Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:"— Transkript prezentace:

1 DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1158 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1158 Název výstupu: VY_32_INOVACE_IX.1 Název výstupu: VY_32_INOVACE_IX.1 Vzdělávací oblast: Člověk a kultura Vzdělávací oblast: Člověk a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova Vzdělávací obor: Výtvarná výchova Téma: Výtvarné vyjadřování od nejstarších dob – Téma: Výtvarné vyjadřování od nejstarších dob – vývoj písma vývoj písma Datum: 2011 Datum: 2011 Ročník: druhý stupeň ZŠ Ročník: druhý stupeň ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a společnost –Výtvarná výchova Vzdělávací oblast: Člověk a společnost –Výtvarná výchova Metodický materiál: Určeno pro zkvalitnění výuky a motivaci Metodický materiál: Určeno pro zkvalitnění výuky a motivaci v hodinách výtvarné výchovy, jako v hodinách výtvarné výchovy, jako materiál k hledání stop v dějinách materiál k hledání stop v dějinách výtvarného vyjadřování. výtvarného vyjadřování. Jméno: Mgr. Ludmila Cahová Jméno: Mgr. Ludmila Cahová

2 Anotace

3 Umění pravěku 3000 000 – 3000 let před naším letopočtem historické a časové rozdělení kultury: o DOBA KAMENNÁ 1. Paleolit 1. Paleolit – starší doba kamenná – ( 3 000 00 – 250 000 let př. n. l.) - střední doba kamenná – ( 250 000 – 40 000 let př.. l.) - mladší doba kamenná – ( 40 000 – 8 000 let př. n. l.)

4  Vývoj písma od nejstarších dob-shluk kamenů a předmětů, aby vyjadřovaly určitý význam  Mnemotechnické písmo  Uzlové písmo  Mušlové řetězy  Zářezy do dřeva  ….

5 Výsledná citace: AUTOR NEUVEDEN. Znaková řeč [online]. [cit. 23.6.2013]. Dostupný na WWW: http://www.google.cz/search?q=znakov%C3%A1+%C5%99e%C4%8D&tbm=isch&tbo=u&sou rce=univ&sa=X&ei=kbnGUcfvAseF4gTdwIHwDA&ved=0CEAQsAQ&biw=1272&bih=630

6 Výsledná citace: AUTOR NEUVEDEN. Znaková řeč [online]. [cit. 23.6.2013]. Dostupný na WWW: http://www.google.cz/search?q=znakov%C3%A1+%C5%99e%C4%8D&tbm=isc h&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=kbnGUcfvAseF4gTdwIHwDA&ved=0CEAQsAQ &biw=1272&bih=630

7 Kódování znamená záznam informace pomocí pevně stanoveného kódu čili znakové sady, případně kódové tabulky. Někdy se slovo používá i pro zápis programu v nějakém programovacím jazyce. znakové sadyprogramovacím jazyce Prvotní informace často není kódovaná, například obraz, melodie nebo lidská řeč. V širším smyslu lze sice i mluvenou řeč pokládat za „kódovanou“ prostřednictvím slov, ani slovní zásoba jazyka však není tak pevně stanovena a omezena, aby se dalo mluvit o kódové tabulce. Zato psaná řeč se skutečně kóduje pomocí písmen určité abecedy. Podobně se melodie zapisuje v notách. Obrazovou informaci je třeba nejprve rozdělit na obrazové prvky (pixely) a ty pak vyjadřovat nějakými kódy. abecedypixely Výsledná citace: AUTOR NEUVEDEN. Kódování [online]. [cit. 23.6.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C3%B3dov%C3%A1n%C3%AD

8

9 Ve výukovém materiálu byly použity fotografie a obrázky – /zdroj uveden pod kopiemi/, přednášky dějin umění – z vlastních zdrojů, bylo čerpáno z knihy Dějiny umění Aloise Bauera - bez přímé citace a texty z Bible. Výukové listy byly zhotoveny autorsky v grafickém programu.


Stáhnout ppt "DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:"

Podobné prezentace


Reklamy Google