Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SPOLUPRÁCE A SYNERGIE KOMERČNÍCH A NEKOMERČNÍCH SUBJEKTŮ PŮSOBÍCÍCH V CESTOVNÍM RUCHU Mgr. Miloš Krejčí, člen Rady Asociace TIC ČR a jako fyzická osoba.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SPOLUPRÁCE A SYNERGIE KOMERČNÍCH A NEKOMERČNÍCH SUBJEKTŮ PŮSOBÍCÍCH V CESTOVNÍM RUCHU Mgr. Miloš Krejčí, člen Rady Asociace TIC ČR a jako fyzická osoba."— Transkript prezentace:

1 SPOLUPRÁCE A SYNERGIE KOMERČNÍCH A NEKOMERČNÍCH SUBJEKTŮ PŮSOBÍCÍCH V CESTOVNÍM RUCHU Mgr. Miloš Krejčí, člen Rady Asociace TIC ČR a jako fyzická osoba - - provozovatel Infocentra Lanškroun

2 Cíl sdělení: Představení role a limitů informačního centra jako původně netržní služby v cestovním ruchu Možnosti transformace TIC na prodejní (distribuční) místo turistických produktů ve spolupráci s komerčními subjekty v oblasti cestovního ruchu

3 Současný stav: do destinace naveze CK klienty, kteří v oblasti stráví pobyt, aniž by CK komunikovala s TIC jen aktivní klient si sám vyhledá TIC, aby se informoval o příležitostech utrácení v okolí málokde si může dokoupit produkty na míru, takže zisk nemá ani IC ani CK ani region

4 TIC jsou součástí vnitřního distribučního systému destinace Úkolem distribuce je co nejvíc přiblížit vyrobené produkty zákazníkovi. V cestovním ruchu je ale obvyklý opačný směr distribuční cesty, kdy klient se naopak musí dostavit na místo produkce služeb.

5 Turistické infocentrum plní tři základní funkce: datový zdroj odpovědný za sběr a aktualizaci informací ve svěřeném území distributor informací zejména ze spádového území pro zákazníky prodejce turistických produktů, a to v tomto pořadí.

6 1. TIC = datový zdroj odpovědný za sběr a aktualizaci informací ve svěřeném území – nekomerční, ale lze informace kvantifikovat a sběr finančně motivovat – bez aktualizovaných a komplexních informací nelze sestavovat nabídky – pracovní doba nemusí korelovat s klientelou cestovního ruchu (všední dny) – může být řídící vůči distributorům informací ve spádovém regionu (optimalizace)

7 2. TIC = distributor informací zejména ze spádového území pro zákazníky – netržní, podporované prezentovaným(i) subjektem(y) – mohou to být proškolení pracovníci v provozech s koncentrací turistů TIC, turistické atraktivity, non stop recepce hotelů,... – je vybaveno napojením na datové zdroje regionu s proškoleným personálem – pracovní doba především mimo běžnou pracovní dobu a o víkendech a svátcích

8 3. role TIC = prodejce turistických produktů – pro TIC se nesmí stát prioritou, která potlačí vyšší dvě role TIC – umožňuje vícezdrojové financování TIC s přesnou přímou (provizní) motivací, –Ve formě CK s cílem ziskovosti nemá možnost věnovat čas bezplatnému informování – vytvoří most mezi úřednickým a podnikatelským vnímáním role pracovníka TIC s odpovídajícím přístupem k zákazníkovi jako cíli snažení TIC!

9 Zkušenosti s (ne)prodejem ovlivní i tvorbu produktů cestovního ruchu Produkty cestovního ruchu, které dosud byly nabízeny veřejnosti v Domě turistických produktů, mají už při početí produktu vážný hendikep. Skládají je totiž nekomerční subjekty (IC a destinační společnosti) pro komerční využití. I když jsou sestavovány často podle nejlepších zásad stále omílaného marketingového mixu 4P: 1. Product 2. Price 3. Place (distribuce) 4. Promotion, při tvorbě balíčků tato 4P reprezentují hledisko PRODEJCE nikoliv ZÁKAZNÍKA! Zákazníci si ale kupují PROŽITKY, které přitom získají. Proto je nutné vidět produkt tak, jak jej vidí zákazník. Teprve pak lze sestavovat 4P.

10 Vzájemný přínos komerčních a nekomerčních subjektů v cest. ruchu TIC pro C estovní kanceláře přes naprostou rozdílnost formální právní subjektivity (od odborů MěÚ, knihoven a neziskovek po OSVČ a sro.) dodržují jednotné certifikační (= funkční) standardy jsou celostátní prodejní sítí s cca 500 „poboček“ C estovní kanceláře pro TIC know how tvorby produktů, které je zákazník skutečně ochoten svými penězi zaplatit provize z prodeje turistických produktů směřovaná nejen na organizaci, ale nejlépe s osobní motivací až na jednotlivé pracovníky IC

11 Zastřešující instituce: Czechtourism 1.celé území ČR 2.datové (a finanční) zdroje 3.certifikaceTIC a poskytovatelů služeb 4.pravidelná setkávání (semináře) zástupců CK na regionálních (krajských) setkáních TIC

12 SPOLUPRÁCE A SYNERGIE KOMERČNÍCH A NEKOMERČNÍCH SUBJEKTŮ PŮSOBÍCÍCH V CESTOVNÍM RUCHU Současný stav: do destinace naveze CK klienty, kteří v oblasti stráví pobyt, aniž by CK komunikovala s TIC jen aktivní klient si sám vyhledá TIC, aby se informoval o příležitostech utrácení v okolí málokde si může dokoupit produkty na míru, takže zisk nemá ani IC ani CK ani region Cílový stav: do destinace CK předá klienty, kteří v oblasti stráví pobyt, TIC je informováno o cílové skupině klientů aktivní TIC kontaktuje klienty, aby je informovalo o příležitostech utrácení v okolí (data na webu i tiskem) klienti si u TIC či ubytovatele mohou kdykoli dokoupit produkty na míru, takže zisk má IC i CK i region

13 Děkuji za pozornost! SPOLUPRÁCE A SYNERGIE KOMERČNÍCH A NEKOMERČNÍCH SUBJEKTŮ PŮSOBÍCÍCH V CESTOVNÍM RUCHU Mgr. Miloš Krejčí INFOCENTRUM Lanškroun, +420 603 182 523


Stáhnout ppt "SPOLUPRÁCE A SYNERGIE KOMERČNÍCH A NEKOMERČNÍCH SUBJEKTŮ PŮSOBÍCÍCH V CESTOVNÍM RUCHU Mgr. Miloš Krejčí, člen Rady Asociace TIC ČR a jako fyzická osoba."

Podobné prezentace


Reklamy Google