Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výhybna Praha Vítkov Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků
2
Železniční výhybna Praha Vítkov ležela na trati Praha Vysočany – Praha hlavní nádraží. Trať byla budována v letech 1870 – 1872 jako odbočka Turnovsko – Kralupské dráhy z Neratovic do Prahy. Trať byla jednokolejná, provoz na ní byl zahájen 28.10.1872. Samotná výhybna byla jako dvoukolejná otevřena v květnu roku 1926 spolu se spojkou do Prahy Libně horního nádraží. V roce 1928 byla elektrifikována včetně přilehlých tratí. Ve výhybně Praha Vítkov byla instalována světelná návěstidla typu ESP, jako jedny z prvních na ČSD. Protože jsem bydlel do roku 1970 mezi Švábky a Palmovkou, byla výhybna Praha Vítkov spolu se žst. Praha Libeň dolní nádraží nejbližším železničním zařízením, které jsem mohl obdivovat. V obou případech tam byly železniční závory. Na Žižkov jsme chodili přes tento přejezd velmi často za tetou, která tenkrát na Žižkově bydlela.
39
Dne 31.8.2008 skončil železniční provoz na traťovém úseku Praha hl.n. – výhybna Vítkov – odbočka Balabenka. Tak jako spousty dalších fotografů jsem i já šel nafotit poslední vlaky na této výhybně. Dálkové vlaky v té době byly odkloněny přes Prahu Vršovice. Následující záběry z posledního dne provozu jsou tudíž bez komentáře.
48
KONEC Zpracováno září 2014 Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.