Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě."— Transkript prezentace:

1  Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě. Žák si nejprve formou otázek a odpovědí zopakuje již naučené znalosti o hustotě jako odvozené fyzikální veličině. Žák se naučí řešit jednoduché úlohy na výpočet hustoty ze vzorce. Hustota-výpočet hustoty Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 12/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.02_hustota_-_vypocet_hustoty Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA

2 ρ [fí] λ [ lambda ] Ω [ omega ] ρ [ró]

3 ml/cm³ l/kg g/cm³ kg/l kg/m³

4 1 000 kg/m³ 10 g/cm³ 1 g/cm³ 2 000 kg/m³

5 ρ=m-Vρ=m-V ρ=m∙Vρ=m∙V ρ=m+Vρ=m+V ρ=m:Vρ=m:V

6 m = ρ:V m = ρ-V m = ρ+V m = ρ∙V

7 V =m +ρ V =m -ρ V =m ∙ρ V =m :ρ

8 Správná odpověď:  Na základě znalosti hustot a následného zvážení.  Krychle s nejmenší hmotností je dřevěná, krychle s největší hmotností je z olova.

9 Správná odpověď:  Těleso z látky o nejmenší hustotě má největší objem (polystyrénový válec).  Nejmenší objem má válec kovu.

10 Správná odpověď:  Podle objemu-kovová koule je menší (má menší objem), protože má větší hustotu.

11 kg/m³3 5008502 100 g/cm³1,82,6 látka diamant 3,5 1 8002 600 0,852,1 křídažulanaftabeton

12  Hustotu pevných látek určujeme na základě měření jejich hmotnosti a objemu.

13  Hustotu kapalných látek určujeme buď stejně jako hustotu pevných látek (na základě měření jejich hmotnosti a objemu) nebo existují HUSTOMĚRY, jimiž lze hustotu kapalin přímo změřit.  Hustoměrem se např. zjišťuje tučnost mléka.  Pomocí hustoměru zjišťují technici v autoservisech stav nabití autobaterie.

14 hustoměr

15 V = 50 cm³ ρ =m :V m=75 g ρ =75 :50 ρ=? [ g/cm³] ρ =1,5 g/cm³ Hustota plastelíny je 1,5 g/cm³.

16 Řešení: Vypočítáme hustotu a podle Tabulek určíme z jakého kovu je figurka. m = 46 g ρ =m/V V= 17 cm³ ρ =46/17 ρ =? [g/ cm³ ] ρ =2,706 g/ cm³ Kovová figurka vojáka je pravděpodobně z hliníku.

17 Řešení: m = 29 g ρ =m/V V= 1,5 cm³ ρ =29/1,5 ρ =? [g/ cm³ ] ρ = 19,3 g/ cm³ Hustota látky prstenu je 19,3 g/ cm³, což je hustota zlata.

18 Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 6 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005. Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN 80-85849-06-2 galerie office http://www.matrix-2001.cz/files/image/svet-ocima-miroslava-zelenky/image001%281%29.jpg http://www.matrix-2001.cz/files/image/svet-ocima-miroslava-zelenky/image001%281%29.jpg [cit:2012-12-12] http://www.hemel.cz/files/Vodicka.jpghttp://www.hemel.cz/files/Vodicka.jpg [cit:2012-12-12] http://www.kulisy.cz/ceniky/koulec.jpghttp://www.kulisy.cz/ceniky/koulec.jpg [cit:2012-12-12] http://www.didaktik.sk/novy/images/stories/vaha.jpghttp://www.didaktik.sk/novy/images/stories/vaha.jpg [cit:2012-12-12] http://www.chescientific.com/edu/company/JAYTEC/703d8451-a0da-4ccb-a80e- 37882179851dMeasuringCylinderGradeB25ml_000.jpghttp://www.chescientific.com/edu/company/JAYTEC/703d8451-a0da-4ccb-a80e- 37882179851dMeasuringCylinderGradeB25ml_000.jpg [cit:2012-12-12] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Ar%C3%A4ometer.jpg/220px- Ar%C3%A4ometer.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Ar%C3%A4ometer.jpg/220px- Ar%C3%A4ometer.jpg [cit:2012-12-12] http://www.outfit4events.cz/images/cinovy-centurion_mc8833.jpghttp://www.outfit4events.cz/images/cinovy-centurion_mc8833.jpg [cit:2012-12-12] http://www.zlatnictvi.net/files/snubak_4_1_v63.jpghttp://www.zlatnictvi.net/files/snubak_4_1_v63.jpg [cit:2012-12-12]

19 1. Prezentace slouží k naučení nového učiva. 2. Žák si nejprve formou otázek a odpovědí zopakuje již naučené učivo o hustotě jako odvozené fyzikální veličině. 3. Určování hustoty pevných látek na základě určení hmotnosti a objemu. 4. Určování hustoty kapalných látek pomocí hustoměru. 5. Žák řeší úlohy na výpočet hustoty pevných látek podle vzorce.


Stáhnout ppt " Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě."

Podobné prezentace


Reklamy Google