Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladimíra Dušková
1
Předškolní vzdělávání
2
Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla. Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská škola podle RVP – týká se celé MŠ. Třídní vzdělávací program je otevřený pracovní plán pedagoga – týká se určité třídy. RVP představuje státní úroveň, ŠVP a TVP představují školní úroveň v systému dokumentů.
3
vychází ze ŠVP materiál pracovní, není součástí povinné dokumentace pedagoga RVP jej pouze doporučuje rozpracován, upraven pro konkrétní třídu MŠ vytvářen/dotvářen postupně pedagog nemusí třídní bloky připravovat na celý rok dopředu (je vhodné, aby připravil alespoň bezprostředně následující blok)
4
vychází z charakteristiky třídy, je „šitý na míru“ určité třídě pokud ve třídě pracují dva pedagogové, je vhodné, aby se na tvorbě podíleli oba integrované bloky (témata, projekty) pedagogové většinou přejímají ze ŠVP → hranice mezi ŠVP a TVP by měly být výsledkem dohody všech pedagogů v MŠ cíle a obsah bloku jsou konkretizovány, rozváděny, podrobněji rozpracovávány
5
Nabídka konkrétních činností propojená s cíli (záměry pedagoga či očekávané výstupy) Přehled konkrétních prostředků (vlastní zásobník materiálů, odkaz na pedagogickou literaturu, pomůcky) Přehled evaluačních činností (nač se pedagog zaměří, co, jak, kdy, podle čeho bude hodnotit)
6
přehledy cílů a nabízených činností → souvislý text nebo výčet v několika bodech tabulky pojmové mapy poznámky k bloku ze ŠVP
7
Pedagog dodržovat vše, co si naplánoval. Důležité jsou pružné reakce, vhodné obměňování, doplňování bloků, využívání vhodných situací, nápadů či přání dětí, průběžná evaluace. NEMUSÍ
8
pro práci pedagoga, který se plánem řídí opora v případě, že pedagog prezentuje svou práci, obhajuje své postupy, rozhodnutí (kontrola, hospitace, jednání s rodiči) pro práci zastupujícího pedagoga v případě nepřítomnosti třídního pedagoga
9
vyberte jedno měsíční téma (část předchozího úkolu) téma stručně charakterizujte rozpracujte téma podrobněji: čtyři týdenní témata - názvy, hlavní cíle u každého tématu alespoň 5 cílů (z každé vzdělávací oblasti) doporučuji využít RVP PV, cíle se snažte více konkretizovat (vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů – uveďte konkrétní smysl, např. sluch)
10
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.