Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír."— Transkript prezentace:

1 Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 Jak postupovat – návod pro použití. 1.Hru může hrát libovolný počet hráčů či vícečlenných družstev. Hru ovládá a řídí učitel. 2.Kromě výpočtů může sehrát svoji roli i nejvhodněji zvolená strategie družstva (rozhoduje například i to, zda kantor umožní během hry hráčům si cokoli zapisovat, nebo ne). 3.Družstvo (hráč) volí stejně jako v klasickém pexesu dvojici kartiček, po jejich „otočení“ uskutečněném kliknutím učitele na ně se družstvo (hráč) rozhoduje, zda dvojice k sobě patří a zda ji tedy „bere“. 4.V případě, že ano, připíše učitel úspěšnou odpověď příslušnému družstvu (hráči) zapsáním jeho označení písmenem či číslicí do bílého políčka. 5.V případě, že kartičky k sobě nepatří a družstvo se pro ně nerozhodne či odpoví nesprávně, otočí učitel opětovným kliknutím na text kartiček tyto zase zpět. 6.Kliknutím na malé zelené políčko na příslušné kartičce je možné tuto zvětšit na celou obrazovku (vhodné zvláště u grafů, obrázků, delších textů). 7.Kliknutím na malé červené políčko na příslušné kartičce lze zobrazit správnou odpověď, dvojici sobě odpovídajících si „kartiček“. 8.Ve hře vítězí družstvo, které má po vyčerpání všech kartiček nejvyšší počet získaných dvojic. Při rovnosti může rozhodnout o vítězi hra „kámen, nůžky, papír“. 9.Hra se může oživit i tím, že družstvům (hráčům) budou body získané za správně rozpoznané dvojice v případě špatné odpovědi naopak odebírány. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“. Kliknutím na odkaz výsledek se obrátí všechny kartičky a barevně zvýrazní příslušné dvojice.

3 ABCDABCD 1 2 3 4 5 g :y = - 2x + 5 D [1; 3] f: y = 3x - 2 C [- 2; - 8] f: y = - 3x + 1 g :y = 0,5x - 1 f :y = 2x – 2 D  0; 3) y = - 1,5x y = - 1,5 Není funkce! g :y = 3x – x 2 Není předpis lineární funkce y = 0,5x – 0,5 b = - ½ Výsledek

4 Zpět g: y = - 2x + 5

5 Zpět D [1; 3]

6 Zpět Bod D [1; 3] leží na grafu funkce g: y = - 2x + 5 3 = - 2.1 + 5 3 = - 2 + 5 3 = 3

7 Zpět f: y = 3x - 2

8 Zpět C [-2; -8]

9 Zpět Bod C [- 2; - 8] leží na grafu funkce f: y = 3x - 2 -8 = 3. (-2) - 2 -8 = - 6 - 2 -8 = -8

10 Zpět f: y = - 3x + 1

11 Zpět

12 Graf funkce f: y = - 3x + 1

13 Zpět g: y = 0,5x - 1

14 Zpět

15 Graf funkce g: y = 0,5x - 1

16 Zpět f: y = 2x – 2 ; D  0; 3)

17 Zpět

18 Graf funkce f: y = 2x – 2; D  0; 3)

19 Zpět y = -1,5x

20 Zpět

21 Graf funkce y = -1,5x

22 Zpět y = -1,5

23 Zpět

24 Graf funkce y = -1,5

25 Zpět Není funkce!

26 Zpět

27 Není funkce! „Pro jednu nezávisle proměnnou x nepřísluší právě jedna závisle proměnná y, ale nekonečně mnoho y.“

28 Zpět g: y = 3x – x 2

29 Zpět Není předpis lineární funkce.

30 Zpět Předpis g: y = 3x – x 2 Není předpis lineární funkce. Neobsahuje nezávisle proměnnou nejvýše v 1. mocnině. Obsahuje kvadratický člen (2. mocnina).

31 Zpět y = 0,5x – 0,5

32 Zpět b = -½

33 Zpět Obecný předpis lineární funkce je: y = ax + b. Předpis naší funkce je y = 0,5x – 0,5 Tzn. že b = -½.

34 ABCDABCD 1 2 3 4 5 g :y = - 2x + 5 D [1; 3] f: y = 3x - 2 C [-2; -8] f: y = - 3x + 1 g :y = 0,5x - 1 f :y = 2x – 2 D  0; 3) y = -1,5x y = -1,5 Není funkce! g :y = 3x – x 2 Není předpis lineární funkce. y = 0,5x – 0,5 b = -½

35 Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2011-02-12]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: Použité obrázky: Obrázek na pozadí: http://www.clker.com/clipart-blackboard.html


Stáhnout ppt "Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír."

Podobné prezentace


Reklamy Google