Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Právní úprava cestovního ruchu v ČR

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Právní úprava cestovního ruchu v ČR"— Transkript prezentace:

1 Právní úprava cestovního ruchu v ČR
VY_32_INOVACE_Kaluzova_ Změny cestovní smlouvy Autor: Mgr. Yvetta Kałužová . Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5CZ.1.07/1.5.00/ – Individualizace a inovace výuky

2 Změny cestovní smlouvy

3 Anotace orientace v podmínkách cestovní smlouvy
zná práva a povinnosti cestovní kanceláře při možných změnách cestovní smlouvy zná práva a povinnosti zákazníka při změnách cestovní smlouvy

4 Jednostranné zvýšení ceny zájezdu
v cestovní smlouvě lze dohodnout, že CK je oprávněna jednostranným úkonem zvýšit cenu zájezdu, jestliže je zároveň přesně stanoven způsob výpočtu zvýšení ceny cena zájezdu uvedená v CS však nesmí být jednostranně zvýšena během 20 dnů před zahájením zájezdu

5 Jednostranné zvýšení ceny zájezdu
Cenu zájezdu lze zvýšit jen v případě, že dojde ke zvýšení ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot plateb spojených s dopravou, např. letištních a přístavních poplatků, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu směnného kursu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10 %

6 Jednostranné zvýšení ceny zájezdu
písemné oznámení o zvýšení ceny musí být zákazníkovi odesláno nejpozději dní před zahájením zájezdu, jinak cestovní kanceláři nevznikne právo na zaplacení rozdílu v ceně zájezdu

7 Povinnosti CK vůči zákazníkovi
CK je povinna nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu poskytnout zákazníkovi písemně další podrobné informace o všech skutečnostech, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou ji známy, pokud nejsou obsaženy již v CS nebo v katalogu, který byl zákazníkovi předán

8 Povinnosti CK vůči zákazníkovi
upřesnění údajů, které jsou cestovní kanceláři známy a nejsou obsaženy v CS nebo v katalogu, který byl zákazníkovi předán podrobnosti o možnosti kontaktu s nezletilou osobou nebo zástupcem CK v místě pobytu nezletilé osoby, jde-li o zájezd, jehož účastníkem je nezletilá osoba

9 Povinnosti CK vůči zákazníkovi
jméno, adresa a telefonní číslo osoby, na kterou se zákazník v nesnázích v průběhu zájezdu může obrátit s žádostí o pomoc, zejména místního zástupce cestovní kanceláře a adresu a telefonní číslo zastupitelského úřadu

10 Povinnosti CK vůči zákazníkovi
informace o možnosti uzavřít pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s jeho odstoupením od cestovní smlouvy, pokud toto pojištění není zahrnuto v ceně zájezdu

11 Povinnosti CK vůči zákazníkovi
je-li cestovní smlouva uzavřena v době kratší než 7 dnů před zahájením zájezdu, musí cestovní kancelář tyto povinnosti splnit již při uzavření cestovní smlouvy

12 Změna CS ze strany CK je-li CK nucena z objektivních důvodů před zahájením zájezdu změnit podmínky smlouvy, může navrhnout zákazníkovi změnu CS pokud navrhovaná změna CS vede i ke změně ceny zájezdu, musí být v návrhu nová cena uvedena

13 Změna CS ze strany CK zákazník právo ve lhůtě ne kratší než dnů od doručení návrhu na změnu CS vyjádřit se odstoupí od smlouvy souhlasí s novou smlouvou CR str. 37 nevyjádřit se souhlasí s novou smlouvou

14 Literatura BUSSINES CENTER. cestovní smlouva [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DROBNÁ, Daniela. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2010, ISBN


Stáhnout ppt "Právní úprava cestovního ruchu v ČR"

Podobné prezentace


Reklamy Google