Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTereza Němcová
1
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D. rsj@seznam.cz
2
Definice marketingu dle Americké marketingové společnosti, 1985 “Marketing je procesem plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb, který směřuje k uskutečnění vzájemné výměny, uspokojující potřeby jedinců.”
3
Produkt Správným skupinám zákazníků V pravý čas Na správném místě Za odpovídající ceny S přiměřenou propagací Lépe než konkurence
4
Product (produkt) hmotný nehmotný služba událost zkušenost zážitek místo myšlenka kampaň instituce činnost osoba demarketing
5
Place (distribuce) místo čas
6
Price (cena) Omezující vnější faktory ekonomické činitele právní činitele společenské činitele
7
Promotion (propagace) Public relations - publicita, sponzoring, vztahy s veřejností Reklama Přímé akce na podporu služeb, podpora prodeje (sales promotion) Direct marketing, přímý prodej
8
Další “P” public relations progress people perfection psychology participation partnership punctuality potential possibilities packaging
9
4P4 (a více) C ProductConsumer (spotřebitel) Customer (zákazník) Place (místo a čas)Convenience (pohodlí) Place (místo)Channels (distribuce) Price (cena)Cost (náklady) Promotion (propagace) Communication (komunikace) Competition (konkurence) Cooperation (spolupráce) Collaborators Company Skills Context
10
Historie marketingu 18. – 19. stol.: První formy marketingové komunikace tisk plakáty inzeráty 20: stol.: Hromadné sdělovací prostředky Ve 20. letech 20. stol., po 1. světové válce rádio biograf po 2. světové válce televize 21. stol. – návrat ke kořenům, přiblížení se zákazníkovi, uspokojování individuálních potřeb osobní komunikace (ne z očí do očí) internet e-mail
11
Koncepce Výrobní koncepce – dostatek zboží Výrobková koncepce - kvalita Prodejní koncepce – intenzívní propagace (neziskové organizace) Marketingová koncepce Holistická koncepce
12
Marketing založený na vztazích Integrovaný marketing 4P Interní marketing Sociální zodpovědnost
13
Vývoj marketingu ´60 kreativita ´70 strategické plánování ´80 kvalita ´90 zákaznicky orientovaný marketing 21. st. informační společnost - IMC (Integrated marketing communication) Holistická koncepce
14
Potřeby Přání Poptávka Deklarovaná Reálná Nevyřčená Potěšení Utajená
15
Standardy racionality Standard racionality momentálního cíle Standard racionality zájmu o sebe sama
16
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ http://info.sks.cz/users/jo/ Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_1_MKT a KD Nebo www.sks.cz stránky učitelůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2007
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.