Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno, 20. 10. 2014.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno, 20. 10. 2014."— Transkript prezentace:

1 Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji
Martin Fink Brno,

2 Obsah: MVŠO a CSR Průzkum -vybrané výstupy Hlavní zjištění Dotazy

3 MVŠO a Společenská odpovědnost
CSR: Vědní disciplína Výuka Praxe Malé a stření podniky: Region Odborná profilace školy Průzkum: Zmapování situace Metodika Soutěž TOP odpovědná firma Olomouckého kraje

4 Průzkum – metodologie 1 Struktura OK: živnostníci tvoří 80 %,
mikropodniky 8,3 %, malé podniky 1,8 %, střední podniky 0,4 % velké podniky 0,1 % všech ekonomicky aktivních subjektů.

5 Průzkum – metodologie 2 Období- duben až květen 2014, elektronicky
Tři kola výzev k účasti na průzkumu Celkově osloveno 2542 subjektů Návratnost: 351 respondentů, to je necelých 14 %. Z tohoto počtu však pouze 229 respondentů dokončilo celý průzkum . 229 respondentů odpovídá 0,4 % ekonomicky aktivních subjektů v kraji

6 Průzkum – struktura ankety
Faktografická data: sídlo, počet zaměstnanců, obor podnikání (CZ NACE) CSR aktivity a jejich dopady (typy aktivit, jejich dopady z pohledu lokace, investice do CSR) Znalost konceptu CSR (názor na potřebu realizovat CSR aktivity, znalost konceptu)

7 Průzkum – vybrané výstupy

8 Průzkum – vybrané výstupy

9 Průzkum – vybrané výstupy
Většina respondentů souhlasí s tím, že v rámci podnikání ctí alespoň nějaké zásady nad své zákonné povinnosti (76,76 %) a jen necelá třetina s tím nesouhlasí (23,24 %)

10 Průzkum – vybrané výstupy
Frekvence CSR aktivit

11 Průzkum – vybrané výstupy
Není propastný rozdíl v respektování zásad nad rámec zákonných povinností mezi firmami, které realizují CSR aktivity systematicky a firmami věnujícími se CSR aktivitám příležitostně

12 Průzkum – vybrané výstupy
Malé a střední podniky, které se zabývají prosazováním konceptu CSR systematicky, podporují zejména tyto společensky prospěšné aktivity: Sportovní aktivity (67,23 %) Rozvoj vlastních zaměstnanců (57, 14 %) Společenské a kulturní programy (52,94 %)

13 Průzkum – vybrané výstupy
Dopady prosociálního jednání jsou ve většině případů zaměřeny zejména na region (55,46 %) a nejbližší okolí (42,86 %).

14 Průzkum – vybrané výstupy
V celém zpracovávaném souboru respondenti uváděli, že nejčastěji nabízí svým zaměstnancům následující výhody: využití firemního majetku pro osobní potřebu (86,63 %), podpora stravování (80,5 %), vzdělávání (79,29 %) časově flexibilní úvazek (76,92 %). Naopak jen málo nabízejí: nadstandardní zdravotní péči (7,30 %), dovolenou navíc (37,58 %), akce pro rodiny zaměstnanců (40,76 %) a práci z domu (40,85 %), nadstandardní pracovní prostředí (43,87 %). Zbývající

15 Průzkum – vybrané výstupy

16 Průzkum – vybrané výstupy
Znalost konceptu CSR (všichni respondenti)

17 Průzkum – vybrané výstupy
Znalost konceptu CSR (dle velikosti firmy)

18 Průzkum – vybrané výstupy
Znalost konceptu CSR (firmy realizující CSR systematicky)

19 Průzkum – hlavní zjištění
I když se ke znalosti konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR) hlásí jen 23,7 % respondentů, naprostá většina (92,1 %) jej svými aktivitami přirozeně naplňuje. Systematicky se společenské odpovědnosti věnuje 47,2 % MMSP. I přes tíživou finanční situaci investují firmy do projektů CSR nemalé procento prostředků, které je nejčastěji mezi 1 % až 5 % ročního obratu.

20 Průzkum – hlavní zjištění
Čím je větší obrat firmy, tím roste i podíl respondentů, kteří se věnují CSR systematicky. Zatímco u podniků s obratem do milionu korun to je 6,96 %, tak u firem s obratem nad 100 mil. Kč jich je již 33,91 %. Většina respondentů (79,8 %) se domnívá, že mikro, malé a střední podniky mají podporovat společensky prospěšné aktivity. Víc než tři čtvrtiny firem (76,76%), které se zapojily do průzkumu, ctí nějaké zásady nad rámec zákonných povinností, které promítají do způsobu svého podnikání.

21 Průzkum – co ve zprávě nenajdete
Zájem o soutěž TOP odpovědné firma OK CSR jako PR aktivita Další vzdělávání v problematice CSR OBAVY a PŘEKÁŽKY

22 Průzkum – Vaše dotazy ?

23 Kontakt

24 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno, 20. 10. 2014."

Podobné prezentace


Reklamy Google