Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jednoty, aliance, koalice, unie v digitálním vzdělávání aneb kombinatorika všedního dne digitálního vzdělavatele březen 2016 Petr Naske - předseda spolku.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jednoty, aliance, koalice, unie v digitálním vzdělávání aneb kombinatorika všedního dne digitálního vzdělavatele březen 2016 Petr Naske - předseda spolku."— Transkript prezentace:

1 Jednoty, aliance, koalice, unie v digitálním vzdělávání aneb kombinatorika všedního dne digitálního vzdělavatele březen 2016 Petr Naske - předseda spolku Jednota školských informatiků - odborný pracovník Národního ústavu pro vzdělávání

2 Proč? Pro koho? žáci, studenti MŠ, ZŠ, VOŠ, aktivní, pasivní, na síti, na začátku kariérní cesty, … rodiče na síti/bez sítě, aktivní, pasivní, zvídaví, diskutující, … učitelé, ředitelé ICT metodik, správce sítě, zadavatel veřejné zakázky, garant kvality, … 3x

3 O čem se vlastně bavíme? 4x4x4x4x

4 ICT, digitální nástroje, … 255x

5 Digitální vzdělávání předává vždy nějaký obsah vzdělávací oblasti a jejich průniky matematika, přírodověda, práce se soustruhem (Průmysl 4.0), komunikace s klientem, informatika,.. postojové oblasti, výchova rizikové chování, aktivní občanství, environmentální výchova, … zájmy vzdělávaného, kulturní, společenské souvislosti … 77x

6 3 x 4 x 255 x 77 pohledů 235 620 Vítejte ve zmatení jazyků, přístupů, pohledů Každý interpretuje dle toho, kde jsou jeho potřeby: škola – skrze VIP učitele, aktivní lektory, ICT metodiky rodina – jako běžná součást výchovy firma – jako propagaci svého obchodního modelu doplněnou kořením svého CSR unie, svaz, koalice – jako lobbing zájmů svých členských firem neziskovka – jako lobbing svých „(ne)obchodních modelů“ a jako místo síťování

7 Přesto, otázky … Existuje v ČR firemní CSR digitální program pro školství s jasnou „neziskovou složkou“? (podnět pro srovnání – computing ve VB) Existuje zastřešující platforma pro zájmy rodičů? Jsou odborové organizace také dostatečně „digitální“? (pozice správců sítí) Jaké je Vaše očekávání od Jednoty školských informatiků? Jakou z 235620 potřeb má JSI naplňovat?

8 Připraveni Vás vtáhnout do digitálního vzdělávání Jednota školských informatiků 160 členů, priority v oblasti informatického myšlení a vyjednávání pro ICT pozice ve škole Aliance pro otevřené vzdělávání otevřená platforma pro osoby i instituce, zaštiťuje EDUIN a jeho projekt od OSF panel Národního centra pro bezpečnější internet „střechy“ zaměstnavatelů/firem – Hospodářská komora, Svaz průmyslu a dopravy PLUS sektorová rada NSK, ICT aliance, ICT unie, GEG, iSEN, Inovativní centra Microsoft, SKAV, …

9 Česká národní koalice pro digitální pracovní místa platforma, jejíž vznik by měly podpořit resorty napříč zaměřením, inspirace v zahraničí rozhraní pro zájmy firemního a neziskového sektoru při komunikaci tohoto tématu se státní správou pracovní skupina pro rozhraní SDV s MŠMT?

10 Na závěr – co tedy potřebujeme? Při každé diskusi si vyjasňovat, který z 235620 pohledů zastáváme. Zajímat se o pravý význam slov i věcí. Aktivně ovlivňovat média (Jak na to? ) Vstoupit do Jednoty školských informatiků NEBO aspoň sledovat Facebook spolku Ale určitě pročíst si Strategii digitálního vzdělávání a sledovat stav jejího naplňování, připomínkovat priority strategie WWW.DIGIVZDELAVANI.CZ

11 Cíle webu DIGIVZDELAVANI.CZ Průběžně informovat a vysvětlovat pojmy, priority, míru angažovanosti aktérů. Síťovat zájemce o témata, informovat o místech, kde se na realizátory SDV obracet. Hlídat a sledovat stav našich společných priorit v digitálním vzdělávání a včas upozornit na rizika spojená s neplněním opatření.

12 Závěr Na viděnou na stánku Jednoty školských informatiků během středy prezentujeme web SDV, DVPP akce JSI materiály partnerů JSI (Řízení školy, CZ.NIC, SaferInternet, TIB, …) Petr Naske petr.naske@jsi.cz 608200741


Stáhnout ppt "Jednoty, aliance, koalice, unie v digitálním vzdělávání aneb kombinatorika všedního dne digitálního vzdělavatele březen 2016 Petr Naske - předseda spolku."

Podobné prezentace


Reklamy Google