Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
IT na MČ Praha 5 Martin Stránský zástupce starosty MČ P5
2
Představení úřadu 300 zaměstnanců 35 volených zastupitelů 80 000 občanů Důraz na dynamický vývoj celé oblasti
3
Cíl, vize Redukce zaměstnanců Mít méně IT pracovníků ale větších specialistů a to na řízení Zvýšit efektivnost IT Zprůhlednit fungování IT v úřadu Rychleji Efektivněji Využít zkušenosti „Úspěšného podniku“
4
Rozsah První etapa – outsoursing provozu IT Cíl : Standardy provozu IT a jeho používání a provoz Stabilizace ISIT na MČ Druhá etapa – architektura systémů IT Cíl : Efektivní chování úřadu Jak by měl úřad fungovat? Kdo je klientem úřadu? Jak efektivně komunikovat s klientem? Třetí etapa – „Projektovou dokumentaci“ uvést do života MČ
5
Základní pravidla Všechny požadavky uživatelů zadat a zapsat do Service Desku Informace o zadání požadavku či problému dostává uživatel mailem Zpráva o uzavření záznamu přijde uživateli a řešiteli Uživatel si může vyžádat informace k řešení na hotline Řešitelé nemají poskytovat služby bez zadání v SD Nestandardní požadavky se řeší termínovaným úkolem
6
Řízení projektu Měsíční hodnocení Roční hodnocení Známky jako ve škole Otevřenost informací Rutinní Provoz Rutinní Provoz Rutinní Provoz Koordinátor objednatele Řídící výbor projektu PRE, ÚMČ P5 Koordinátor dodavatele Rutinní Provoz Rutinní Provoz Doplňkové služby Rutinní Provoz Rutinní Provoz Rozvojové projekty
7
První etapa - rozsah Kompletní podpora koncových uživatelů – zaměstnanců Úřadu městské části Praha 5 a zastupitelů řešení HW problémů stanic a periférií (tiskáren, scanerů atp.) instalace a reinstalace SW na stanicích řešení problémů SW vybavení stanic antivirová ochrana stanic profylaxe stanic příprava zařízení na stěhování a jeho zapojení a oživení poté audit HW a SW výměna spotřebního materiálu Zajištění volebních okrsků výpočetní technikou zazálohování SW a dat na stanicích, určených pro použití ve volebních okrscích zapojení a oživení těchto stanic v okrscích, instalace SW, potřebného k zajištění průběhu voleb po skončení voleb příprava stanic k přepravě, zapojení a oživení u uživatele obnova původního SW a dat. Zajištění testů ISVS dle standardů MI ČR Serverové služby správa souborových, tiskových a poštovních služeb správa účtů a adresářových služeb správa síťových služeb správa serverových aplikací antivirová ochrana serverů zálohování a obnova SW a dat kontrola logů zajištění chodu serverů, řešení SW a HW problémů instalace, reinstalace profylaxe. Zajištění chodu a rozvoje LAN a WAN správa a konfigurace aktivních prvků zapojovaní koncových zařízení na LAN řešení problémů v oblasti LAN a WAN Další činnosti v souvislosti s chodem IT zejména zapojování projektorů, hlasovacích zařízení, připojování notebooků a dohled nad jejich chodem v požadovaném čase profylaxe audiovizuální techniky Zajištění pozáručního servisu zařízení ve vlastnictví objednatele bez dodávky materiálu Zajištění služby hotline Další služby (analytické, poradenské, programátorské, technické…) v rozsahu do 120 hod. ročně Kompletní podpora koncových uživatelů_Prezentace.doc
8
Ukázky metrik
9
Přínosy Přehled Pohled na IT z jiné strany Roste důvěra uživatelů Informační otevřenost a měření vede k růstu důvěry i u managementu Odstranění „Šeptandy a výmluv“ „Chod IT“ už není zajímavý, jenom funguje – proto druhá etapa
10
Druhá etapa - architekt Koordinace prací a integrace se současnými a novými externími dodavateli včetně zajištění požadované spolupráce na dodávkách a řešeních. Zadavatelem schválených inovací a modernizací ICT objednatele – zejména upgrade HW a SW komponent, náhrada neintegrovatelného SW integrovatelným. Souladu ICT zadavatele s legislativou a normami závaznými v ČR – zejména souladu se standardy veřejné správy a bezpečnostními standardy a normami. Objednatelem odsouhlasené modernizace informačního prostředí – návrhy a realizace řešení na základě moderních technologií a programů. Zprostředkování plnění záruční a pozáruční podpory podle podmínek jednotlivých stávajících i budoucích dodavatelů objednatele. Zajištění jednoho centrálního místa na předávání požadavků na správu ICT – ServiceDesk. Podpory nezbytného vývoje a rozvoje stávajících ICT – návrhy řešení a systémové podpory prostředků a zdrojů objednatele a jejich řízení. Návrh, vývoj či nákup a implementace vhodného programového produktu, kde budou sdruženy požadované programy používané u objednatele, případně odkazy na ně či informace z nich, jejichž skladba a rozsah bude určen podle výsledků činností v předchozích bodech
11
Přínosy Integrace aplikací Budování strategie IT Standardy chování Standardy dat Řízení projektových dodávek
12
Co bude – dlouhodobý cíl Efektivní úřad elektronická obsluha masivně digitální podpis dovnitř i ven z úřadu PROAKTIVNÍ systém! Nevlastnit, ale používat rychlé odstranění problémů řízení Cash flow
14
Dotazy Martin Stránský, zástupce starosty MČ P5 Kontaktní informace Telefon: 257000874 Fax: 257000875 E-mail: martin.stransky@p5.mepnet.czmartin.stransky@p5.mepnet.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.