Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumil Doležal
1
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, 276 01 Mělník www.zsjm-me.cz tel.: 315 623 015 EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LES Téma: POTRAVNÍ VZTAHY Ročník: 6. Autor: Mgr. Martina Kopecká
2
POTRAVNÍ ŘETĚZCE ROSTLINY – zdrojem energie pro život je sluneční žáření → rostlinami se živí živočichové - BÝLOŽRAVCI a VŠEŽRAVCI → ti jsou kořistí - MASOŽRAVCŮ a VŠEŽRAVCŮ A) B) C)
3
POTRAVNÍ PYRAMIDA Jiné vyjádření potravních vztahů: ROSTLINY = PRODUCENTI ŽIVOČICHOVÉ, kteří se živí rostlinami = KONZUMENTI 1. ŘÁDU ŽIVOČICHOVÉ, kteří se živí býložravými živočichy = KONZUMENTI 2. ŘÁDU ŽIVOČICHOVÉ, kteří se živí masožravými živočichy = KONZUMENTI 3. ŘÁDU
4
ÚKOL: zapiš nebo zakresli 2 potravní řetězece. Následně tyto organismy umísti do pater potravní pyramidy. Př.
5
ODKAZY: http://www.google.cz/imgres?q=potravn%C3%AD+pyramida+%C5%BDIVO%C4%8CI%C5%A0N%C3%81&hl=cs&sa=X&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4ADRA_csCZ434CZ440&tbas=0&tbm=isch&t bnid=PI8I7H08uafx- M:&imgrefurl=http://www.uel.cz/download/Multimedialni_ucebni_text/yznam_zivisne_slozky.htm&docid=a9e58m72neMgMM&w=562&h=755&ei=cesqToLbOtS38gOG5uD4Cw&zoom =1&iact=hc&vpx=879&vpy=56&dur=1361&hovh=260&hovw=194&tx=118&ty=157&page=1&tbnh=133&tbnw=99&start=0&ndsp=41&ved=1t:429,r:4,s:0&biw=1920&bih=715start=0&ndsp=41&ved=1t:429,r:4,s:0&biw=1920&bih=715 http://www.vtaide.com/png/foodchains.htm http://www.google.cz/imgres?q=potravn%C3%AD+%C5%99et%C4%9Bzec&hl=cs&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4ADRA_csCZ434CZ440&tbm=isch&tbnid=vvmOOwZ3uhKNpM:&imgrefurl=http: //ed101.bu.edu/StudentDoc/current/ED101fa09/tje50/LinkBreaks.html&docid=gfEXP6E6gy212M&w=470&h=277&ei=T- 8qTsKcEcel8QORkPydDA&zoom=1&iact=hc&vpx=1075&vpy=85&dur=2269&hovh=172&hovw=293&tx=187&ty=108&page=1&tbnh=100&tbnw=170&start=0&ndsp=44&ved=1t:429,r:28,s: 0&biw=1920&bih=715bih=715 http://www.google.cz/imgres?q=potravn%C3%AD+%C5%99et%C4%9Bzec&hl=cs&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4ADRA_csCZ434CZ440&tbm=isch&tbnid=lpL7fvETgAId_M:&imgrefurl=http://w ww.hranostaj.cz/hra1110&docid=xgRU3EdBuktu0M&w=479&h=352&ei=T- 8qTsKcEcel8QORkPydDA&zoom=1&iact=hc&vpx=799&vpy=76&dur=141&hovh=192&hovw=262&tx=130&ty=115&page=1&tbnh=125&tbnw=179&start=0&ndsp=44&ved=1t:429,r:26,s:0 &biw=1920&bih=715 http://www.google.cz/imgres?q=potravn%C3%AD+%C5%99et%C4%9Bzec&hl=cs&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4ADRA_csCZ434CZ440&tbm=isch&tbnid=uiS-l0- N_J62oM:&imgrefurl=http://schools.bcsd.com/fremont/4th_Sci_Life_food_chains.htm&docid=bxG-BZILwzaBKM&w=343&h=224&ei=T- 8qTsKcEcel8QORkPydDA&zoom=1&biw=1920&bih=715&iact=rc&dur=402&page=4&tbnh=105&tbnw=161&start=128&ndsp=43&ved=1t:429,r:30,s:128&tx=57&ty=65 http://www.google.cz/imgres?q=POTRAVN%C3%8D+%C5%98ET%C4%9AZCE&hl=cs&sa=X&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4ADRA_csCZ434CZ440&biw=1920&bih=715&tbs=isz:l&tbm=isch&tbni d=vIERoQnhOUGcgM:&imgrefurl=http://www.greentimes.com.au/glossary/wildlife/food-chain.html&docid=jVeQ1uxz0GsgmM&w=1770&h=1174&ei=2AwrTrHeDcXG8QPJ- cH2Cw&zoom=1&iact=rc&dur=193&page=1&tbnh=118&tbnw=159&start=0&ndsp=46&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=66&ty=101 http://www.google.cz/imgres?q=POTRAVN%C3%8D+%C5%98ET%C4%9AZCE&hl=cs&sa=X&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4ADRA_csCZ434CZ440&tbs=isz:l&tbm=isch&tbnid=5jNWDKepOBIuhM: &imgrefurl=http://apbiosemonefinalreview.pbworks.com/w/page/11980952/Ecology%252520(Ch%25252054-56)&docid=voSP6WhMq53zvM&w=816&h=1080&ei=2AwrTrHeDcXG8QPJ- cH2Cw&zoom=1&biw=1920&bih=715&iact=rc&dur=5072&page=4&tbnh=159&tbnw=116&start=97&ndsp=27&ved=1t:429,r:18,s:97&tx=90&ty=77
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.