Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMartina Ševčíková
1
Věta 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-16
2
Anotace: Materiál slouží k upevnění a k procvičení učiva "O větě". Obsahuje 6 různorodých aktivit. Autor: Mgr. Lenka Šťovíčková Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Číst jednoduché věty, vyhledat počáteční písmeno ve větě, porozumět textu, odpovídat na otázky, určit konečné znaménko za větou, určit počet slov ve větě, správně intonovat větu, určit počet vět v textu, doplnit počáteční písmeno do slova na začátku věty, doplnit konečné znaménko na konci věty, tvořit věty ze slov. Klíčová slova: Věta, slovo, počáteční písmeno, konečné znaménko. Druh učebního materiálu: hodina připravena v Power Pointu Druh interaktivity: aktivity na interaktivní tabuli Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání - vzdělávání žáků s LMP, první stupeň, první období Typická věková skupina: 9-10 let Doporučení: Materiál je určen k využití do 2 - 3 vyučovacích hodin dle možností a schopností žáků z důvodu udržení jejich pozornosti a častého střídání činností v hodinách. Lze využít mezipředmětových vztahů – prvouka (ovoce, zelenina, příroda, nakupování). Žáci by si měli interaktivní formou osvojit správné čtení a psaní vět. Hodina je zaměřena na rozvíjení klíčových kompetencí: k učení, k řešení problémů a komunikativní.
3
Cibule Přečtěte text, odpovídejte na otázky. Hanka pomáhá tatínkovi vařit. Na prkýnku chystá cibuli. Nejdříve ji svlékla ze zlatých sukýnek. Teď bílou cibulku šikovně krájí. Vzala si brýle, aby jí neslzely oči.
4
Pozorujte věty Hanka je chytrá dívka. Cibule je zelenina. Hanka je šikovná. Na začátku věty píšeme velké písmeno. Za větou píšeme. ? !
5
Barevně vyznač velká písmena na začátku vět a tečky za větami. Za každou větu napiš, kolik má slov. Jana přešla ulici. _____ Vzala tašku za jedno ucho. _____ Petra se na ni usmála. _____ Jana už nebyla sama. _____
6
Konec věty poznáme podle melodie hlasu a podle přestávky, kterou děláme mezi jednotlivými větami. Pozorně poslouchej spolužáka-čku, zda správně čte: Jana stojí smutná před domem. Její kamarádka Věra se odstěhovala. Helenka dostala chřipku. David si s děvčaty nehraje. Jana zůstala dnes sama. Kolik vět text obsahuje? Četl spolužák-čka správně?
7
Při čtení klesneme na konci věty hlasem a uděláme přestávku. Každá věta má v článku své místo. Doplňte věty a pak přepište. _aždý dělá, to co umí_ _oda teče, lesy šumí_ _ítr fouká, louka voní_ _rozd si zpívá na jabloni_
8
Zvládnete vytvořit různé věty a správně je zaintonovat? Maminkapeče, malujeobrázek, maso. Náš pesvrčí, žeremaso, na pošťáka. Sadařčeše, zalévájablka, stromy.
9
Zdroje Obrázky použity z galerie Smart Notebook 10
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.