Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Znečištění vzduchu dopravou

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Znečištění vzduchu dopravou"— Transkript prezentace:

1 Znečištění vzduchu dopravou
Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar, MBA Vypracoval: Jakub Šefčík Obor: Technické lyceum Třída: 2L Školní rok: 2016/ Dne: 23. dubna 2017

2 Znečištění ovzduší Znečištění ovzduší je chemický, fyzikální  nebo biologický činitel, který mění přírodní vlastnosti zemské atmosféry. Je celosvětovou příčinou řady úmrtí a nemocí např. dýchacích cest a výskytu rakoviny a srdečních onemocnění. Mezi největší zdroje nečistot v ovzduší patří stacionární zdroje (teplárny, tepelné elektrárny i lokální topeniště v domech) a mobilní zdroje (především automobilová doprava, ale i železniční nebo lodní).

3 Automobilová doprava Hlavními negativními vlivy dopravy na ekologii jsou znečišťování ovzduší (emise), hluk, vibrace, dále znečištění vody a půdy, ale též nehody a zabírání orné půdy pro výstavbu silnic a dálnic. Dalším negativním vlivem je obrovská spotřeba energie, která je v automobilovém průmyslu získávána spalováním fosilních paliv, která jsou podle trvale udržitelného rozvoje (TUR) řazena mezi neobnovitelné zdroje energie.

4 Letecká Doprava Ač je letecká doprava médii prezentovaná jako jeden z hlavních sektorů přispívajících ke globálnímu oteplování, statistická fakta hovoří jinak. I když je stále nedostatečně vědecky prozkoumán vliv letecké dopravy na tvorbu oblačnosti z kondenzačních stop tzv. contrials, je už poměrně dobře zmapován dopad letectví na klima způsobený leteckými emisemi. Následující data vycházejí ze zprávy IPCC (Mezinárodní panel pro změnu klimatu) a IATA ( Mezinárodní sdružení leteckých dopravců): příspěvek letecké dopravy ke změně klimatu je malý v současnosti se podílí 2% na světových emisích CO2 (očekává se růst na 3% do roku 2050) celkový dopad na klimatickou změnu (zahrnující radiační působení-radiative forcing a další skleníkové plyny) je 3%; do roku 2050 se očekává růst na 5% podíl let.dopravy na celkových emisích CO2 z dopravního sektoru je 12%, tento podíl ovšem roste průměrná spotřeba paliva u nových letounů je 3,5 litru na cestujícího na 100km; díky novým technologiím se spotřeba letounů neustále snižuje

5 Možnosti omezení znečištění vzduchu
Některé evropské země jako Švédsko nebo Německo zavádějí v centrech velkých měst tzv. nízkoemisní zóny, do kterých mohou vjíždět jen automobily, jež vypouštějí jen malé množství škodlivin. Například švédský Göteborg zavedl nízkoemisní zónu již v roce 1996 a emise prachových částic z nákladní dopravy se mu podařilo snížit zhruba 40 procent.Další možností je použití fotokatalytických materiálů pro povrchy staveb. které jsou schopny rozkládat plynné škodliviny z ovzduší pomocí světla. Měření provedená na úsecích městských komunikací z fotokatalytického betonu TX Active podle údajů výrobce ukázala snížení koncentrací oxidů dusíku o 20 až 60 %.

6 Elektromobily V současnosti se hodně spekuluje o větším využití elektromobilů, nebo hybridů V tomto odvětví zatím vede společnost Tesla Motors

7 Zdroje Wikipedie Tesla Motors

8 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Znečištění vzduchu dopravou"

Podobné prezentace


Reklamy Google