Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Podpora začleňování cizích státních příslušníků na trh práce, reg. č
Podpora začleňování cizích státních příslušníků na trh práce, reg. č.: CZ /0.0/0.0/15_123/ prezentace projektu pro platformu JMK
2
Základní informace Realizátor: Fond dalšího vzdělávání (p. o. MPSV) Partner: Úřad práce ČR Doba realizace projektu: 30 měsíců ( – ) Místo realizace projektu: Praha (centrála), Středočeský, Jihomoravský a Moravskoslezský kraj Počet podpořených osob (tj. klientů, kteří získají min. 40 hodin podpory: 600
3
Pro koho je projekt určený ?
Cizí státní příslušníci (vč. občanů EU) z řad: uchazečů o zaměstnání zájemců o zaměstnání ekonomicky neaktivních osob (spolupráce s NNO, integračními centry a samosprávami v místech realizace projektu)
4
Jaké jsou „klíčové aktivity“ projektu?
1. Individuální poradenství 2. Vzdělávání v měkkých dovednostech, občanské gramotnosti a finanční gramotnosti 3. Podpora cílové skupiny při využívání služeb souvisejících s integrací na trh práce 4. Evaluace projektu 5. Popularizace projektu
5
Individuální poradenství
kariérně pojaté s důrazem na individuální přístup a komplexnost služby poradce pro integraci: - analyzuje potřeby klienta, společně definují cíle spolupráce - volí vhodné prostředky („cestu“) k jejich naplnění (doporučení jazykových kurzů, aktivizace a motivace k uplatnění na trhu práce, informování o specifikách trhu práce pro cizince v ČR, doporučení nástrojů APZ, kariérové koučování a rozvoj, doporučení dalších služeb v daném regionu)
6
Vzdělávání – I. odstraňování bariér při vstupu na trh práce: jazyková bariéra, sebepojetí, přístup k informacím jazyková bariéra: tlumočení (pokud je nezbytné), snaha aby se účastníci/e v ČJ zlepšovali (kurzy už proběhly v RU, AJ, ARJ) sebepojetí, seberozvoj: zmocňování příchozích zapojeno do všech vzdělávacích modulů (MD, FD, OG) velikost skupiny: 6 – 12 lidí kombinace e-learningu a prezenční formy
7
Vzdělávání – II. metody vzdělávání: respekt ke specifickým potřebám, partnerství (lektor/ka v roli průvodce vzděláváním), interaktivita, sdílení zkušeností, vzájemná inspirace účastníků/ic na co narážíme: nedostatek informací, dat o cílové skupině; na kurz přicházejí lidé s různými potřebami, různými znalostmi; komplikované uspokojit požadavky všech; do vzdělávání vstupují lidé, kteří už jsou motivovaní
8
Podpora při využívání služeb souvisejících s integrací na trh práce
pouze pro klienty, kteří vyžadují vyšší míru podpory (špatná znalost jazyka, nedostatečná orientace v českém prostředí) využití tlumočníků síťování v jednotlivých krajích s NNO, integračními centry, zaměstnavateli apod. tvorba a aktualizace „průvodce regionálními službami“ - seznam a anotace relevantních služeb v kraji
9
Popularizace rozvoj a aktualizace interaktivní mapy životních situací – - aplikace pro rychlou orientaci cizích státních příslušníků v problematice související se zaměstná(vá)ním čeština, angličtina, ruština, vietnamština, čínština, rumunština, bulharština plakáty, letáky články v periodicích a na serverech
10
Procesní evaluace I. – účastníci projektu
11
Procesní evaluace II. – účastníci projektu
12
Procesní evaluace III. – vzdělávání
13
Procesní evaluace IV. – JMK – 57 účastníků projektu, 27 absolventů vzdělávání, 5 kurzů
14
Stav a průběh realizace v JMK
Zasíťování projektu se všemi relevantními subjekty v kraji Dobrá spolupráce s úřady práce i ostatními místními institucemi Koncept skupinového oslovování klientů změněn na individuální Dlouhodobá poradenská práce s klienty a doprovodné služby přinášejí první úspěchy Využití synergie aktivit ostatních subjektů, podporujících cizince a nabízení služeb, které se doplňují nebo na sebe navazují
15
Tým projektu PODPORA CIZINCŮM
Děkujeme za pozornost! Tým projektu PODPORA CIZINCŮM
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.