Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJaroslava Burešová
1
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: 29.8.2012Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec. 17.listopadu 1197 VY_32_INOVACE_CESTOVNÍ_RUCH.06-20
2
Učební text slouží k prezentaci oblasti řízení a organizací v České republice. Seznámí žáky se stupni řízení cestovního ruchu v našem státu.
3
* Ministerstvo pro místní rozvoj (www.mcr.cz)www.mcr.cz - Pověřeno výkonem státní správy v oblasti cestovního ruchu Hlavní činnosti: * návrhy příslušných právních norem * Tvorba a realizace programů na rozvoj cestovního ruchu (včetně projektů dle operačních programů z EU) * Koordinace ostatních orgánů cestovního ruchu
4
* Získávání a rozdělování finančních prostředků pro rozvoj cestovního ruchu * Sledování a analýza statistických údajů o cestovním ruchu Př.: Zaměření Státního programu podpory cestovního ruchu: http://www.mmr.cz/cs/Podpora-regionu-a-cestovni- ruch/Cestovni-ruch/Programy-Dotace/Narodni-program- podpory-cestovniho-ruchu-(2010-201
5
* Podřízená organizace Ministerstvu pro místní rozvoj * Odpovědná za propagaci České republiky jako turistické destinace ve světě Hlavní aktivity: Účast na propagačních akcích CR (veletrhy – veletrh CR v Londýně, Poznani, Lipsku, Amsterdamu, Vídni, výstavy, filmové festivaly zaměřené na CR) http://www.czechtourism.cz/
6
* Poskytování informací o ČR u nás i v ČR – v zahraničí prostřednictvím zastoupení např. v Německu (Deutsche Zentrale für Tourismus), Mizozemí, Itálii, Francii, Japonsku, USA * Organizuje pobyty pro novináře (cíl přiblížit atraktivity cestovního ruchu České republiky co největšímu počtu zahraničních návštěvníků * Podpora ucelených projektů v ČR (Cesta po hradech apod.) * Vydává propagační materiály o ČR http://www.kudyznudy.cz/
7
* ČCCR vyhlásila 5 témat pro propagační prezentace: * 1) Kouzlo hradů a zámků * 2) Zdravá a aktivní dovolená * 3) Zlatá Praha * 4) Lázně – místo oddychu a potěšení * 5) Církevní památky a poutní místa
8
1) Regionální orgány státní správy - Na úrovni krajských úřadů a jednotlivých městských a obecních úřadů (Odbory cestovního ruchu – úkolem je propagace daného regionu) 2) Orgány samosprávy CR - Na nejvyšší úrovni - Poslanecká sněmovna – Podvýbor pro propagaci ČR v zahraničí a Podvýbor pro obchod a cestovní ruch 3) Komise cestovního ruchu - Na úrovni krajů měst a obcí
9
4) Regionální, občanská sdružení v cestovním ruchu - utvořena spojením několika měst, obcí, podnikatelských subjektů – účel: podpora CR v dané oblasti Sdružení působí: a) ve vymezeném územním regionu ČR (Region Vysočina) b) Ve vymezené profesní oblasti (Klub českých turistů, Sdružení lázeňských míst) c) Ve vymezeném nadnárodním regionu (Euroregion Šumava) http://www.pecpodsnezkou.cz/sdruzeni.php http://www.asociacepruvodcu.cz/ http://www.euro-glacensis.cz/
10
* 5) Informační centra - Subjekty cestovního ruchu – prvotní informace pro návštěvníky – propagace dané lokality Dělení infocenter: Kategorie A – celorepublikové infocentrum Kategorie B – oblastní infocentrum Kategorie C – místní celoroční infocentrum Kategorie D – sezonní infocentrum http://www.czechtourism.cz/informacni-centra/
11
6) Profesní sdružení cestovního ruchu - Působí v oblasti služeb a) Ubytovací a stravovací (Národní federace hotelů a restaurací) b) Informačních (Asociace turistických informačních center) c) Dopravních (Společenství autodopravců Čech a Moravy) d) Cestovních kanceláří (Asociace cestovních kanceláří ČR) http://www.ackcr.cz/
12
* DROBNÁ, Daniela, Ing., MORÁVKOVÁ, Eva, Ing., Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost, Fortuna Praha 2004, ISBN 80-7168- 901-7
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.