Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Setkání se studenty DSP na FaME UTB Zlin 3. listopad 2010
2
OBSAH 1. Aktualizace směrnice SD 6/2010 2. Rozmístění studentů a docházka doktorandů 3. Výsledky ankety v DSP 4. Vyhlášení - Interní grantová agentura FaME + Interní grantová agentura UTB 5. Akční plán pro DSP 6. Publikační činnost studentů DSP + hodnocení výsledků ve VaV 7. DISKUSE
3
1. Aktualizace SD 6/2010 SD 6/2010 „Doplněk Studijního a zkušebního řádu UTB, Ustanovení pro studium v DSP“ nahradila SD 3/2009 - student je povinen se přihlásit ke SDZ nejpozději do 2 let od zahájení studia platí pro studenty přijaté v AR 2010/2011, ostatní do 3 let - minimální požadavky na tvůrčí činnost pro přihlášení se ke SDZ jsou 3 publikace, minimálně jedna v AJ - minimální požadavky na tvůrčí činnost pro přihlášení se k obhajobě DP je dosažení 20 bodů dle aktuální Metodiky RVV s ohledem na mentální podíl studenta DSP, účast na řešení VaV projektu, případně fakultní vedlejší hospodářské činnosti, min. 2 publikace musí být v AJ - studenti prezenční formy DSP mají povinnost se v průběhu studia zúčastnit minimálně 3-měsíčního studijního pobytu na zahraniční univerzitě nebo zahraničním vědecko-výzkumném pracovišti. Tato povinnost může být nahrazena 3-měsíční odbornou stáží v českém či zahraničním podniku nebo profesní organizaci platí studenty přijaté pro AR 2009/2010 a dále
4
2. Rozmístění doktorandů a docházka doktorandů Článek 35 Individuální studijní plán Prezenční studenti DSP mají povinnost pracovat 20 hod. týdně na pracovištích na svých výzkumných úkolech. Prezenční studenti musí podávat informaci, kdy se na pracovišti UTB nacházejí a tuto informaci posílat na sekretariáty ústavů a nově zapisovat do sešitů, které mají v kancelářích. Cílem rozmístění bylo umístit společně doktorandy domácí i zahraniční se stejným tématem disertační práce ….. V průběhu prosince budou v rámci projektu OP VK zakoupeny PC, dojde tedy k obměně technického vybavení studentů, neustále pokračuje snaha FaME zlepšit technické zázemí studentů ….. V průběhu prosince rovněž dojde ke stěhování studentů umístěných na dislokovaném pracovišti nad OA do prostor Vědecko-technického parku ve Zlíně, o stěhování budete včas informováni
5
3. Výsledky ankety v DSP 28 respondentů (13 KS, 15 PS)
6
Výsledky ankety Spolupráce se školitelem - hodnocena pozitivně, průměrné hodnocení 1,9 (4x se objevilo hodnocení 4 – většinou neochota, či nezapojování do výuky či do projektů) Spolupráce s ústavem – hodnocena také spíše pozitivně, průměrné hodnocení 2,1 (5x se objevilo hodnocení 4) Hodnocení jednotlivých předmětů: - Mikroekonomie (prům. hodnocení 2,1) + zajímavé a aktuální a poutavé přednášky s praktickými příklady, + kvalitní a profesionální přístup pedagoga, - horší komunikace s vyučujícím, - na úrovni magisterského studia - Makroekonomie (prům. hodnocení 2) + vstřícnost prof. Ondrčky, výborná diskuze a výuka, dostatečné množství termínů zkoušek, + rychlá odezva ze strany vyučujícího, - opakování z magisterského studia
7
- Matematické a statistické metody (prům. hodnocení 2,2) + profesionální, srozumitelné, praktické, + vstřícný vyučující, + dobrá spolupráce, rychlá odpověď na emaily, - pro některé doktorandy nepřínosné - Metodika vědecké práce (prům. hodnocení 1,8) + praktické, mnoho nových poznatků, užitečný předmět - Teorie poznání (prům. hodnocení 3,5) + znalosti vyučujícího na výborné úrovni, + poutavý a zajímavý předmět, - příliš osobní přístup vyučujícího u zkoušek a nepřiměřené hodnocení, - nepotřebné informace, předmět neodpovídá zaměření - Informační systémy (prům. hodnocení 1,6) + praktický předmět - Cizí jazyk (prům. hodnocení 1,9) + příprava na prezentace na konferencích, + ochotná a vždy připravená vyučující, zajímavé hodiny, + snaha srovnání úrovně znalostí studentů, - větší výběr jazyků - Management (prům. hodnocení 2,6) + zajímavé přednášky, – časově náročné, - některá témata se opakují Výsledky ankety
8
„Problémy“ DSP získávání informací jednoduše získané zkoušky, některé předměty zbytečné zpřísňování požadavků na studium nedostatečné technické zázemí a prostor (kanceláře, pc) výše stipendia nutnost trávit čas v kancelářích (více možností práce z domu) neprofesionální přístup některých vyučujících
9
Přívětivý přístup Zavedení interní grantové agentury Zajímavé předměty Volnost a příležitosti k zapojení se do projektů Profesionální přístup managementu UTB Možnost vyjet do zahraničí, flexibilní pracovní doba Sdílení kanceláří se zahraničními doktorandy Spolupráce s praxí Jde vidět aktivita na zkvalitnění tohoto programu Co oceňujete?
10
Tvorba meziústavových týmů doktorandů ve věci kooperace na tvůrčích činnostech Vybavenost kanceláří Zrušení povinnosti být v kanceláři Větší časový prostor jednotlivým předmětům Spojení přednášek do jednoho dne Přísnější hodnocení kvality výstupů studentů, na základě čeho by se měli stanovovat benefity Více spolupráce se zahraničními univerzitami Častější setkání doktorandů (výměna zkušeností) Návrhy řešení studentů DSP
11
Návrhy řešení ze strany FaME Vznik brožurky Průvodce studiem DSP Informace na jednom místě „Aktuality v DSP“ a doktorské studium na webu www.fame.utb.czwww.fame.utb.cz Zapojení studentů DSP do projektu OP VK 2.3 Lidé ve VaV Stanovení pravidel pro mimořádná stipendia v závislosti na kvalitních výsledcích Lepší vybavení kanceláří (výměna PC v prosinci) Hromadný nákup kancelářských potřeb pro všechny prezenční studenty DSP Organizace workshopů a seminářů
12
4. Průběh IGA v roce 2010 a vyhlášení IGA pro rok 2011 Průběh IGA UTB pro rok 2010 - V současné době řešeno 20 projektů finančně podpořených v rámci IGA UTB + byla podpořena SVOČ, DOKBAT a Kulatý stůl studentů DSP - Do 30. 11. 2010 je potřeba finančně projekty uzavřít a do 10. ledna 2011 předat dílčí/závěrečnou zprávu projektu na Referát výzkumu a kvalifikačních řízení v el. podobě. Vyhlášení IGA UTB pro rok 2011 - Všichni budete e-mailem informováni a znovu upozorněni ještě týden před skončením soutěžního období. - Lhůta, do které bude možné podávat návrhy je 31. ledna 2011. - Podmínky budou velice podobné jako vloni, projekty už můžete začít připravovat.
13
5. AKČNÍ PLÁN pro DSP (1) Zorganizovat schůzky se studenty DSP (domácí + zahraniční) listopad 2010 + květen 2011 Zajištění semináře ohledně pedagogického minimaříjen 2010 Zajištění semináře Jak na impakt? říjen 2010 Vyhlášení výběrového řízení na CAEV na místa projektových VaV pracovníků září - říjen 2010 Zajištění semináře týkajícího se Ekonometrie (2 x 6 hod.) prosinec 2010 Vznik brožurky Průvodce studiem DSP prosinec 2010 Zajištění semináře Jak dobře napsat VaV projekt prosinec 2010 Vyhlášení + realizace dalšího kola veřejné soutěže IGA + vyhodnocení minulého rokulistopad 2010 + realizace r. 2011 Zorganizovat schůzky se školiteli studentů DSP leden 2011 Udržení nejkvalitnějších domácích i zahraničních doktorandů na FaME s perspektivou kvalitní VaV práce.průběžně
14
5. AKČNÍ PLÁN pro DSP (2) Podpora zahraničních mobilit studentů DSP (info na webu www.utb.cz pod Mezinárodními vztahy)průběžně www.utb.cz Aktualizace/zatraktivnění web stránek týkajících se VaV, zlepšení informovanosti studentů DSPprůběžně Aktivně spolupracovat na zajištění doktorské konference DOKBAT duben 2011 Připravit projekt do OP VK 2.3 Vzdělávání pracovníků ve VaV se zahrnutím studentů DSP do konce dubna 2011
15
Pozvánka Writing Competitive Proposals: How to succeed in Fp7 16. listopadu 2010 od 9:30 do 16:30 rektorát VUT v Brne, Antonínská 1, Brno pod vedením nizozemských lektorek Lotte Jaspers a Mette Skraastad
16
6. Publikační činnost + hodnocení výsledků VaV Co je třeba zlepšit? →Je třeba dávat pozor na to, kde publikovat, aby to pro studenty DSP i FaME bylo přínosné →Výstupy je třeba vázat na konkrétní řešené VaV projekty →Upřednostňovat publikování do impakt. časopisů, časopisů vedených ve světově uznávaných databázích nebo v časopisech, které jsou na „Seznamu recenzovaných neimpaktovaných periodik v r. 2010“ →Upřednostňovat konference, které jsou na seznamu Thomson Reuters →Každý student DSP (PS i KS) musí mít vedenu svou vlastní složku s výsledky své tvůrčí činnosti, která bude obsahovat kopii článku a sborník z konference či časopis, ve kterém jste publikovali (je nezbytné publikovat pod hlavičkou FaME UTB Zlín nejlépe s odkazem na konkrétní VaV projekt) →Aktuální informace o VaV v ČR jsou na www.vyzkum.cz, zprostředkovaně + doplněně na www.fame.utb.cz pod Tvůrčími činnostmi.www.vyzkum.czwww.fame.utb.cz
17
7. DISKUSE
18
Děkujeme za pozornost knapkova@fame.utb.cz pavelkova@fame.utb.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.