Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIvana Dušková
1
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly pracovníků hodnocení vychází ze strategie školy hodnocení vychází ze strategie školy oblast evaluace školy oblast evaluace školy
2
Cíle hodnocení pedagogů Poskytnutí zpětné vazby Plánování dalšího rozvoje Podklady pro odměňování Zvýšení motivace pracovníků k výkonu Posílení sebedůvěry Zlepšení vzájemných vztahů Získání informací o názorech pracovníka
3
Formy hodnocení Neformální (příležitostné, bez záznamu) Formální (plánované, pravidelné, výsledky se zpracovávají)
4
Hodnotící pohovor Forma využívaná v naší škole Vedení školy hodnotí všechny pedagogické pracovníky 1 x ročně (jaro) Předem známá kritéria hodnocení Pohovor musí být připraven, je důvěrný Součástí pohovoru je sebehodnocení pracovníka Výsledkem pohovoru je plán dalšího rozvoje a podklady k nenárokové složce mezd
5
Kritéria hodnocení 1) Vedení výchovně – vzdělávacího procesu Plánování (TP, týdenní plány, plánování z hodiny na hodinu) Volba metod (cíl hodiny, tomu odpovídající metoda, časové rozvržení a činnostní učení) Realizace hodin (atmosféra, motivace žáků, používání moderních učebních pomůcek Zpětná vazba (co učitel hodnotí, kritéria hodnocení, průběžné hodnocení, vedení k pravidelné přípravě, vedení k sebehodnocení) Individuální přístup k dětem (dodržování IVP, používání metod k individuálnímu rozvoji žáka
6
Kritéria hodnocení 2) Profesní růst Individuální posun Vzdělávání a aplikace poznatků Používání moderních metod a pomůcek 3) Plnění povinností SpolehlivostVčasnostPřesnostVstřícnost
7
Kritéria hodnocení 4) Vztah ke spolupracovníkům KolegiálnostSpolupráce Ochota pomoci Nabídka navíc pro ostatní 5) Funkce ve škole
8
Způsob hodnocení Každé kritérium se hodnotí vedením školy a pracovníkem školy škálou 0-2 (podprůměr – nadprůměr) Výsledný počet bodů vzniká vzájemnou diskusí hodnoceného a hodnotitelů Celkový počet bodů je podkladem pro stanovení osobního ohodnocení pracovníka na nový školní rok Celkový počet bodů je podkladem pro stanovení osobního ohodnocení pracovníka na nový školní rok
9
Hodnocení může být… přímým nadřízeným, kolegoutýmemrodičemdětmi nezávislým hodnotitelem sebehodnocení
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.