Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumír Novák
1
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji
Martin Fink Brno,
2
Obsah: MVŠO a CSR Průzkum -vybrané výstupy Hlavní zjištění Dotazy
3
MVŠO a Společenská odpovědnost
CSR: Vědní disciplína Výuka Praxe Malé a stření podniky: Region Odborná profilace školy Průzkum: Zmapování situace Metodika Soutěž TOP odpovědná firma Olomouckého kraje
4
Průzkum – metodologie 1 Struktura OK: živnostníci tvoří 80 %,
mikropodniky 8,3 %, malé podniky 1,8 %, střední podniky 0,4 % velké podniky 0,1 % všech ekonomicky aktivních subjektů.
5
Průzkum – metodologie 2 Období- duben až květen 2014, elektronicky
Tři kola výzev k účasti na průzkumu Celkově osloveno 2542 subjektů Návratnost: 351 respondentů, to je necelých 14 %. Z tohoto počtu však pouze 229 respondentů dokončilo celý průzkum . 229 respondentů odpovídá 0,4 % ekonomicky aktivních subjektů v kraji
6
Průzkum – struktura ankety
Faktografická data: sídlo, počet zaměstnanců, obor podnikání (CZ NACE) CSR aktivity a jejich dopady (typy aktivit, jejich dopady z pohledu lokace, investice do CSR) Znalost konceptu CSR (názor na potřebu realizovat CSR aktivity, znalost konceptu)
7
Průzkum – vybrané výstupy
8
Průzkum – vybrané výstupy
9
Průzkum – vybrané výstupy
Většina respondentů souhlasí s tím, že v rámci podnikání ctí alespoň nějaké zásady nad své zákonné povinnosti (76,76 %) a jen necelá třetina s tím nesouhlasí (23,24 %)
10
Průzkum – vybrané výstupy
Frekvence CSR aktivit
11
Průzkum – vybrané výstupy
Není propastný rozdíl v respektování zásad nad rámec zákonných povinností mezi firmami, které realizují CSR aktivity systematicky a firmami věnujícími se CSR aktivitám příležitostně
12
Průzkum – vybrané výstupy
Malé a střední podniky, které se zabývají prosazováním konceptu CSR systematicky, podporují zejména tyto společensky prospěšné aktivity: Sportovní aktivity (67,23 %) Rozvoj vlastních zaměstnanců (57, 14 %) Společenské a kulturní programy (52,94 %)
13
Průzkum – vybrané výstupy
Dopady prosociálního jednání jsou ve většině případů zaměřeny zejména na region (55,46 %) a nejbližší okolí (42,86 %).
14
Průzkum – vybrané výstupy
V celém zpracovávaném souboru respondenti uváděli, že nejčastěji nabízí svým zaměstnancům následující výhody: využití firemního majetku pro osobní potřebu (86,63 %), podpora stravování (80,5 %), vzdělávání (79,29 %) časově flexibilní úvazek (76,92 %). Naopak jen málo nabízejí: nadstandardní zdravotní péči (7,30 %), dovolenou navíc (37,58 %), akce pro rodiny zaměstnanců (40,76 %) a práci z domu (40,85 %), nadstandardní pracovní prostředí (43,87 %). Zbývající
15
Průzkum – vybrané výstupy
16
Průzkum – vybrané výstupy
Znalost konceptu CSR (všichni respondenti)
17
Průzkum – vybrané výstupy
Znalost konceptu CSR (dle velikosti firmy)
18
Průzkum – vybrané výstupy
Znalost konceptu CSR (firmy realizující CSR systematicky)
19
Průzkum – hlavní zjištění
I když se ke znalosti konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR) hlásí jen 23,7 % respondentů, naprostá většina (92,1 %) jej svými aktivitami přirozeně naplňuje. Systematicky se společenské odpovědnosti věnuje 47,2 % MMSP. I přes tíživou finanční situaci investují firmy do projektů CSR nemalé procento prostředků, které je nejčastěji mezi 1 % až 5 % ročního obratu.
20
Průzkum – hlavní zjištění
Čím je větší obrat firmy, tím roste i podíl respondentů, kteří se věnují CSR systematicky. Zatímco u podniků s obratem do milionu korun to je 6,96 %, tak u firem s obratem nad 100 mil. Kč jich je již 33,91 %. Většina respondentů (79,8 %) se domnívá, že mikro, malé a střední podniky mají podporovat společensky prospěšné aktivity. Víc než tři čtvrtiny firem (76,76%), které se zapojily do průzkumu, ctí nějaké zásady nad rámec zákonných povinností, které promítají do způsobu svého podnikání.
21
Průzkum – co ve zprávě nenajdete
Zájem o soutěž TOP odpovědné firma OK CSR jako PR aktivita Další vzdělávání v problematice CSR OBAVY a PŘEKÁŽKY
22
Průzkum – Vaše dotazy ?
23
Kontakt
24
Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.