Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Pracovní skupina – ASZ v Brně
Jan Mochťák Pracovní skupina – ASZ v Brně
2
Bilance dosavadního období
Identifikované problémy Nedostatek individuálních konzultací + malá míra komunikace Chaotické a neplánované změny podmínek výzev na úrovni resortů Malá míra zapojení cílových skupin do tvorby podnětů k realizaci opatření Nekonkrétnost dokumentu SPSZ Příčiny problémů Nedostatečné personální zastoupení ASZ v Brně Neinformování ASZ o změnách (chystání změn) Nízké personální zastoupení ASZ + nedostatečné pobízení partnerů k aktivitě, včetně MMB. Text dokumentu – typové aktivity – zrcadlí klíčové aktivity základních návrhů podávaných v říjnu 2015. Řešení problému Vytvoření modelu poradenství pro projekty OP Z + bulletin a další komunikační aktivity Smluvení se s MPSV na podílu na přípravě výzvy Příprava systémů procesů participace na úrovni města a dalších spolupracujících institucí Příprava dokumentu „Konkretizace typových aktivit
3
Struktura ASZ ASZ má šest oddělení, z toho tři mají regionální působnost, tři mají působnost centrální a celostátní Zdroje financování: Státní rozpočet, IP OP Z pro regionální intervenci, IP OP VVV, Norské fondy, připravujeme IP OP Z do výzvy č. 18. Ředitel R. Jiránek Oddělení Regionální centrum Východ M. Navrátil Oddělení Regionální centrum střed M. Greineder Oddělení Regionální centrum Západ M. Kratochvíl Oddělení lokálních koncepcí a sociálního začleňování R. Soukupová Oddělení řízení a koordinace Zatím neobsazeno Oddělení strategií, analýz a evaluací Z. Drhová Zástupkyně ředitele
4
Tým Brno (vedoucí Regionální centra východ) Martin Navrátil
(vedoucí týmu Brno) Jan Mochťák Marcela Nosálová (oblast prevence a bezpečnost) Mgr. Jitka Pavlíková (oblast rodina a zdraví) Veronika Peterková (oblast bydlení) Adam Čajka (oblast zaměstnanosti) (metodik inkluze) Olga Kusá Marek Zemsky (oblast vzdělávání)
5
Expertní tým Téma Expert IROP Zuzka Baturná/Anna Javorková OP Z
Petr Laštovica OP VVV Helena Schaumannová Komunitní práce Petra Vaňková Bydlení Martin Stanoev Prevence rizikového chování Pavel Vyleťal Rodina Martin Bušina Sociální práce Dana Nedělníková Zaměstnanost Neobsazeno Dluhy Zdeňka Libišová Výzkumy Adam Bedřich
6
Postup intervence ASZ a dosahování změny
Výzkumné období Tvorba partnerské sítě a strategické plánování Implementace I – období soustředěné projektové podpory Implementace II - období diverzifikované podpory Exit strategie – období předávání agend Evaluace – formativní průřezový proces a hodnocení dosažených změn Cílem je dosažení změny myšlení a následné změny politik na úrovni obcí
7
Komunikační strategie aneb věčně nenaplněný plán
Mediální plán Vysoká míra potřebnosti Příprava „komunikační strategie“ sociální politiky města Brna (viz „Desatero“) Nezbytnost - zapojení pracovních skupin web TZ Setkání s občany
8
Desatero politiky sociálního začleňování
Pozitivní dopady pro všechny. Město Brno, místo pro budování zdravé a fungující rodiny. Problémy řešíme komplexně a ve spolupráci. Aktivně zapojujeme všechny dotčené - všechny občany města Brna. Rozvíjíme kompetence všech občanů města Brna. Předcházíme vzniku dalších problémů. Politika sociálního začleňování města Brna je výsledkem dlouhodobé odborné spolupráce. Průběžně vyhodnocujeme efektivitu nastavených opatření. Posilujeme obecnou sociální politiku města Brna s dopady na další cílové skupiny (senioři, zdravotně znevýhodnění atd.). Využíváme příležitostí čerpání z Evropských strukturálních a investičních fondů.
9
Implementační fáze: Rozmanitá spolupráce
Projektově poradenská role Monitorovací, evaluační, analytická Vzdělávací, aktivizační a osvětová Vlastní činnosti v lokalitě Podpora národních politik Koordinační role
10
Projektově poradenská role
Implementační období I: Soustředění na žádosti do výzev koordinovaného přístupu Implementační období II: Pluralizace činností Typické činnosti: Poradenské projektové dny Supervize žádostí Vyjadřování souladu žádosti se strategickým plánem Intenzivní podpora při přípravě a zpracování žádosti Statistická a analytická činnost spojená s projekty 1. Skupina činností: Spolupráce při přípravě projektu k realizaci (výběr lidí do týmu, zadávací dokumentace) Spolupráce se žadatelem během realizace projektu (především řešení rizik) + uplatnění záměrů, které se neprosadily v KPSVL 2. Skupina činností: Správa dotačního kalendáře (evropské i národní programy) Představování výzev a jejich propagace v území + spolupráce na záměrech a projektech mimo rámec KPSVL Rozdíl mezi oběma fázemi implementačního období není ostrý, spočívá v důrazu na určité druhy činností
11
Spolupráce týmu v rámci supervize žádosti
Lokální konzultant Vyjadřuje soulad projektu se strategickým plánem Expert na operační program Vyjadřuje se k projektovým vlastnostem žádosti Expert na téma Vyjadřuje se k odbornému zaměření projektu Expert na sociální služby se vyjadřuje k projektům se sociální službou
12
Monitorovací, evaluační, analytická
Další analytická činnost Monitoring naplňování projektů a SPSZ Monitoring projektů prostřednictvím indikátorů operačních programů Monitoring úspěšnosti SPSZ – indikátory strategického plánu Příprava výzkumů: Prevence a bezpečnost Zdraví a rodina Zaměstnanost Realizace podzim/zima 2016 Výstupy výzkumu k dispozici leden/únor = podkladové materiály pro přípravu projektových žádostí
13
Vzdělávací, aktivizační a osvětová
Nástroje a vývoj jejich využití Informování lokálních partnerů o vývoji legislativy a koncepční činnosti na různých úrovních veřejné správy: Seminář k novele zákona o sociálních službách, Expertní tým jako vzdělavatel lokálních partnerů Dlouhodobý vzdělávací seminář pro soc. pracovníky a pracovníky samosprávy se zaměřením na dluhy a finanční gramotnost (6 x 8 hodin), začátek listopad/leden. Přenos dobré praxe aneb „co se povedlo…“ Vystoupení kolegů, praktických odborníků z jiných regionů v rámci jednotlivých PS Pracovní skupiny jako prostor a aktivní činitel vzdělávání Vzájemný přenos dobré praxe mezi členy PS atd.
14
Seminář dluhového poradenství - program
Exekuce I. - Co předchází exekuci - Nárůst dluhu v průběhu vymáhání - Oprávnění provádět exekuci - Průběh exekuce, lhůty - Slučování exekucí - Způsoby provedení exekuce – obecně Oddlužení - Podmínky pro povolení oddlužení - Účinky řízení - Způsoby oddlužení - Oddlužení manželů - Možné výsledky oddlužení Exekuce II. - Způsoby provedení exekuce – detailně - Nejčastější problémy v exekuci a obrana proti nim - Exekuce a společné jmění manželů Úvod do problematiky dluhového poradenství - Finanční gramotnost - Rodinný rozpočet - Nejčastější chyby dlužníků - Nejčastější problémy v dluh. poradenství Problematika spotřebitelských úvěrů - Zákonná úprava spotřebitelských úvěrů - Typy úvěrů a jejich specifika - Zajištění úvěrů - Nejčastější způsoby „podvodů“ ze strany věřitelů Způsoby vymáhání - Způsoby vymáhání v praxi - Soudní řízení - Rozhodčí řízení - Alternativní způsoby řešení sporu
15
PS jako nástroj naplňování cílů
PS Zaměstnanost Monitoring připravenosti projektů, analýza rizik na základě zkušeností ASZ Představení nástrojů trhu práce prostřednictvím pozvaného hosta z ÚP Představení dobré praxe firmy Siemens Seznámení s průběhem přípravy zákona o sociálním podnikání analýza rizik na základě zkušeností ASZ PS jako výsledek dlouhodobého jednání s partnery o jejich aktivitách PS jako představení výsledku práce ASZ PS jako platforma pro doplánování aktivit PS jako platforma pro shrnutí a uzavření etapy PS může přispět k naplňování cílů různými způsoby, které se doplňují LK vybírá z portfolia aktivit, žádá o pomoc experty, může v omezené míře čerpat prostředky Příprava PS s ohledem na schválený cíl: Umístění 45 nezaměstnaných obyvatel lokality „Za tratí“ na otevřeném trhu práce
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.