Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladimíra Slavíková
2
Vlasy VY_32_INOVACE_5A_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
3
Anotace Prostřednictvím tohoto učebního materiálu získají žáci základní informace o jedné z částí našeho těla. První snímek obsahuje obecné informace o vlasech (mohou být různě dlouhé, různě barevné, rovné nebo kudrnaté, rostou na hlavě). Na druhém snímku si mají žáci prohlédnout obrázky a všímat si na nich různých délek vlasů. Třetí snímek žáky vyzývá, aby porovnali rozdíly mezi zobrazenými vlasy (kudrnaté a tmavé X rovné a světlé). Následujících pět snímku je věnováno barevným odlišnostem mezi vlasy (nechybí ani informace o tom, že staří lidé mají vlasy šedivé až bílé). Další snímek obsahuje informace o tom, jak o vlasy pečujeme (česání, mytí, sušení, stříhání), následují pomůcky, které při péči o vlasy používáme. Poslední tři snímky obsahují aktivity, díky nimž si žáci probírané učivo procvičí a lépe zapamatují. Nejprve mají určit svou barvu vlasů – ze čtyř barevných terčů klikne každý žák na ten, který podle něho odpovídá jeho barvě vlasů. Po kliknutí barvený terč zmizí a objeví se příslušný název vybrané barvy. Do této aktivity by se měli zapojit všichni žáci a proto je možné ji dle potřeby několikrát opakovat. Na dalším snímku je úkolem žáků škrtnout pomocí skrytého pera ty pomůcky, které rozhodně nepoužíváme při péči o vlasy. Na posledním snímku mají žáci určit, která z dívek na obrázcích má nejdelší vlasy. Svůj tip si mohou ověřit kliknutím na každý z obrázků – obrázek dívky s nejdelšími vlasy se zvýrazní, ostatní (po provedení aktivační události) zmizí. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Eliška Libánská Září 2011 Speciální vzdělávací potřebyMentální retardace, Poruchy autistického spektra, ADHD Vzdělávací oborČlověk a jeho svět Druh učebního materiáluInteraktivní DUM InovaceDíky novému softwaru je možné využívat rozšířených funkcí prezentace; Rukopisné poznámky. Cílová skupinaŽák – se středně těžkým mentálním postižením Stupeň a typ vzděláváníZákladní škola speciální – 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina1. – 3. ročník
4
VLASY KAŽDÝ Z NÁS MÁ JINÉ VLASY. VLASY MOHOU BÝT RŮZNĚ DLOUHÉ. VLASY JSOU OD PŘÍRODY RŮZNĚ BAREVNÉ – HNĚDÉ, ZRZAVÉ, BLONĎATÉ A ČERNÉ. VLASY MOHOU BÝT ROVNÉ NEBO KUDRNATÉ. VLASY ROSTOU NA HLAVĚ
5
VŠIMNĚTE SI RŮZNÉ DÉLKY VLASŮ NA OBRÁZCÍCH
6
VŠIMNĚTE SI ROZDÍLŮ MEZI VLASY KUDRNATÉ A TMAVÉ ROVNÉ A SVĚTLÉ
7
VLASY MOHOU BÝT HNĚDÉ
8
VLASY MOHOU BÝT ZRZAVÉ
9
VLASY MOHOU BÝT BLONĎATÉ
10
VLASY MOHOU BÝT ČERNÉ
11
STAŘÍ LIDÉ MAJÍ VLASY ŠEDIVÉ ČI BÍLÉ
12
JAK PEČUJEME O VLASY? VLASY SI ČEŠEME KAŽDÉ RÁNO A KAŽDÝ VEČER VLASY SI MYJEME ŠAMPONEM DLE POTŘEBY VLASY ZASTŘIHUJEME DLE POTŘEBY VLASY VYSOUŠÍME FÉNEM
13
POMŮCKY, KTERÉ POUŽÍVÁME K PÉČI O VLASY FÉNNŮŽKYŠAMPONHŘEBEN
14
HNĚDOUČERNOU BLONĎATOU ZRZAVOU JAKOU BARVU MAJÍ TVÉ VLASY?
15
KTERÉ POMŮCKY ROZHODNĚ NEPOUŽÍVÁME PŘI PÉČI O VLASY? /ŠKRTNI JE/
16
KDO NA OBRÁZKU MÁ NEJDELŠÍ VLASY?
17
Použité zdroje Microsoft Office – Klipart Ilustrace autora Archiv autora
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.