Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAntonie Soukupová
1
REGULACE A SAMOREGULACE REKLAMY NA ALKOHOL V ČESKÉ REPUBLICE Pavel Kurýl Rada pro reklamu
2
založena – srpen 1994 zadavatelé, reklamní agentury, média v roce 2006 28 členů nestátní, nezisková organizace samoregulace reklamy Rada pro reklamu
3
Kodex Rady pro reklamu ČÁST DRUHÁ Kapitola I REKLAMA NA ALKOHOL Za odporující Kodexu budou považovány reklamy propagující alkoholické výrobky obsahující následující charakteristiky: 1. Vlastnosti alkoholu 1.1 Reklamy označující nevhodným způsobem, že konkrétní produkt má mimořádný účinek, nebo že rychle působí. 1.2 Reklamy obsahující výrazy zlehčující alkohol jakožto nápoj tím, že je nazýván hovorovými výrazy, které buďto snižují nebo přehánějí skutečný obsah alkoholu v nápoji.
4
2. Konzumenti alkoholu 2.1 Reklamy označující, že alkohol je konzumován členy sociální skupiny, která s používáním alkoholu zpravidla nesouhlasí. 3. Postoje vůči spotřebě alkoholu 3.1 Reklamy, naznačující nezodpovědný postoj ke spotřebě alkoholu, zejména z hlediska spotřebovaného množství. 4. Místo spotřeby alkoholu 4.1 Reklamy naznačující spotřebu alkoholu kromě náboženských účelů v blízkosti hřbitovů a posvátných míst. 4.2 Reklamy naznačující spotřebu alkoholu na jakémkoliv místě, kde je to výslovně zakázáno podle existujících zákonů. 4.3 Reklamy ukazující spotřebu alkoholu v ubohém, chudém či nechutném prostředí.
5
5. Okolnosti spotřeby alkoholu 5.1 Reklamy naznačující spotřebu alkoholu za okolností, které jsou všeobecně pokládány za nevhodné, nerozumné či protiprávní. 6. Okolnosti spojené se sexuálními úkony 6.1 Reklamy naznačující nadměrné podléhání sexualitě, sexuální stimuly, poddajnost, nahotu nebo částečnou nahotu zobrazenou nechutným způsobem, zobrazení ženské, či mužské podoby v jakékoli kompromitující situaci, či reklamy prezentující alkohol jako vhodný prostředek k odstranění sexuálních zábran či strachu vůbec.
6
7. Okolnosti související s dětmi 7.1 Reklamy obsahující náznaky spotřeby alkoholu nezletilými a nebo osobami, které jsou, nebo se zdají být mladší než 25 let. 7.2 Reklamy na alkohol využívající děti. 7.3 Reklamy speciálně zaměřené na děti. 8. Účinky požití alkoholu 8.1 Reklamy naznačující nadměrné požití alkoholu nebo následky tohoto nadměrného užití, reklamy souhlasící s nadměrnou spotřebou alkoholu. 8.2 Reklamy naznačující zanedbání bezpečnosti či nedostatek úcty k zákonu a veřejnému pořádku.
7
8.3 Reklamy podporující agresivitu či fyzické násilí. 8.4 Reklamy tvrdící, že alkohol má léčebné účinky, či reklamy takovéto léčebné účinky naznačující. 8.5 Reklamy, v nichž vystupují osoby, které svým oblečením (vzhledem atd.) vzbuzují zdání, že jde o příslušníky zdravotnických profesí.
8
- Copy Advice - EASA - CSPS - Fórum PSR
9
Pavel Kurýl Rada pro reklamu Malostranské náměstí 23 www.rpr.cz info@rpr.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.