Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPavla Moravcová
1
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky a Libereckého kraje 24. srpna 2015 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského úřadu Libereckého kraje
2
Dlouhodobý záměr vzdělávání LK 2016 Aktuálně Zpracováván OŠMTS 18.8. schůzka s MŠMT ke koordinaci DZ krajů a republikového Do 31.10. návrh na MŠMT Veřejné připomínkové řízení Od ledna 2016 ke schválení orgánům LK
3
Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Projednávání Celkem 9 pracovních setkání pro školy a školská zařízení včetně středních škol 1 setkání se pro nedostatečný počet účastníků neuskutečnilo Organizace žákovského parlamentu (žáci ZŠ a SŠ) Různý zájem, různý počet účastníků Opakující se výstupy i protichůdné návrhy
4
Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Základní výstupy – mateřské školy Obavy ze spádovosti, rodiče MŠ volí dle ŠVP Zvyšující se pohledávky za školné Vysoké počty dětí ve třídách, využívání výjimky z počtu automaticky Téma přípravných tříd Nedostatečná logopedická péče při současné organizaci v MŠ (není prostor pro individuální logopedickou péči) Administrativní pomoc (velká zátěž pro ředitele MŠ) Zájmové útvary – prostředkem k profilaci a konkurenceschopnosti MŠ x neubírat z všestrannosti výuky v MŠ
5
Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Základní výstupy –základní školy Přípravná třída (nemá smysl v malých obcích) Nedostatečná logopedická péče, zhoršující se mluva žáků Nutná podpora/posílení prvního stupně v souvislosti s integrací Nesystémovost čerpání prostředků z EU Časová omezenost rozvojových prostředků Podpora poradenství (školní psycholog, spec. ped.) + návrh na pedagoga na prvním stupni pro péči o žáky se SVP Problém odchodu žáků na víceletá gymnázia (i průměrných) Potřeba možnosti jiného rozložení kapacit družin, v malých obcích jsou nezbytností Zájmové útvary jsou pro nutností – konkurenceschopnost, klima školy, pomoc pracujícím rodičům je důležitá!
6
Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Základní výstupy – speciální školy a poradenství po odkladu vhodná přípravná třída (homogenní skupina) + využití možností v rámci kapacit MŠ V postupující inkluzi je podpora rizikových skupin obtížnější Nutná odpovědnost rodičů! Individualizaci vzdělávání lez zvládnout s dostatkem speciálních pedagogů U hraničních dětí je vhodné nasměrovat výchovné poradce k ukázání reálných možností žáků Cestou je vzdělávat běžné pedagogy – koordinovaným systémem Integrace LMP povede ke snížení náročnosti výuky v ZŠ, není vhodná individuální integrace „Často je nutné chránit zájmy dítěte před vůlí rodičů“
7
Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Základní výstupy – ZUŠ a DDM Přístupnost i ze vzdálenějších obcí, vhodnost odloučených pracovišť Dostupnost zdrojů z EU (cíleno na ZŠ) DVPP problematické pro vysokou specializovanost Síť SVČ je dostatečná, zaměřit se na dostupnost z okrajových částí Grantová politika MŠMT nezahrnuje zájmové vzdělávání Výhodnou možnost účasti na projektech pro vedlejší skupiny (maminky, senioři) Bezbariérový přístup Větší podpora nadaných žáků v zájmových aktivitách (moderní kroužky, vybavení Vysoká administrativní zátěž vedení v možnostech čerpání z jiných zdrojů + problém spolufinancování
8
Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Základní výstupy – střední školy Odpovědnost a motivaci žáků k docházce do školy není možné suplovat za rodiče Hlavní roli v určování oborů musí hrát zaměstnavatelé U vybraných oborů není vhodná praxe u zaměstnavatelů, u většiny až ve vyšších ročnících Velmi pozitivně je vnímána podpora víceoborových tříd Předčasných odchodům ze vzdělávání se dá částečně zabránit prostupností oborů (i směrem dolů!) a podporou AP Žádoucí jsou obory VOŠ s praxí, či jedinečné (tradiční) Problémem je zajištění vysoce odborných pedagogů při odpovídajícím finančním ohodnocení Kapacity přizpůsobovat demografickému vývoji Nesnižovat kapacity všeobecného vzdělávání, ale zpřísnit limity pro přijetí Nezbytností je propagace školy
9
Dlouhodobý záměr vzdělávání LK 2016 Informace ze schůzky z MŠMT dne 18. 8. 2015 Prioritou vlády je umístit do MŠ každé dítě, které o to má zájem MŠMT podporuje zájmové vzdělávání, ale kraje si upraví sami dle svých možností Předpokládá se více terénní práce pro poradenské pracoviště (PPP) – hl. sociální pracovníci Možností jsou „kontaktní místa poraden“ Připravuje se personální a procedurální standard poraden (rozšíření pracovníků poraden) Predikce trhu práce – z úrovně republikové k řešení krajům, vychází z dat projektu „Překvap“ ve spolupráci s MPSV Očekávání predikce zaměstnatelnosti – ověřování soukromou firmou
10
Dlouhodobý záměr LK 2016 - návrh Děkuji za spolupráci při organizaci pracovních setkání s řediteli škol !
11
Děkuji za pozornost. Magdalena Zábranská e-mail: magdalena.zabranska@kraj-lbc.czmagdalena.zabranska@kraj-lbc.cz telefon: 485 226 217
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.