Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilViktor Emil Bartoš
1
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 / Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava
2
Narozen ve Špan ě lsku Ž il v Barcelon ě V 16 letech dokonale zvládl akademickou malbu V 18 odchází do Pa ř í ž e Pro ž ívá t ěž ké za č átky (modré a r ůž ové období) Kolem roku 1908 se stává v ů d č í postavou kubismu
3
Picasso je z podstaty ž ivo č išným a bezprost ř edním typem osobnosti V ž dy citliv ě reaguje na zm ě nu pocit ů a dobovou atmosféru Č asto radikáln ě m ě ní styl Experimentuje s formou Díky tomuto p ř ístupu je zosobn ě ním princip ů moderny
4
Velmi dob ř e zná tvorbu starých mistr ů. Neustále se k nim formou rafinovaných citací vrací a p ř etavuje je do svých d ě l Jeho experimentální období vrcholí ve 30. letech – obraz Guernica Tady n ě kde se jeho tvorba za č íná stávat „postmoderní“
5
Všechny nové výtvarné sv ě ty, které za sv ů j ž ivot objevil, se zde za č nou potkávat. Picasso zb ě sile recykluje formy a č asto tak č iní v prostoru klasických malí ř ských d ě l Je to dokonalá symfonie tvar ů, zá ř ivých barev a struktury tah ů št ě tce
6
„V moderním malí ř ství se ka ž dý tah št ě tce stal precizní prací“
7
Picasso nám celým svým dílem sd ě luje, ž e podstatou um ě lecké tvorby je vizuáln ě zformulovat problém – u č init ho z ř etelným. A p ř itom absolutn ě nezále ž í na tom, jakých prost ř edk ů bylo u ž ito.
8
Ruhrberg, K. (ed.) a kol., Um ě ní 20. Století: malí ř ství, skulptury a objekty, nová média, fotografie. Praha, Slovart 2004. Foster, H. (ed.) a kol., Um ě ní po roce 1900. Praha, Slovart 2007. Grosenickova, U. (ed.), Kubismus. Praha, Slovart 2005.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.