Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2."— Transkript prezentace:

1 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Rovné příležitosti dětí a žáků v Ústeckém kraji II 14. 2. 2012

2 Obecné informace  Celková alokace: 19 969 582,80 Kč  Minimální výše podpory 1 000 000 Kč  Maximální výše podpory 5 000 000 Kč

3 Příjemci podpory  Školy a školská zařízení  Vysoké školy  Sdružení a asociace škol  Právnické osoby působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství  Organizace působící v oblasti volného času dětí a mládeže  Města, obce a svazky obcí  Nestátní neziskové organizace

4  Mezi oprávněné předklatele resp. příjemce nepatří příspěvkové org. podřízené MŠMT a ústřední orgány státní správy  V případě ZŠ resp. SŠ – nesmí být podpořeny aktivity, na které je čerpáno z oblasti podpory 1.4 resp. 1.5  Specifikace žadatele: - PD OPVK z 8.12.2011 - Příručka pro žadatele o fin. podporu z OPVK verze 7

5 Cílová skupina  Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami od 3 let  Děti, které předčasně opustily systém počátečního vzdělávání (do 18 let)  Děti a žáci nadaní a mimořádně nadaní  Rodiče dětí a žáků  Pracovníci škol a školských zařízení

6  Pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání dětí a mládeže a pracovníci organizací působících v oblasti volného času a zájmového vzdělávání dětí a mládeže  Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti volného času a zájmového vzdělávání dětí a mládeže

7  Specifikace cílové skupiny -PD OPVK z 8.12.2011 -příručka Metodika MI OPVK z 18.10.2010

8 Podporované aktivity 1.Uplatňování a zlepšování organizačních forem výuky a vyučovacích metod podporujících rovný přístup ke vzdělávání, včetně tvorby individuálních vzdělávacích plánů, využití ICT a e- learningových aplikací -podpora při vzdělávání dětí a žáků se SVP v běžných školách -tvorba individuálních vzdělávacích plánů

9 -podpora aktivit škol v přípravě dětí a žáků k přechodu z MŠ na ZŠ a ze ZŠ na SŠ -zapojení nadaných dětí do mezinárodních programů a činností -realizace terapeutických dílen

10 2.Zvyšování kompetence pedagogických pracovníků pro odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech jedinců ke vzdělávání -vzdělávání odborných pracovníků školských poradenských zařízení, asistentů pedagoga (psychologů, etopedů) v oblasti diagnostiky a poradenství -tvorba metodických materiálů pro žáky s poruchami učení a chování na SŠ

11 3.Vybudování „záchytné sítě“ pro osoby ohrožené předčasným odchodem ze systému vzdělávání a těch, co se do systému chtějí navrátit -prevence školní neúspěšnosti a předčasných odchodů ze vzdělávání -tvorba metodických materiálů pro výchovné poradce -zlepšení předávání informací mezi rodiči a školou k zamezení předčasných odchodů ze vzdělávání

12 4.Vzdělávání dětí cizinců žijících na území ČR -předškolní jazyková příprava ČJ dětí cizinců žijících v ČR -tvorba vzdělávacího obsahu pro výuku ČJ -podpora vzdělávání dětí azylantů a žadatelů o azyl -tvorba vzdělávacích metodických materiálů k zajištění individuálního přístupu k jednotlivým etnickým skupinám

13 5.Podpora neformálního vzdělávání a kompetencí v něm získaných, zdokonalování systému vzdělávání pracovníků NNO a středisek volného času, vytváření vzdělávacích modulů uznatelných jako součást dalšího vzdělávaní -další vzdělávání pedagogických pracovníků volného času zaměřené na multikulturní výchovu -podpora a péče o nadané a talentované děti

14  Veškeré klíčové aktivity musí být v přímé vazbě na aktivity uvedené ve Výzvě  Žádné jiné aktivity podporované nebudou  V rámci Výzvy nebudou podporovány aktivity, které jsou podporovány v OP LZZ – tzn. zaměřené na přímou podporu osob ohrožených sociálním vyloučením, na podporu zajištění a dostupnosti sociálních služeb, prevenci kriminality v sociálně vyloučených lokalitách

15 1.2 – Monitorovací indikátory, které se VYPLŇUJÍ v BENEFITOVÉ žádosti. Kód indikátoruIndikátor 07.41.14 Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání – dětí, žáků (rodiče dětí, kteří byli odběrateli služeb) 07.41.65Počet podpořených osob – pracovníků v dalším vzdělávání 06.12.00Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami začleněných do integrovaných tříd 06.12.10Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zařazených do běžných tříd 07.41.20Počet podpořených osob – poskytovatelé služeb 06.43.10Počet nově vytvořených/ inovovaných produktů 06.43.12Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ŽP 06.43.13 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT 06.43.19 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

16 Rodiče dětí a žáků – indikátor 07.41.14 -nedělí se na muže a ženu -max. 2 rodiče na dítě Podpořená osoba -získá jakoukoliv formu podpory -v případě poskytnutí více odlišných podpor se započítává tolikrát, kolik podpor bylo poskytnuto Vytvořené/inovované produkty -06.43.10 – souhrnný počet všech vytvořených produktů -s komponentou ŽP, s komponentou ICT, zaměřený na žáky se SVP

17 Specifická kritéria  Vazba projektu na Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Ústeckého kraje  Aktivity a zaměření projektu zohledňují specifické podmínky dané lokality, v které má být projekt realizován  V projektu je využito služeb odborných pracovníků  Podpora netradičních forem vzdělávání  Synergie aktivit projektu s Regionálním operačním programem NUTS2 Severozápad nebo jinými OP

18 Povinné přílohy  Příloha č. 1 – Doklad o právní subjektivitě žadatele  Příloha č. 2 – Stanovisko zřizovatele  Příloha č. 3 – Analýza/ šetření potřebnosti realizace projektu

19 Nepovinné přílohy  Příloha č. 4 – Čestné prohlášení o zařazení projektu do IPRM  Další nepovinné přílohy- (podrobný popis klíčových aktivit, podrobnější komentář k rozpočtu)

20 Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost Mgr. Jana Lavičková lavickova.jana@kr-ustecky.cz tel.: 47 56 57 572 lavickova.jana@kr-ustecky.cz


Stáhnout ppt "Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2."

Podobné prezentace


Reklamy Google