Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím ICT Tematický okruh: Ekonomické předměty Název materiálu: Vnější vztahy podniku Číslo materiálu: VY_32_Inovace výuky_6.C_EP_02/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.

2 Anotace Vnější vztahy podniku
Celek se týká tématu zapojení podniku v síti právnických subjektů a jak tato skutečnost ovlivňuje jeho funkci a postavení na trhu.

3 Vnější vztahy podniku Podnik nemůže fungovat sám a nezávisle na okolních vlivech, je zapojen do husté sítě ostatních subjektů

4 Vztahy mezi podniky Je to vztah na stejné úrovni, rozeznáváme následující vztahy mezi podniky: - podniky spolupracují jsou si lhostejné - konkurují si

5 Hlavní ekonomické subjekty
tj. síť v které je podnik „zapleten“: Odběratelé Dodavatelé Konkurence Peněžní ústavy (banky, pojišťovny) Nadřízené státní orgány (ministerstva) Státní orgány kontroly kvality a certifikace Státní ekonomické instituce (např. hospodářské komory) Orgány státní správy a samosprávy (města, obce) Kontrolní orgány ekonomického či trestně-právního charakteru (finanční úřad, soud, arbitráž)

6 Zásadní pro podnik jsou tyto vztahy:
K jiným podnikům: obchodní a dodavatelsko-odběratelské vztahy K obyvatelstvu: obyvatelé jako zaměstnanci a angažovaná veřejnost Ke státním institucím: daně, poplatky, dotace K bankám a fin. ústavům: půjčky, úvěry, převody peněz, záruky, konta, nákup finančních investic (akcie)

7 Proč se musí podnik zajímat o vztahy s okolím:
poznávat své okolí znamená lépe se orientovat v prostředí vztahů, příležitostí a hrozeb znamená to také vyloučit nepředvídatelné události charakter společnosti se mění z industriální na společenskou plánování se zvolna mění na dlouhodobé a strategické: tj vize !!!

8 Podnik a informace: podnik musí získat co nejvíce informačních zdrojů
především informace o (technickém) vývoji ve vlastním oboru podnikání nezbytné jsou co nejpřesnější informace o rozvoji a možnostech konkurence

9 Použitá literatura: Archiv autora
J. Zlámal, Z. Mendl: Ekonomie nejen k maturitě, Computer Media, Kralice na Hané, 2008, ISBN: Kliparty Microsoft –


Stáhnout ppt "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google