Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVendula Krausová
1
Muzejní pedagog jako klíčový nástroj v komunikaci s veřejností Mgr. Zdeňka Kulhavá, Muzeum východních Čech v Hradci Králové
2
Není to tak složité, abych to nemohla říci jednoduše, a není to tak jednoduché, abych to nemohla říci složitě. Mnoho názvů často označujících totéž Malá x velká muzea – kumulace funkcí
3
Co vedení muzeí chce Udělat dojem na zřizovatele – návštěvnost Dobrá image – spokojený návštěvník Být moderní - interaktivní prvky Vzdělaný a schopný průvodce Širokospektrální záběr cílových skupin
4
Co si vedení muzeí myslí Návštěvnost muzeí určuje kvalita výstav (ve smyslu odbornosti) Programy pro veřejnost zvládne dělat kdokoli Význam edukačního pracovníka pro instituci není tak výrazný, jako odborných pracovníků
5
Nerovné hodnocení edukačního a odborného pracovníka Nerovnost v hodnocení náročnosti práce Nerovnost v hodnocení odbornosti práce Nerovnost v platovém ohodnocení Příčina: Absence pracovní pozice v katalogu prací mailto:http://www.mpsv.cz/files/clanky/8980/Katalo g_praci_UZ_1_10_2010.pdf?subject=Nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě Muzejní edukátor v Národní soustavě povolání mailto:http://www.nsp.cz/?subject=Národní soustava povolání
6
Národní soustava povolání NSP je neustále doplňovaný katalog popisů povolání dostupný široké veřejnosti prostřednictvím internetu NSP umožňuje lepší mobilitu pracovní síly na základě potřeb pracovního trhu Tvorba a aktualizace NSP je definována zákonem č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti (§ 6)
7
Národní soustava povolání „ Ministerstvo práce a sociálních věcí zabezpečuje tvorbu a v souladu s vývojem trhu práce aktualizaci Národní soustavy povolání a zveřejňuje ji v elektronické podobě způsobem umožňujícím dálkový přístup. Na její tvorbě a aktualizaci spolupracuje se správními úřady a územními samosprávnými celky a bere v úvahu návrhy osob působících na trhu práce.“ (zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, § 6, odst. f)
8
Národní soustava povolání Kurátor Muzejní edukátor
9
Hledejme důvody proč ano, nikoli proč ne Kritiku stavu využijme jako výchozí bod Diskutujme a hledejme cestu, jak věci změnit I zdánlivě sebevíc komplikované řešení může s usilovnou pílí vykrystalizovat v to nejjednodušší
10
„Muzejní pedagogové se každodenně podílí na obhajobě významu muzea jako místa podněcujícího široké poznání světa.“ (TOMEŠKOVÁ, K.: Muzejní pedagogika – historie, současnost a vize oboru. In: sborník příspěvků Muzeum a proměny společnosti. Praha: Asociace muzeí a galerií České republiky, 2015, s. 50)
11
Mgr. Zdeňka Kulhavá kurátorka Kontakt Muzeum východních Čech v Hradci Králové Opletalova 334, 500 01 Hradec Králové 1 www.muzeumhk.cz z.kulhava@muzeumhk.cz tel.: 495 514 624, + 420 495 514 631
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.