Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNaděžda Pavlíková
1
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
2
Zdůvodnění projektu V roce 2005 byly zahájeny práce na pojetí konceptu dokumentu a byla navržena jeho struktura V roce 2006 byla provedena masivní informační a zjišťovací kampaň ve všech krajích ČR a byly zpracovány návrhy textů hlavních kapitol a texty jednotlivých uměleckých oborů (hudební, taneční, literárně-dramatický, výtvarný) V roce 2007 byly vytipovány partnerské ZUŠ, se kterými je v současné době dopracovávána druhá pracovní verze dokumentu RVP ZUV. = Je třeba zajistit podmínky pro úspěšné dopracování závěrečné podoby dokumentu tak, aby bylo možno na vybraných pilotních školách ověřit tvorbu školních vzdělávacích programů, získat podněty pro dopracování finální verze dokumentu a zahájit metodickou podporu pro zavedení vzdělávacího kurikula do praxe pro všechny ZUŠ ČR do roku 2011.
3
Odborné podněty, na které projekt reaguje celková komplexnost a systematičnost uměleckého vzdělávání dostupnost uměleckého vzdělávání odborné zajištění výuky podpora principu celoživotního vzdělávání individuální přístup k žákovi explicitní kultivace rodičů dlouhodobý osobní vztah učitele a žáka generace přicházejících do ZUŠ ZUŠ jako pilíře kulturního života v regionu tradice uměleckého vzdělávání nereálné a nesplnitelné učební plány (HO,LDO) svázané učební plány, které neumožňují časově rozvrhnout souborovou a komorní hru v HO nevariabilita možnosti výuky hudební nauky a její přílišně teoretické a abstraktní pojetí neuspokojivé procento absolventů, kteří se po ukončení studia věnují umělecké činnosti neexistence učebních dokumentů pro některé předměty zkreslené hodnocení významu a smyslu uměleckých soutěží nedostatečná flexibilita ve vnímání nových uměleckých disciplin
4
Výstupy a přidaná hodnota projektu Navázání na celkovou kurikulární reformu ve vzdělávání v ČR Umožnění maximální liberalizace vzdělávacího procesu pro posílení role učitele jako nositele změn ve škole Zavádění nových vyučovacích metod, organizačních forem, výukových činností a možnost integrace uměleckých oborů Umožnění profilace a specializace škol v návaznosti na specifika regionu a na složení pedagogického sboru Nastavení nových motivačních podnětů k dalšímu vzdělávání učitelů Provázání kurikulárních dokumentů základního uměleckého vzdělávání a konzervatoří a středních škol uměleckého směru. Generační posun ve způsobech uvažování a umožnění změn směrem k větší odvaze a sebevědomí účastníků pedagogického procesu Legalizace současné ověřené a osvědčené praxe
5
Cíle projektu Dopracovat konečnou verzi kurikulárního dokumentu RVP ZUV a vytvořit Manuál pro tvorbu školního vzdělávacího programu. Ověřit tvorbu ŠVP podle pilotní verze RVP ZUV a vytvořit metodické příspěvky podporující tvorbu ŠVP a modernizaci výuky. Proškolit lektory tvorby školních vzdělávacích programů.
6
Cílové skupiny projektu pedagogičtí pracovníci ZUŠ žáci ZUŠ pracovníci ČŠI zřizovatelé škol pedagogičtí pracovníci konzervatoří a dalších škol s uměleckým nebo pedagogickým zaměřením expertní sféra (odborná veřejnost), organizace ve vzdělávání řídící pracovníci ve školství (pracovníci OŠ KÚ, MŠMT)
7
Klíčové aktivity projektu Dopracování závěrečné verze dokumentu RVP ZUV za podpory pilotních škol a vytvoření Manuálu pro tvorbu ŠVP Výstupy: DDokument RVP ZUV MManuál pro tvorbu ŠVP NNávrh koncepce začlenění Multimediální tvorby do vzdělávání na ZUŠ Aktivita A
8
Aktivita B Monitoring tvorby ŠVP na vybraných pilotních ZUŠ a tvorba metodických příspěvků podporujících tvorbu ŠVP a modernizaci výuky Výstupy: PPodklady pro úpravy dokumentu RVP ZUV a Manuálu pro tvorbu ŠVP DDopracované ŠVP na pilotních školách IInformační DVD – metodické příspěvky podporující tvorbu ŠVP a modernizaci výuky na ZUŠ PPropagační DVD
9
Aktivita C Vzdělávací semináře pro lektory tvorby ŠVP Výstupy: PProškolení lektoři tvorby ŠVP MMetodické materiály (Power Pointové prezentace, podkladové DVD pro lektory atd.)
10
Aktivita D Informační a propagační podpora projektu a organizace a řízení projektu Výstupy: ZZabezpečená publicita projektu ZZajištěný management projektu
11
Náklady na projekt Aktivita A – 1 246 750,- Kč Aktivita B – 2 962 050,- Kč Aktivita C – 756 200,- Kč Aktivita D – 3 974 530,- Kč Celkové náklady: 9 000 000,- Kč.
12
Souvislost s dalšími projekty Provázanost s projekty „Metodika II“ „Autoevaluace I a II“ „Klíč“ Aplikace průběžných výsledků projektů do vzdělávání na ZUŠ Průběžné zveřejňování výstupů a zpřístupnění podkladů učitelské a odborné veřejnosti Navazující projekty v proškolování pedagogických pracovníků v jednotlivých krajích
13
Děkujeme za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.