Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
VY_32_INOVACE_Kaluzova_ Změny cestovní smlouvy Autor: Mgr. Yvetta Kałužová . Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5CZ.1.07/1.5.00/ – Individualizace a inovace výuky
2
Změny cestovní smlouvy
3
Anotace orientace v podmínkách cestovní smlouvy
zná práva a povinnosti cestovní kanceláře při možných změnách cestovní smlouvy zná práva a povinnosti zákazníka při změnách cestovní smlouvy
4
Jednostranné zvýšení ceny zájezdu
v cestovní smlouvě lze dohodnout, že CK je oprávněna jednostranným úkonem zvýšit cenu zájezdu, jestliže je zároveň přesně stanoven způsob výpočtu zvýšení ceny cena zájezdu uvedená v CS však nesmí být jednostranně zvýšena během 20 dnů před zahájením zájezdu
5
Jednostranné zvýšení ceny zájezdu
Cenu zájezdu lze zvýšit jen v případě, že dojde ke zvýšení ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot plateb spojených s dopravou, např. letištních a přístavních poplatků, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu směnného kursu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10 %
6
Jednostranné zvýšení ceny zájezdu
písemné oznámení o zvýšení ceny musí být zákazníkovi odesláno nejpozději dní před zahájením zájezdu, jinak cestovní kanceláři nevznikne právo na zaplacení rozdílu v ceně zájezdu
7
Povinnosti CK vůči zákazníkovi
CK je povinna nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu poskytnout zákazníkovi písemně další podrobné informace o všech skutečnostech, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou ji známy, pokud nejsou obsaženy již v CS nebo v katalogu, který byl zákazníkovi předán
8
Povinnosti CK vůči zákazníkovi
upřesnění údajů, které jsou cestovní kanceláři známy a nejsou obsaženy v CS nebo v katalogu, který byl zákazníkovi předán podrobnosti o možnosti kontaktu s nezletilou osobou nebo zástupcem CK v místě pobytu nezletilé osoby, jde-li o zájezd, jehož účastníkem je nezletilá osoba
9
Povinnosti CK vůči zákazníkovi
jméno, adresa a telefonní číslo osoby, na kterou se zákazník v nesnázích v průběhu zájezdu může obrátit s žádostí o pomoc, zejména místního zástupce cestovní kanceláře a adresu a telefonní číslo zastupitelského úřadu
10
Povinnosti CK vůči zákazníkovi
informace o možnosti uzavřít pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s jeho odstoupením od cestovní smlouvy, pokud toto pojištění není zahrnuto v ceně zájezdu
11
Povinnosti CK vůči zákazníkovi
je-li cestovní smlouva uzavřena v době kratší než 7 dnů před zahájením zájezdu, musí cestovní kancelář tyto povinnosti splnit již při uzavření cestovní smlouvy
12
Změna CS ze strany CK je-li CK nucena z objektivních důvodů před zahájením zájezdu změnit podmínky smlouvy, může navrhnout zákazníkovi změnu CS pokud navrhovaná změna CS vede i ke změně ceny zájezdu, musí být v návrhu nová cena uvedena
13
Změna CS ze strany CK zákazník právo ve lhůtě ne kratší než dnů od doručení návrhu na změnu CS vyjádřit se odstoupí od smlouvy souhlasí s novou smlouvou CR str. 37 nevyjádřit se souhlasí s novou smlouvou
14
Literatura BUSSINES CENTER. cestovní smlouva [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DROBNÁ, Daniela. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2010, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.