Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilFilip Blažek
1
Rozhodování
2
Podle typu rozhodovacího problému za jistoty za rizika (nejistoty) za neurčitosti Kdo bude řešit Skupina Jednotlivec
3
Bariéry racionálního rozhodování jedince Nezasahování nebo odsunutí rozhodnutí Teorie satisfakce - nehledání optimální varianty, aspirační úroveň Neracionální jednání pod tlakem
4
Organizování
5
Struktura procesů Struktura vztahů
6
Dimenze organizační struktury Stupeň formalizace Stupeň centralizace Stupeň složitosti (diferenciace)
7
Dimenze organizační struktury Stupeň formalizace Stupeň centralizace Stupeň složitosti (diferenciace)
8
Dělba práce +/- Tempo Opakovanost Kvalifikace Soustředěnost
9
Týmová práce Delegování pravomocí
10
Funkcionální organizační struktury Procesní organizační struktury Výrobkové organizační struktury Zákaznické organizační struktury Regionální organizační struktury Geografické organizační struktury Smíšené organizační struktury Maticové organizační struktury Organizační struktury nadnárodních spol.
11
Rozpětí řízení Kontakt Specializace Komunikace
12
Dimenze organizační struktury a organizační rozhodování Stupeň formalizace Stupeň centralizace Stupeň složitosti (diferenciace)
13
Teorie Max Weber – byrokratický model Rensis Likert – behavioristický model Kontingenční mdel
14
Reorganizace Analýza současného stavu - vnější faktory Vnitřní faktory: rozložení pravomocí dělba práce tvar organizační pyramidy využití pracovníků informační proces mimořádné situace sociální kompetence manažerů Reorganizace a podnikové klima Rizika Úspěšnost Spoluúčast Informace Mluvčí Výhody Šance
16
Organizace při vstupu na zahraniční trhy Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Program Organizace
17
Pro vstup Lepší produkty Nižší ceny Vyšší zisk Více zákazníků Snížení závislosti na domácím trhu Vlastní zákazníci vyžadují služby domácí firmy i v zahraničí
18
Rizika Pochopení preferencí zahraničních zákazníků Konkurenceschopnost produktů Náklady na výrobkovou a komunikační adaptaci Zahraniční kultura podnikání Neočekávané výdaje, korupce Odlišné zákony, byrokracie, změna zákonů Technologické pirátství Cla a tarify Devalvace, problém cizí měny, zadluženost Revoluce, nepokoje, změna politické situace, nestabilita vlády
19
Způsob vstupu na trh Nepřímý vývoz Přímý vývoz Licence Společné podnikání Přímá investice
20
Strategie Produkt Propagace NezměněnýPřizpůsobenýNový NezměněnáPřímé rozšířeníAdaptace produktu PřizpůsobenáKomunikační adaptace Dvojí přizpůsobení
21
Cenová strategie Jednotné ceny Tržní ceny pro každou zemi Nákladové ceny pro každou zemi
22
Prostor pro vaše otázky ?
23
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/http://info.sks.cz/users/jo/ Nebo www.sks.cz stránky zaměstnancůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2014
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.