Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D."— Transkript prezentace:

1 ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D. rsj@seznam.cz

2 Definice marketingu dle Americké marketingové společnosti, 1985 “Marketing je procesem plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb, který směřuje k uskutečnění vzájemné výměny, uspokojující potřeby jedinců.”

3 Produkt Správným skupinám zákazníků V pravý čas Na správném místě Za odpovídající ceny S přiměřenou propagací Lépe než konkurence

4 Product (produkt) hmotný nehmotný služba událost zkušenost zážitek místo myšlenka kampaň instituce činnost osoba demarketing

5 Place (distribuce) místo čas

6 Price (cena) Omezující vnější faktory ekonomické činitele právní činitele společenské činitele

7 Promotion (propagace) Public relations - publicita, sponzoring, vztahy s veřejností Reklama Přímé akce na podporu služeb, podpora prodeje (sales promotion) Direct marketing, přímý prodej

8 Další “P” public relations progress people perfection psychology participation partnership punctuality potential possibilities packaging

9 4P4 (a více) C ProductConsumer (spotřebitel) Customer (zákazník) Place (místo a čas)Convenience (pohodlí) Place (místo)Channels (distribuce) Price (cena)Cost (náklady) Promotion (propagace) Communication (komunikace) Competition (konkurence) Cooperation (spolupráce) Collaborators Company Skills Context

10 Historie marketingu 18. – 19. stol.: První formy marketingové komunikace tisk plakáty inzeráty 20: stol.: Hromadné sdělovací prostředky  Ve 20. letech 20. stol., po 1. světové válce rádio biograf  po 2. světové válce televize  21. stol. – návrat ke kořenům, přiblížení se zákazníkovi, uspokojování individuálních potřeb osobní komunikace (ne z očí do očí) internet e-mail

11 Koncepce Výrobní koncepce – dostatek zboží Výrobková koncepce - kvalita Prodejní koncepce – intenzívní propagace (neziskové organizace) Marketingová koncepce Holistická koncepce

12 Marketing založený na vztazích Integrovaný marketing 4P Interní marketing Sociální zodpovědnost

13 Vývoj marketingu ´60 kreativita ´70 strategické plánování ´80 kvalita ´90 zákaznicky orientovaný marketing 21. st. informační společnost - IMC (Integrated marketing communication) Holistická koncepce

14 Potřeby Přání Poptávka Deklarovaná Reálná Nevyřčená Potěšení Utajená

15 Standardy racionality Standard racionality momentálního cíle Standard racionality zájmu o sebe sama

16 Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ http://info.sks.cz/users/jo/ Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_1_MKT a KD Nebo www.sks.cz stránky učitelůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2007


Stáhnout ppt "ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D."

Podobné prezentace


Reklamy Google