební práce (limit výše režimu je 6 mil. Kč bez DPH) určuje žadatel sám a musí být schopen toto rozhodnutí případně obhájit. Vždy je nutné posoudit a vyjasnit, co je základním účelem zadávání takovéto zakázky, tedy proč se realizuje. V případě, že plnění, které má být předmětem veřejné zakázky, bude kombinací dodávky a výkonu stavebních prací, pak bude rozhodné, jaký charakter dodavatelova plnění je plněním základním (zadavatelem primárně poptávaným) a který zřetelně a primárně převažuje (jedná se o tzv. princip těžiště). Pokud žadatel určí, že „těžiště“ je na technologiích a vše to stojí dohromady přes 2 mil. Kč bez DPH, pak musí obě zakázky zadat v otevřené výzvě (i pokud by zakázky dělil na dílčí části)..

15 Příručka – Procesní postup
Zadavatel může zadat zakázku: 1. V otevřené výzvě na profilu zadavatele, nebo ve věstníku veřejných zakázek nebo prostřednictvím Portálu Farmáře MZe (přes či 2. Na elektronickém tržišti – podle pravidel elektronického tržiště V takovém případě se ustanovení upravující zadávání zakázek dle Příručky nepoužijí 3. V případě zakázek malého rozsahu v uzavřené výzvě pouze v případě zakázek malého rozsahu výběr minimálně ze 3 nabídek (jinak otevřená výzva) výzva pouze na takové zájemce, o kterých má zadavatel informace, že jsou způsobilí požadované plnění poskytnout

16 Příručka - Kvalifikace
Příručka neupravuje povinnost zadavatele požadovat v zadávacích podmínkách kvalifikaci uchazeče (viz bod Příručky) Pokud se zadavatel rozhodne kvalifikaci požadovat, musí být požadavky v souladu s § 53 odst. 4 ZZVZ a zároveň dodržet základní zásady: je povinen omezit rozsah požadované kvalifikace pouze na informace a doklady bezprostředně související s předmětem veřejné zakázky zadavatel není oprávněn stanovit takové kvalifikační předpoklady, které by vedly k podstatnému omezení hospodářské soutěže kvalifikace dodavatele nemůže být předmětem hodnotících kritérií

17 Příručka – Lhůta pro podání nabídek
Lhůta stanovená podle Příručky počíná dnem, který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Rozhodnou událostí je uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení/odeslání výzvy k podání nabídky. Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než: 10 kalendářních dnů u zakázek malého rozsahu (i v případě otevřené výzvy) 15 kalendářních dnů u zakázek vyšší hodnoty

18 Příručka – Posouzení a hodnocení nabídek
Jestliže je nabídka shledána jako nejasná nebo neúplná, může být uchazeč vyzván k jejímu doplnění nebo objasnění. Doplněním nebo objasněním nabídek nesmí být změněna nabídková cena a/nebo údaje a informace, které jsou předmětem hodnocení. (viz Příručka, bod 4.3.3) V případě, že uchazeč nabídku v dodatečné lhůtě nedoplní nebo neobjasní, případně zadavatel nepromine pozdní doplnění nebo objasnění, musí být tato nabídka vyřazena. (viz Příručka, bod 4.3.4) Hodnocení nabídek může být provedeno před jejich posouzením. V takovém případě dojde následně k posouzení nabídky, která byla podána uchazečem, se kterým má být uzavřena smlouva (nejlepší nabídka vzešlá z hodnocení nabídek). Nabídky ostatních uchazečů nemusí být již následně posuzovány. (viz Příručka, bod 4.3.5)

19 Stanovení finančních oprav
Podle ROZHODNUTÍ KOMISE C(2013) 9527 ze dne , kterým se stanoví a schvalují pokyny ke stanovení finančních oprav, jež má Komise provést u výdajů financovaných Unií v rámci sdíleného řízení v případě nedodržení pravidel pro zadávání veřejných zakázek. Výše finanční opravy se vypočítá z částky dotace, která byla SZIF poskytnuta v souvislosti s výběrovým řízením, u kterého se porušení pravidla vyskytlo. Jedná se o 5 – 100 % dle porušení - Příloha č. 2 Pravidel Vyskytne-li se v jednom výběrovém řízení více porušení Pravidel, sazby oprav se nesčítají, ale zohlední se při rozhodování o sazbě opravy nejzávažnější porušení.

20 Nejčastější pochybení zadavatelů v 1. kole příjmu Žádostí
Nedodržení plné lhůty pro podání nabídek (otevírání obálek poslední den lhůty) Změny termínů (např. změna termínu dodání plnění – změna termínů ve smlouvě vůči termínům v zadávací dokumentaci). SZIF uznává výjimky: vícepráce dle bodu Příručky na zakázky a vyšší moc. Ve Výzvě/Oznámení není specifikován předmět veřejné zakázky tak, aby uchazeči byli schopni podat nabídku naopak předmět zakázky je specifikován tak podrobně, že poukazuje na konkrétní typ/značku a zadavatel neumožní jiné, kvalitativně a technicky obdobné řešení. V zadávací dokumentaci jsou uvedeny diskriminační podmínky (povinnost mít sídlo a místo podnikání v ČR, povinnosti uchazečů mít zkušenosti v dané zemi, regionu)

21 Nejčastější pochybení zadavatelů v 1. kole příjmu Žádostí
Je vhodné využívat šablony – přílohy z Příručky (formulář Oznámení výběrového řízení, Protokol o otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek, Jmenování hodnotící komise / Pověření k otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek, Obchodní podmínky). Vše ke stažení ve formátu word na stránkách (v sekci PRV / Veřejné zakázky) Nekompletní přílohy k VŘ/ZŘ, např. chybějící podpisy, datumy … Je potřeba dodržovat/neměnit hodnocení nabídek popsané v zadávací dokumentaci V průběhu realizace zakázky pozor na porušení kap Příručky, tedy umožnění podstatných změn a práv vyplývajících ze smlouvy. Co není považováno za podstatnou změnu v rámci technického řešení zakázek je popsáno v § 222, odst. 4 a 7 ZZVZ. Rovněž vícepráce dle kap Příručky či vyšší moc neporušují tuto podmínku.

22 Děkuji za pozornost e-mail: Sarka.Kocova@szif.cz


Stáhnout ppt "Program rozvoje venkova"

Podobné prezentace


Reklamy Google