Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKvěta Bártová
1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.7.B.03_potrebni_lide_ ve_spolecnosti Název: Potřební lidé ve společnosti Datum: 24.10.2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA POTŘEBNÍ LIDÉ VE SPOLEČNOSTI Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k výkladu a opakování daného tématu.
2
Bití tyčí, ničení oblečení i zákaz čtení. Matka roky týrala čtyři děti 30. září 2011 Ostravská policie obvinila dvaačtyřicetiletou ženu z týrání svých čtyř dětí. Roky jim vulgárně nadávala a psychicky je týrala. Schovávala jim hračky, zničila jim mobilní telefon a oblečení. Kvůli vysokým cenám elektřiny si nesměly večer číst. Žena děti bila tyčí, vařečkou i rukama, jednou až do bezvědomí. Čtyři děti ve věku od šesti do šestnácti let matka podle ostravských kriminalistů týrala od roku 2007 až do poloviny roku 2010. "Matka děti nepřiměřeně trestala a psychicky týrala. Například jim znemožňovala, aby si mohly hrát. Schovávala jim hračky nebo je naopak umisťovala tak, aby je mohly pouze vidět, ale nemohly si s nimi hrát," popsala mluvčí ostravské policie Gabriela Holčáková. Žena děti nepřiměřeně fyzicky trestala. Nezdráhala se uhodit je vařečkou i tyčí, mnohdy děti utrpěly hematomy a další zranění. Po jednom z útoků zůstalo jedno dítě ležet v bezvědomí. "Nechala jej bez zájmu ležet a nijak mu nepomohla," uvedla Holčáková. Matka také nutila děti přehnaně uklízet. "Pokud ale nebyla s úklidem spokojena, musela děcka uklízet znovu," řekla Holčáková. Na násilí na dětech upozornila sociální pracovnice, děti už jsou v dětském domově. Kriminalisté ženu obvinili ze zločinu týrání svěřené osoby a hrozí jí tak trest odnětí svobody od dvou do osmi let.⁶⁶
3
Jak mohu pomáhat seniorům? Jak mohu pomoci týranému dítěti?
4
SOS dětské vesničky Je to typ náhradní rodinné péče, pěstounství končí dosažením plnoletosti. O pěstounství rozhoduje soud.¹¹ Dětský domovPatří k projektům Fondu ohrožených dětí, jeho cílem je nabídnout dětem přechodnou rodinnou péči namísto pobytu v dětském domově. Na dobu, dokud se nemohou vrátit do své rodiny, či není nalezena trvalá náhradní rodina. ² ² AdopceOsvojení je typ náhradní rodinné péče. Jde o akt, kdy dospělí přijme cizí dítě za vlastní. ³ ³ Pěstounská péčeJe to forma náhradní rodinné péče o děti bez (fungujících) rodin, které není možno adoptovat. Dítě je připravováno společně s pěstouny cíleně na samostatný život. ⁴ ⁴ Klokánek Je to druh školského zařízení, kam jsou umísťovány děti od 3 do18 let. ⁵ ⁵
5
Pěstounská péčeJe to typ náhradní rodinné péče, pěstounství končí dosažením plnoletosti. O pěstounství rozhoduje soud.¹ Klokánek Patří k projektům Fondu ohrožených dětí, jeho cílem je nabídnout dětem přechodnou rodinnou péči namísto pobytu v dětském domově. Na dobu, dokud se nemohou vrátit do své rodiny, či není nalezena trvalá náhradní rodina. ² AdopceOsvojení je typ náhradní rodinné péče. Jde o akt, kdy dospělí přijme cizí dítě za vlastní. ³ SOS dětské vesničky Je to forma náhradní rodinné péče o děti bez (fungujících) rodin, které není možno adoptovat. Dítě je připravováno společně s pěstouny cíleně na samostatný život. ⁴ Dětský domovJe to druh školského zařízení, kam jsou umísťovány děti od 3 do18 let. ⁵
6
Např. Volám na linku důvěry (241 484 149) Poradím se jiným dospělým, svěřím se učiteli Kontaktuji sociální úřad- odbor péče o dítě
7
1- Pěstounská péče [on-line].1.10.2011 [2011-10-23]. Přístupné z www: http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C4%9Bstounsk%C3%A1_p%C3%A9%C4%8De http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C4%9Bstounsk%C3%A1_p%C3%A9%C4%8De 2- Klokánek [on-line]. 2011 [2011-10-23]. Přístupné z www: http://zdravemesto.litomerice.cz/kontakty/komise-pzm-a-ma-21/59-ostatni- organizace/28-fond-ohrozenych-deti-klokanek.html http://zdravemesto.litomerice.cz/kontakty/komise-pzm-a-ma-21/59-ostatni- organizace/28-fond-ohrozenych-deti-klokanek.html 3- Adopce [on-line]. 13.9.2011 [2011-10-23]. Přístupné z www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Adopce http://cs.wikipedia.org/wiki/Adopce 4- SOS dětské vesničky [on-line]. 2011 [2011-10-23]. Přístupné z www: http://www.sos-vesnicky.cz/ http://www.sos-vesnicky.cz/ 5- Dětský domov [on-line]. 4.9.2011 [2011-10-23]. Přístupné z www: http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Btsk%C3%BD_domov http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Btsk%C3%BD_domov 6- Bití tyčí, ničení oblečení i zákaz čtení. Matka roky týrala čtyři děti [on-line]. 1999-2011 [2011-10-23]. Přístupný z www: http://zpravy.idnes.cz/biti-tyci- niceni-obleceni-i-zakaz-cteni-matka-roky-tyrala-ctyri-deti-1py- /krimi.aspx?c=A110930_122302_ostrava-zpravy_cemhttp://zpravy.idnes.cz/biti-tyci- niceni-obleceni-i-zakaz-cteni-matka-roky-tyrala-ctyri-deti-1py- /krimi.aspx?c=A110930_122302_ostrava-zpravy_cem Klipart [on-line]. 2011 [cit. 2011-10-24]. Dostupný z www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=97 http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=97 Galerie Klipart. Microsoft Office Klipart [on-line]. 2011 [cit. 2011-10-24]. Dostupný z www: http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?ex=2&qu=telefon#ai:MP900422352|mt:0| http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?ex=2&qu=telefon#ai:MP900422352|mt:0|
8
Anotace Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k výkladu a opakování daného tématu. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi, vyjádří své možnosti, jak by mohl v případech potřeby pomáhat lidem v nouzi Klíčová slova lidé v nouzi, potřební lidé, pomoc, děti Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Výklad a opakování Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 305 kB
9
Prezentace zahrnuje aktualitu, výklad a opakování. Výklad je ale provázen všemi diskuzemi a činnostmi, které žáci plní. Snímek 2- Aktualita, je vhodné společně přečíst a diskutovat o problematice. Aktualita má vyvolat diskuzi. Snímek 3 – Návrhy a diskuze, dvě základní otázky použiji pro brainstroming- děti sami vymýšlejí, jak mohou pomáhat, a chodí zapisovat na tabuli. Snímek 4- Žáci chodí a spojují pojmy s charakteristikou. Snímek 5- Oprava snímku 4 Snímek 6 – Nejprve využívám opět k brainstromingu, žáci chodí a píší odpovědi na otázku. Pak je teprve vhodné ukázat vlastní příklady toho, co můžu dělat.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.