Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ."— Transkript prezentace:

1

2 CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY

3 ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ

4 ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS PO SOBĚ VŽDYCKY PŘEČTEME – OPRAVÍME O Vážení obchodní přátelé, Byli bysme rádi, kdyby jste nám dodaly zboží včas, abysme mohli prodávat, co lidi chtěj. OPRAVTE!!!!!

5 ZÁSADY NA ÚVOD O NA DOPIS ODPOVÍDÁME VŽDY, I KDYŽ JE ODPOVĚĎ ZÁPORNÁ O TO NEPLATÍ U ROZMNOŽENÝCH DOPISŮ

6 ZÁSADY NA ÚVOD O ODPOVÍDÁME IHNED, NEJPOZDĚJI DO 7 DNŮ O U REKAMACE DO 30 DNŮ

7 SLOH OBCHODNÍHO DOPISU  PŘIMĚŘENÝ  USÁTLENÉ FRÁZE - Těšíme se na Vaši nabídku.  PŘÍZPŮSOBENÍ SITUACI

8 SLOH OBCHODNÍHO DOPISU  STYLIZACE = umění vybírat vhodná slova a kombinovat je tak, aby výstižně vyjadřovala naše myšlenky.

9 JAK DOBŘE NAPSAT OBCHODNÍ DOPIS?  PRAVDIVĚ – ztráta důvěryhodnosti  LOGICKY SPRÁVNĚ USPOŘÁDÁME MYŠLENKY  PŘEHLEDNĚ – odstavce – poslední vše shrnuje  SROZUMITELNĚ – jasný po prvním přečtení  STRUČNĚ - podstatné informace  VĚCNĚ – objektivní vyjádření

10 JAK DOBŘE NAPSAT OBCHODNÍ DOPIS? PSYCHOLOGICKÉ PŮSOBENÍ DOPISU  Na začátku něco příjemného pro adresáta  Dopis napsaný zdvořile – prosím, děkuji  Přátelský přístup  Dobrá vůle

11 POSTUP PŘI STYLIZACI 1. SHROMÁŽDÍME MATERIÁLY, PODKLADY 2. PROSTUDUJEME MATERIÁLY – soustředěné čtení, podtrháme nejdůležitější myšlenky 3. PROMYSLÍME OBSAH DOPISU – komu a co chceme sdělit, čeho chceme dosáhnout, vhodné argumenty 4. MYŠLENKY LOGICKY SEŘADÍME

12 RADY  V DOPISE PÍŠEME JEN O JEDNÉ ZÁLEŽITOSTI  KRATŠÍ SOUVĚTÍ, SROZUMITELNÁ  PÍŠEME V 1. OSOBĚ ČÍSLA MNOŽNÉHO  VOLÍME SLOVA JEDNOZNAČNÉHO VÝZNAMU  CIZÍ SLOVA, KDYŽ ZNÁME JEJICH VÝZNAM

13 NEJČASTĚJŠÍ CHYBY O POZOR NA  podmiňovací způsob tam, kde se musíme vyjádřit určitě, přesně – mohli byste  hromadění podstatných jmen v 2. pádě – např. nutnost pozdějšího určení platnosti závaznosti užití nového nařízení  opakování slov se stejným slovním základem – zasílat zásilku


Stáhnout ppt "CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ."

Podobné prezentace


Reklamy Google