Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt GDA návrh PR podpory 2010

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt GDA návrh PR podpory 2010"— Transkript prezentace:

1 Projekt GDA návrh PR podpory 2010
21. dubna 2010 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

2 Obsah Zadání Cílové skupiny Strategie Taktika Harmonogram Rozpočet
© Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

3 Zadání Navázat na PR aktivity v roce 2009 a pokračovat v komunikaci se spotřebiteli: vysvětlit spotřebitelům, co je dobrovolné nutriční značení GDA a jak ho mohou využít v každodenním životě Zvýšit povědomí o značení GDA mezi výrobci potravin: informovat výrobce potravin, kteří dosud nepoužívají značení GDA, o tomto značení a motivovat je k jeho používání na svých výrobcích Zajistit data k vyhodnocení efektivity kampaně na podporu projektu GDA 2010: zmapovat povědomí o značení GDA mezi spotřebiteli © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

4 Cílové skupiny Spotřebitelé:
ženy v produktivním věku 25 a více let muži v produktivním věku 25 a více let Média – nepřímá komunikace se spotřebiteli: celostátní i regionální tisk, především: deníky časopisy pro ženy časopisy životního stylu časopisy o zdraví webové portály zaměřené na ženy, životní styl a zdraví TV a rozhlas Výrobci potravin: potravinářské značky bez značení GDA menší a střední lokální firmy © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

5 Strategie S využitím lifestylových témat a zdravotních argumentů zvýšit povědomí o značení GDA mezi spotřebiteli a vysvětlit jim, jak mohou toto nutriční značení využít v každodenním životě. Motivovat výrobce k používání značení GDA na svých výrobcích jako přidané hodnoty pro spotřebitele. © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

6 Odborní garanti komunikace
SPOTŘEBITELÉ Komunikační témata: značení potravin očima spotřebitelů sledované složky potravin v celodenním jídelníčku rovnováha mezi příjmem a výdejem energie Formy komunikace: tisková konference/setkání cílená medializace televizní pořady rozhlasové pořady časopisy zdravotních pojišťoven internetový projekt online poradny a soutěže projekt se STOB interní komunikace firem zapojených do projektu GDA Taktika VÝROBCI POTRAVIN Direct mail Články v potravinářských časopisech Semináře, konference a veletrhy WEB Doplňování výrobků se značením GDA Nové interaktivní nástroje Umístění loga GDA na produktové weby členů PK ČR Facebook Prezentační a informační materiály Průzkum © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

7 Odborní garanti komunikace
Zvýšení důvěryhodnosti poskytovaných informací prostřednictvím sdělení nezávislých odborníků, například: Tamara Starnovská, vrchní nutriční terapeutka Fakultní Thomayerovy nemocnice s poliklinikou Ing. Petr Havlíček, specialista na výživu a zdravý životní styl PhDr. Iva Málková, psycholožka a odbornice na problematiku hubnutí, společnost STOB Doc. MUDr. Zuzana Urbanová, CSc., dětská lékařka a kardioložka, Všeobecná fakultní nemocnice © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

8 SPOTŘEBITELÉ Komunikační témata
Značení potravin očima spotřebitelů: výsledky výzkumu SZPI „Český spotřebitel a potraviny“ – 56 % lidí nevěnuje pozornost údajům na obalech potravin, protože jsou nečitelné, nezajímají je, nejsou srozumitelné, nejsou pravdivé (podzim 2009) povinné a dobrovolné údaje na obalech potravin – pravdivost informací a klamání spotřebitele, význam nutričního značení v každodenním životě značení GDA – srozumitelné informace o obsahu energie a živin v jedné porci v procentech, navigace ve světě živin a kalorií Rovnováha mezi příjmem a výdejem energie: vývoj sociálních návyků a životního stylu české populace – běžný pohyb a fyzické aktivity přestávají být přirozenou součástí života, životní styl moderní civilizace je pasivní a nezdravý příjem a výdej energie – nerovnováha představuje riziko rozvoje obezity, zvýšeného výskytu nemocí i psychických problémů značení GDA – pomáhá s dodržováním zásad zdravého životního stylu, jehož alfou a omegou je rovnováha mezi přijatou a vydanou energií Pozn.: rozvinutí tématu otevřeného v roce 2009 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

9 SPOTŘEBITELÉ Komunikační témata
Sledované složky potravin v celodenním jídelníčku: sůl a sodík – důležitá, pro organizmus potřebná složka stravy, ale v nadbytečném množství obzvlášť škodlivá (studie, doporučení) další sledované složky potravin – cukry, tuky a nasycené mastné kyseliny značení GDA – upozorňuje na sledované složky potravin a umožňuje spotřebiteli hlídat jejich přijaté množství v průběhu dne © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

10 SPOTŘEBITELÉ Tisková konference/setkání
Osobní kontakt s novináři Komunikace prostřednictvím 2-4 mluvčích Distribuce tiskových materiálů dalším novinářům Jednání s novináři o využití tiskových materiálů Tisková konference účast novinářů vystoupení 3-4 mluvčích následná distribuce tiskových materiálů 70 novinářům očekávaný počet mediálních výstupů: 20 Tiskové setkání účast novinářů vystoupení 2 mluvčích následná distribuce tiskových materiálů 50 novinářům očekávaný počet mediálních výstupů: 15 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

11 SPOTŘEBITELÉ Tisková konference/setkání
1. značení potravin očima spotřebitelů mluvčí: odborník na výživu a/nebo zástupce SZPI zástupce PK ČR termín: květen 2. rovnováha mezi příjmem a výdejem energie odborník na hubnutí-psycholog a/nebo sociolog termín: srpen 3. sledované složky potravin v celodenním jídelníčku lékař-internista, kardiolog a /nebo odborník na výživu termín: říjen © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

12 SPOTŘEBITELÉ Cílená medializace
Navázaní na tiskovou konferenci/setkání cílenou medializací Komunikace 3 navržených témat ve vybraných médiích Média: televizní pořady: ČT 1, pořad Sama doma (publicistický pořad určený především ženám) další televizní publicistické a zpravodajské pořady rozhlasové pořady: ČRo 2 Praha, pořad Rodinný lékař (pořad zaměřený na jednotlivé oblasti medicíny, nemoci, trendy a zdravý životní styl) ČRo 2 Praha, pořad Odpolední kolotoč (atraktivní hosté i témata, reportáže, rozhovory, životní styl a obsáhlý kulturní servis) ČRo Regina, pořad Třináctka (pořad o tématech „psaných životem“ jako zdraví, cestování, právo, sociální problematika, vzdělávání atp.) © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

13 SPOTŘEBITELÉ Cílená medializace
časopisy zdravotních pojištěn: Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR, časopis Svět pojištěnce Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví, časopis Bonus Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra ČR, časopis Bulletin časopisy obchodních řetězců a spotřebitelských organizací: COOP Sdružení českých spotřebitelů Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) Pozn.: v závislosti na výsledcích jednání CIAA Termín: červen až prosinec Očekávaný počet mediálních výstupů: 4 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

14 SPOTŘEBITELÉ Internetový projekt
Komunikace tématu „značení očima spotřebitelů“ na jednom z webových portálů pro ženy s vysokou návštěvností, např.: (měsíčně cca RU) (měsíčně cca RU) (měsíčně cca RU) Balíček reklamních ploch a PR textů, např.: banner PR článek anketa odkaz na Termín: červen až červenec © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

15 SPOTŘEBITELÉ Online poradny a soutěže
Komunikace tématu „rovnováha mezi příjmem a výdejem energie“ a „sledované složky potravin v celodenním jídelníčku“ na vybraných webových portálech, např.: Forma spolupráce: poradna odborníka – odpovědi odborného garanta komunikace na otázky uživatelů vybraného webového portálu (předem domluvené téma poradny a odborník, v odpovědích klíčová sdělení komunikace) © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

16 SPOTŘEBITELÉ Online poradny a soutěže
soutěž o ceny – úvodní text k soutěži, soutěžní otázky s několika možnostmi odpovědí a ilustrační obrázek vztahující se k danému komunikačnímu tématu, odkaz na (za dárky pro výherce soutěže, například za dárkové koše s výrobky značenými GDA) Odborný garant: lékař-internista odborník na výživu zástupce PK ČR Termín: září až listopad Očekávaný počet mediálních výstupů: 4 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

17 SPOTŘEBITELÉ Projekt se STOB
Společný projekt se společností STOB Odborný garant: PhDr. Iva Málková, STOB Forma spolupráce: časopis Pochutnej si se STOBem (elektronický měsíčník, každé číslo si průměrně stahuje spotřebitelů): PR článek o GDA edukační materiály společnosti STOB pro veřejnost – brožurka Cvičení je lék (náklad ks): inzerát GDA (nový komunitní web): banner GDA s proklikem na © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

18 SPOTŘEBITELÉ Projekt se STOB
Den zdraví STOB (setkání příznivců zdravého životního stylu a zdravého hubnutí): veřejnost ( účastníků) – stánek s informačními materiály GDA lektoři kurzů snižování nadváhy (50 nových spolupracovníků STOB) – seminář PhDr. Málkové: přednáška o GDA vědomostní kvíz GDA distribuce brožury GDA Termín: květen až listopad © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

19 SPOTŘEBITELÉ Interní komunikace firem
Komunikace se zaměstnanci firem zapojených do projektu GDA: oslovení zaměstnanců vybraných firem využití interní komunikace těchto firem, např.: firemní periodika a interní informační kanály (intranet, nástěnky) firemní akce pro zaměstnance a rodinné příslušníky Forma spolupráce: jednání s kontaktními osobami ve firmách obsah nabídky: 3 tematické články soutěž (vědomostní kvíz GDA) interní firemní akce/Den s GDA prezentační a informační materiály GDA poradenství v oblasti zdravého životního stylu Termín: květen až prosinec © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

20 VÝROBCI POTRAVIN Direct mail
Komunikace s výrobci potravin z řad členů PK ČR, kteří nepoužívají značení GDA, s cílem: informovat vybrané firmy o nutričním značení GDA motivovat tyto firmy k používání značení GDA na svých výrobcích Forma komunikace: využití databáze členů PK ČR distribuce direct mailu jménem PK ČR: na valné hromadě PK ČR – zástupcům cca 100 firem poštou – zástupcům dalších cca 50 firem, nepřítomných na valné hromadě obsah direct mailu: průvodní dopis s odkazem na letáček pro výrobce Systém značení GDA brožura GDA Termín: květen až červen © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

21 VÝROBCI POTRAVIN Články v potravinářských časopisech
Komunikace s výrobci potravin, kteří nepoužívají značení GDA, prostřednictvím oborových médií, např.: Potravinářská revue Potravinářský zpravodaj Svět potravin Maso Pekař a cukrář Řeznicko/uzenářské noviny Forma komunikace: článek s informacemi o značení GDA Termín: září až říjen Očekávaný počet mediálních výstupů: 3 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

22 VÝROBCI POTRAVIN Semináře, konference a veletrhy
Komunikace s výrobci potravin na vybraných oborových seminářích, konferencích a veletrzích s cílem: informovat účastníky akce o nutričním značení GDA motivovat výrobce potravin, kteří nepoužívají značení GDA, k používání tohoto značení na svých výrobcích Akce s účastí Potravinářské komory ČR: ? Prezentace GDA: na stánku Potravinářské komory ČR informační materiály GDA, vědomostní kvíz GDA nutriční poradenství Termín: květen až prosinec © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

23 WEB Aktualizace webu GDA – sekce Výrobky se značením GDA:
průběžné doplňování nových (příp. odstraňování delistovaných) výrobků se značením GDA realizace výrobci přes redakční systém 2x za rok Pozn.: v závislosti na rozhodnutí pracovní skupiny – všechny výrobky nebo jen zástupci jednotlivých kategorií Rozšíření webu GDA o nové interaktivní nástroje: Kalkulátor GDA – přepočítávání nutričních hodnot jakéhokoli baleného výrobku na hodnoty GDA (zápis v číslech do tabulky, výsledek v procentech v pětici nutričních bublin) Kvíz GDA – otázky týkající se vědomostí o značení GDA s několika možnými odpověďmi k označení (zpětná vazba, vyhodnocení) Odkaz na web GDA: umístění loga GDA s prolinkem na na produktové weby členů PK ČR Termín: květen až prosinec © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

24 WEB Facebook Facebook: Komunikační cíle:
webový systém sloužící hlavně k tvorbě sociálních sítí, komunikaci mezi uživateli, sdílení multimediálních dat, seznamování a zábavě českých aktivních uživatelů komunikační prostředek vhodný k oslovení mladších spotřebitelů výhody Facebooku: využití uživatelské základny rozsáhlé sociální sítě získání statistických dat o všech uživatelích, jakkoli reagujících na daný profil virální potenciál reklama s puncem důvěryhodnosti (díky uživatelům) Komunikační cíle: oslovení cílové skupiny s využitím možností komunitního serveru spravování produktového profilu, rozšiřování fanouškovské základny, umísťování bannerů prezentování akcí a aktivit projektu formou pozvánek pro fanoušky přímé propojení webu a Facebooku © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

25 WEB Facebook Komunikační nástroje:
stránka projektu (produktový profil) fanoušci (všichni ve věku 25 a více let) bannery dotazníky diskuzní fóra poradna online kalkulačka Termín: červen až prosinec (aktualizace jednou týdně) © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

26 Prezentační a informační materiály
Stánek GDA (vyroben již v roce 2009): cílená komunikace STOB cílená komunikace firmy GDA komunikace s výrobci potravin Pohlednice (naplánovaná v roce 2009) – v realizaci: interní účely členů Potravinářské komory ČR Brožura GDA (vyrobena již v roce 2009) – dotisk: interní komunikace firem © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

27 Prezentační a informační materiály
Letáček pro výrobce Systém značení GDA – k realizaci: komunikace s výrobci potravin Kvíz GDA – k realizaci: medializace online komunikace cílená komunikace STOB interní komunikace firem web GDA Termín: duben až květen © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

28 Průzkum Cíl: Téma: Omnibusové šetření: Vzorek:
zmapovat povědomí spotřebitelů o značení GDA: znalost značení GDA mezi spotřebiteli před a po kampani účinnost komunikační kampaně data pro interní účely členů Potravinářské komory ČR Téma: Víte, co je značení GDA? Používáte značení GDA při nákupu? Omnibusové šetření: kvantitativní dotazníkové šetření zařazení 2 uzavřených otázek do omnibusu realizovaného členem PK ČR, např. firmou Unilever Vzorek: ženy a muži v produktivním věku 25 a více let 200 respondentů – reprezentativní vzorek Termín: duben a prosinec (před a po kampani 2010) © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

29 Harmonogram Aktivita IV. V. VI. VII. VIII. IX. X. XI. XII.
SPOTŘEBITELÉ: tisková konference/setkání SPOTŘEBITELÉ: cílená medializace SPOTŘEBITELÉ: internetový projekt SPOTŘEBITELÉ: online poradny a soutěže SPOTŘEBITELÉ: projekt se STOB SPOTŘEBITELÉ: interní komunikace firem VÝROBCI POTRAVIN: direct mail VÝROBCI POTRAVIN: články v potravin. časopisech VÝROBCI POTRAVIN: semináře, konference a veletrhy WEB WEB: Facebook Prezentační a informační materiály Průzkum © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

30 Rozpočet Detailní rozpočet viz přiložený soubor xls Aktivita
Honorář agentury Přímé náklady Celkem SPOTŘEBITELÉ: tisková konference/setkání SPOTŘEBITELÉ: cílená medializace SPOTŘEBITELÉ: internetový projekt SPOTŘEBITELÉ: online poradny a soutěže SPOTŘEBITELÉ: projekt se STOB SPOTŘEBITELÉ: interní komunikace firem VÝROBCI POTRAVIN: direct mail VÝROBCI POTRAVIN: články v potravin. časopisech VÝROBCI POTRAVIN: semináře, konference, veletrhy WEB WEB: Facebook Prezentační a informační materiály Průzkum Detailní rozpočet viz přiložený soubor xls © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

31 Děkujeme za pozornost a těšíme se na další spolupráci!
V případě dotazů laskavě kontaktujte agenturu Quent: Pavlína Perlíková Milena Holoubková © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –


Stáhnout ppt "Projekt GDA návrh PR podpory 2010"

Podobné prezentace


Reklamy Google