Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDagmar Havlová
1
Zpráva o řešení projektu LR1305 Průběžná oponentura za období 2013 - 2015 Nositel projektu: Západočeská univerzita v Plzni Řešitel projektu: Ing. Barbora Katolická Členové řešitelského týmu: PhDr. Miloslava Faitová Mgr. Zdeňka Firstová
2
LR1305 – informace o projektu Projekt LR1305: „Zajištění informačních zdrojů pro humanitní a společenskovědní obory“ Doba řešení projektu: 6. 8. 2013 - 30. 11. 2017 Účastníci projektu: 11 VŠ Náklady projektu za období 2013 – 2015: 2013 (tis. Kč)2014 (tis. Kč)2015 (tis. Kč)Celkem 2013-2017 Účelová podpora projektu64604777709030579 Uznané náklady projektu868267011031542417 Spoluúčast22221924322511898 Míra podpory74%71%69%
3
LR1305 – informace o projektu Hlavní cíl projektu: – zajistit kontinuitu přístupu k významným EIZ pro humanitní a společenskovědní obory konsorciální licencí pro 11 VŠ. Dílčí cíle: –Zajistit uživatelům přístup (včetně vzdáleného) k požadovaným informačním zdrojům pro výzkum pro HSS obory. –Zajistit informovanost uživatelů. –Zajistit pravidelné proškolování pro efektivní využívání EIZ.
4
LR1305 – řešení v období 2013 - 2015 Řešení 2013-2015 – plnění 3 dílčích cílů projektu: 1)Zajištění přístupu k plným textům klíčových EIZ pro HSS obory formou konsorciální licence: JSTOR (11): http://www.jstor.orghttp://www.jstor.org Sage (6): http://online.sagepub.comhttp://online.sagepub.com Cambridge Journals (5): http://journals.cambridge.org/action/subscribedTohttp://journals.cambridge.org/action/subscribedTo Oxford Journals (5): http://www.oxfordjournals.org/http://www.oxfordjournals.org/ Konsorciální předplatné na přístup k EIZ (licenční smlouvy, úhrada faktur vydavatelům, fakturace spoluúčastí od institucí) Přístup z počítačové sítě institucí i vzdáleně (všichni vydavatelé EIZ z projektu podporují Shibboleth) Režim 24/7
5
LR – instituce a EIZ ZČUUKMUJČUOUUTBUPOLUJEPMUPMendeluUHK JSTOR - vybrané kolekce I.-V. V., VI.I.-V., VIII.I.-IV. I.-V.I.-IV. I., II.,VI., IX., X. I.,II.,V., VI.,IX. Sage - HSS Cambridge Journals - HSS Oxford Journals - HSS Seznam institucí a zpřístupněných EIZ v období 2013- 2015:
6
LR1305 – řešení v období 2013 - 2015 Řešení 2013-2015 – plnění 3 dílčích cílů projektu: 2) Zajištění školení uživatelů pro efektivní využívání EIZ: 1 školení školitelů 291 školení pro uživatele EIZ 3 pracovní setkání řešitele s účastníky projektu E-mailová komunikace řešitele s účastníky projektu (dle potřeb řešení projektu) 3) Zajištění propagace: Tisk a distribuce propagačních letáků + záložek k JSTOR, Sage, Oxford Journals, Cambridge Journals Tisk plakátu k projektu Tvorba a průběžná aktualizace webových stránek projektu (http://hss.zcu.cz )http://hss.zcu.cz
7
LR1305 – monitorovací indikátory 2014, 2015 Povinné MI: 1)Počet zpřístupněných EIZ /nakoupených titulů: -Hodnota indikátoru projektu v r. 2014: 4/2358 (cílová 4/2336) -Hodnota indikátoru projektu v r. 2015: 4/2464 2)Počet skutečných uživatelů EIZ – akademických a výzkumných pracovníků v poměru k počtu všech pracovníků ve výzkumu v ČR (dle ČSÚ) -Hodnota indikátoru projektu v r. 2014: 4115/60329 (cílová 4159/55697) -Hodnota indikátoru projektu v r. 2015: 3871/64443 3)Počet přístupů a stažených plných textů v přepočtu na 1 uživatele -Počet zobrazení plných textů na 1 uživatele v r. 2014: 4,6; v r. 2015: 5,17 (cílová 1,8) -Počet realizovaných přístupů na 1 uživatele v r. 2014: 3,85; v r. 2015: 4,84 (cílová 1,8) Nepovinné MI: 1) Míra využití pořízených EIZ konečnými uživateli: - Hodnota indikátoru projektu v r. 2014: 460%; v r. 2015: 517% (cílová > 70%) Povinné i nepovinné indikátory projektu jsou splněny.
8
Socioekonomické aspekty projektu Zajištění přístupu k významným EIZ pro humanitní a společenskovědní obory na úrovni srovnatelné se zahraničními univerzitami, zvýšení konkurenceschopnosti ve VaVaI a uplatnitelnosti české vědy v mezinárodním kontextu. Široká dostupnost - přístup (i pro veřejnost) z počítačové sítě univerzit + vzdálený přístup po autentizaci. Prokazatelná efektivnost konsorciální licence (x nákup jednotlivých článků s průměrnou cenou 480-1009 Kč/ 1 článek). Cena za článek při konsorciální licenci: 2014 stažené FT za konsorcium platba za přístup v Kč (v r. 2013) cena za článek v Kč (dotace + 26% spoluúčast) průměrná cena za článek při zakoupení v Kč JSTOR145248330109622,7483 Sage76541341073175,2964 OUP46712249635481,6964 CUP33751051685311,6905 2015 stažené FT za konsorcium platba za přístup v Kč (v r. 2014) cena za článek v Kč (dotace + 29% spoluúčast) průměrná cena za článek při zakoupení v Kč JSTOR128369196630815,3538 Sage33964185308154,61076 OUP42132530817600,71076 CUP501138457676,71009
9
Rizika projektu Vývoj finanční spoluúčasti Vysoká míra rizika týkající se „výrazných kurzových změn“: –Cílená intervence ČNB vůči CZK výrazný růst cen EIZ hrazených v GBP a USD nárůst spoluúčasti institucí –Výskyt ani velikost dopadu tohoto rizika není možné ovlivnit, mimo možnost působení řešitele projektu Vývoj kurzu a spoluúčasti institucí na projektu: Návrh projektu2013201420152016 Kurz GBP32,532,26534,8638,55434,513 Kurz USD21,519,93422,23524,34724,419 Spoluúčast (Kč) 2 222 0001 924 0003 225 0002 427 000 Spoluúčast (%) 25,60%28,70%31,30%28,60%
10
Výsledky řešení projektu 2013 - 2015 Byly splněny všechny cíle projektu (zajištění přístupu k EIZ, informovanosti uživatelů a propagace). Řešení probíhalo dle harmonogramu. Byly naplněny povinné i nepovinné MI. Byl dodržen finanční plán projektu (dle dodatku č. 1/2015 Smlouvy).
11
Prezentace výsledků projektu LR1305 Funkční přístup k databázím: JSTOR: http://www.jstor.orghttp://www.jstor.org Sage: http://online.sagepub.comhttp://online.sagepub.com Cambridge Journals: http://journals.cambridge.org/action/subscribedTohttp://journals.cambridge.org/action/subscribedTo Oxford Journals: http://www.oxfordjournals.org/http://www.oxfordjournals.org/ Webové stránky projektu: http://hss.zcu.cz http://hss.zcu.cz Propagační materiály k EIZ, plakát k projektu Smlouva o poskytnutí podpory, dodatek č. 1/2015, periodické zprávy projektu
12
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.