Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJarmila Kolářová
3
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
4
Bod zvratu Určuje takové množství výrobku, kdy cena pokryje fixní náklady B2B Propagační strategie zaměřená na obchodníky B2C Propagační strategie zaměřená na konečné spotřebitele
5
Cash and curry Velkoobchod typu zaplať a odvez. Neposkytuje žádné další služby. Cena Základní marketingový nástroj, vyjádření hodnoty výrobku.
6
Distribuce Zajištění cesty výrobku od výrobce ke spotřebiteli Dealer Smluvní partner, který na základě zprostředkovatelské smlouvy zajišťuje prodej výrobků Design Vzhled výrobku, estetická hodnota
7
EAN Čárový kód na obalu výrobku, poskytuje základní informace o původu zboží, výrobci, datu výroby… Exkluzivní distribuce Výlučný prodej vybraným distributorem, zdůrazňuje výjimečnost zboží Elasticita poptávky Poptávka rychle reaguje na změnu ceny
8
Fixní náklad Náklad se nemění s objemem výroby
9
Guerilla marketing Marketing založený na nápadu, má vzbudit zájem, překvapení
10
Hypermarket Forma maloobchodu, velká samoobslužná prodejna, nabízí potravinářské i nepotravinářské zboží
11
Intenzivní distribuce Prodej prostřednictvím co největšího počtu distributorů Inovace Změny vzhledu, obalu, funkcí…výrobku s cílem prodloužit jeho životní cyklus na trhu
12
Jakost Kvalita výrobku, daná normami
13
Konkurence Vztah firem, konkurenční prostředí je dané počtem firem a jejich podmínkami Kauzální výzkum Marketingový výzkum, který zjišťuje vztahy mezi jevy, příčiny a souvislosti, odpovídá na otázku proč
14
Lobování Zastupování zájmů firmy při jednání s veřejnými činiteli
15
Maloobchod Forma obchodu zaměřená na konečné spotřebitele Marketing Podnikatelská koncepce vycházející z potřeb zákazníků Matice růstu podniku Slouží k identifikaci příležitostí k růstu firmy, ukazuje čtyři možné strategie
16
Nákupní chování Souhrn kroků, kterými spotřebitel prochází při koupi – poznání potřeby, shromažďování informací, hodnocení alternativ, rozhodnutí o koupi.
17
Obal Součást výrobku, má funkci ochranou, informační a propagační Obchodně technické služby Součást druhé vrstvy výrobku např. záruka, servis, doprava…
18
Portfoliová analýza Analýza zkoumá šance a přínosy jednotlivých podnikatelských aktivit. Rozděluje výrobky do čtyř kvadrantů otazníky, hvězdy, dojné krávy a bídní psi. Propagace Komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, cílem je informovat, připomínat a přesvědčit ke koupi. Public relations Komunikace se zákazníky prostřednictvím médií, cílem je zvýšit pozitivní obraz o firmě v očích veřejnosti. Penetrační oceňování Cenová strategie, firma uvede výrobky na trh s co nejnižší cenou, výrobek je dostupný pro všechny. Pak firma ceny postupně zvyšuje.
19
Reklama Placená, jednosměrná forma komunikace s cílem ovlivnit spotřebitele.Reklama může bát tištěná, televizní, rozhlasová a exteriérová.
20
SWOT analýza Analýza vnitřního a vnějšího prostředí firmy.Ve vnitřním prostředí hledá slabé a silné stránky, ve vnějším příležitosti a hrozby Sbírání smetany Cenová strategie, firma uvede výrobek na trh za co nejvyšší ceny- zdůrazňuje tím jedinečnost, kvalitu výrobku. Po uchycení výrobku na trhu cenu postupně snižuje. Segmentace trhu Rozdělení trhu na určité skupiny zákazníků se společnými potřebami a charakteristikami.
21
Tržní potenciál Nejvyšší možná schopnost prodeje výrobku na daném trhu. Tržní podíl Podíl firmy na celkovém prodeji na daném trhu, udává se v %. Tržní mezera Firma se zaměřuje na výrobek,skupinu zákazníků nebo způsob prodeje, který na trhu chybí
22
U-křivka Grafické znázornění závislosti průměrných nákladů na objemu výroby. S rostoucím objemem výroby náklady klesají, protože fixní náklady jsou rozloženy na větší počet výrobků. Po dosažení minimálních nákladů dochází k jejich růstu.
23
Velkoobchod Forma obchodu zaměřená na jiné podnikatelské subjekty, není určena pro konečné spotřebitele Věrnostní program Výhody a odměny pro stálé zákazníky, motivují k většímu odběru.
24
Značka Název, znak, symbol – slouží k identifikaci výrobku. Zkušenostní křivka Grafické znázornění vlivu zkušeností na průměrné náklady.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.