Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAdéla Ševčíková
1
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem 24. 3. 2010 24. 3. 2010 Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání
2
Obsah činnosti: Další vzdělávání Projektová řízení Správa dat Další vzdělávání pedagogických pracovníků
3
3
4
4
5
5 EU peníze školám
6
6 Strategie celoživotního učení ČR + Implementace
7
7 Strategie celoživotního učení ČR Teoretické vymezení Analytická část Strategická část Návrh opatření, OP Celkové charakteristiky Identifikace problémů počátečního vzdělávání Identifikace problémů v oblasti terciárního vzdělávání Identifikace problémů v oblasti dalšího vzdělávání Hlavní strategické směry Návrh opatření pro oblast PV Návrh opatření pro oblast TV Návrh opatření pro oblast DV Provázanost na segmenty celoživotního učení
8
8
9
9 Demografický vývoj Stárnutí populace a důsledky
10
10 Demografický vývoj Stárnutí populace a důsledky Negativní vývoj na školách
11
11 Celkové charakteristiky Vzdělanostní strukturaVzdělanostní struktura Kvalifikační vybavenost starší populaceKvalifikační vybavenost starší populace Regionální rozdíly ve vzdělanostní struktuře populaceRegionální rozdíly ve vzdělanostní struktuře populace Vzdělanostní mobilitaVzdělanostní mobilita ICT dovednostiICT dovednosti
12
12 SOUHRNNÉ VÝSLEDKY ANALÝZY CŽU
13
13 SOUHRNNÉ VÝSLEDKY ANALÝZY CŽU
14
14 SOUHRNNÉ VÝSLEDKY ANALÝZY CŽU
15
15 SOUHRNNÉ VÝSLEDKY ANALÝZY CŽU
16
16 Strategické priority zvýšení účasti na vzdělávánízvýšení účasti na vzdělávání zvýšení kvality vzdělávání a řízení školstvízvýšení kvality vzdělávání a řízení školství zvýšení efektivity vzdělávánízvýšení efektivity vzdělávání
17
17 Návrh opatření pro další vzdělávání Sedm strategických směrů uznávání výsledků vzdělávánírovnost příležitostírozvíjení funkční gramotnosti soulad nabídky vzdělávacích příležitostí s potřebami sociálně ekonomického rozvoje stimulace poptávky po celoživotním učeníkvalita vzdělávacích příležitostírozvoj informačních poradenských služeb
18
18 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku a Novoborsku
19
19 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku
20
20 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku Trh práce na Železnobrodsku 927 nezaměstnaných 927 nezaměstnaných 8 volných pracovních 8 volných pracovních na jedno volné pracovní místo připadá 70 uchazečů na jedno volné pracovní místo připadá 70 uchazečů průměrná míra nezaměstnanosti je přes patnáct procent průměrná míra nezaměstnanosti je přes patnáct procent
21
21 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku Výsledky práce Obecné charakteristiky situace na Jablonecku firmy nenabírají zaměstnance úspěchem je stagnace, počty zaměstnanců stále spíše klesají firmy ruší své aktivity v oblasti vzdělávání vzdělávání je přijímáno jako nejvhodnější forma řešení (projekt,, Vzdělávejte se!“, veřejně prospěšné práce…)
22
22 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku Výsledky práce Ustavena Operativní skupina pro řešení aktuální situace na trhu práce na Jablonecku
23
23 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku Výsledky práce Připravené vzdělávací programy
24
24 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku Překvapivá zjištění Neplatí základní principy pro další vzdělávání „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“ Sociálním partnerem je úřad práce, město/obec… Lidé necítí potřebu si hledat jiné místo… Přetrvává pocit, že se situace vyřeší… Lidé necítí potřebu se vzdělávat… Vysoké procento dlouhodobě nezaměstnaných…
25
25 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“
26
26 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“ Střední škola strojní, stavební a dopravní, Liberec II, Truhlářská 360/3, příspěvková organizace Českomoravská komora lešenářů, o.s.
27
27 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“ Střední škola strojní, stavební a dopravní, Liberec II, Truhlářská 360/3, příspěvková organizace Českomoravská komora lešenářů, o.s. „Posílení konkurenceschopnosti osob a organizací v Libereckém kraji podnikajících v oblasti dočasných stavebních konstrukcí prostřednictvím rozvoje nabídky programů dalšího vzdělávání“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, GG Libereckého kraje, oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání
28
28 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Konkurenceschopnost v lešenářství…“ Zahájení: 1. 5. 2010 Ukončení: 30.4.2012 Celkové způsobilé náklady projektu: 3 185 044,20 Výstupy projektu: vzdělávací programy Odborně způsobilá osoba A1,A2,A3 Osoba vykonávající práce při montáži a demontáži B1,B2,B3 Uživatel dočasných stavebních konstrukcí C1 + pilotně vyškolení pracovníci firem
29
29 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“ Posílení konkurenceschopnosti osob a organizací v Libereckém kraji podnikajících v oblasti stavebnictví Posílení konkurenceschopnosti osob a organizací v Libereckém kraji podnikajících v oblasti slévárenství
32
Dlouhodobý záměr 2003 Nízká vzdělanostní struktura obyvatel Strategie zvýšení účasti na vzdělávání Projekt UNIV
33
Dlouhodobý záměr 2006 Podpora dalšího vzděláváníKvantifikace dalšího vzděláváníMasivní podpora ze strany ESF
34
Dlouhodobý záměr 2008 Podpora dalšího vzděláváníProjekt UNIV II Propojování DV s počátečním vzděláváním
36
Opatření 3.2 OP VK OP RLZ SROP Projekty – podpora reformy
37
GLOBÁLNÍ GRANT Finanční alokace GG celkem: 80 000 000 Kč Doba realizace GG: do 27. 8. 2010
38
38 Děkuji vám za pozornost Robert Gamba Centrum vzdělanosti Libereckého kraje robert.gamba@cvlk.cz http://www.cvlk.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.