Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVít Bezucha
1
Zásady dobrého průvodce
2
Průvodce (zájezdů ) VEDOUCÍ ZÁJEZDU TOUR MANAGER, ASSISTANCE PENDANT LE VOYAGE, REISELEITER Doprovod zájezdů DOPROVOD ZÁJEZDU TOUR ESKORT, ACCOMPAGNATEUR, REISEBEGLEITER Místní zástupce LOCAL REPRESENTATIVE, REPRÉSENTANT LOCAL, ÖRTLICHER VERTRETER Místní průvodce PRŮVODCE CESTOVNÍHO RUCHU TOURIST GUIDE, GUIDE TOURISTIQUE; GUIDE INTERPRETE, GASTE-/FREMDENFÜHRER Průvodce (zájezdů ) VEDOUCÍ ZÁJEZDU TOUR MANAGER, ASSISTANCE PENDANT LE VOYAGE, REISELEITER Doprovod zájezdů DOPROVOD ZÁJEZDU TOUR ESKORT, ACCOMPAGNATEUR, REISEBEGLEITER Místní zástupce LOCAL REPRESENTATIVE, REPRÉSENTANT LOCAL, ÖRTLICHER VERTRETER Místní průvodce PRŮVODCE CESTOVNÍHO RUCHU TOURIST GUIDE, GUIDE TOURISTIQUE; GUIDE INTERPRETE, GASTE-/FREMDENFÜHRER
4
JEDNÍM ZE ZÁKLADNÍCH ZNAKŮ PRÁCE PRŮVODCE JE NEUSTÁLÝ KONTAKT S LIDMI SPOLEČENSKÝ TAKT JE SCHOPNOST JEDNAK TAK, ABYCHOM SE NEDOTKLI CITŮ, DŮSTOJNOSTI ANI JINÝCH ASPEKTŮ ÚCTY K ČLOVĚKU. JEHO PODSTATOU JE KAŽDODENNÍ SLUŠNÉ, OHLEDUPLNÉ A ZDVOŘILÉ CHOVÁNÍ A VYSTUPOVÁNÍ, KTERÉ NIKOHO NEURAZÍ. Neustálý kontakt s lidmi
5
První dojem NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE STÁT PŘED SKUPINOU CÍTIT SE JISTĚ A VNITŘNĚ „V POHODĚ“ POHYB OBLIČEJ A MIMIKA / NEŽVÝKAT ŽVÝKAČKU NETELEFONOVAT PŘED HOSTY/KLIENTY NEPÍT ALKOHOL VERBÁLNÍ KOMUNIKACE ŘEČ – SLOVNÍ VYJADŘOVÁNÍ RYCHLOST SLOVNÍHO PROJEVU RYCHLOST REAKCE NA OTÁZKY DÉLKA MLUVENÉHO PROJEVU A DÉLKA POMLK SROZUMITELNOST A HLASITOST TÓN HLASU A JEHO ZABARVENÍ NEPOUŽÍVAT VULGÁRNÍ VÝRAZY
6
Tykání, vykání Náboženství + politika ZÁKLADNÍ ZNALOSTI HLAVNÍCH SVĚTOVÝCH NÁBOŽENSTVÍ A JEJICH HISTORIE PATŘÍ NEZBYTNĚ DO VŠEOBECNÝCH ZNALOSTÍ KAŽDÉHO PRŮVODCE. VŽDYŤ PRÁVĚ PROHLÍDKA CHRÁMŮ A NÁBOŽENSKÝCH STAVEB JE VÝZNAMNOU SOUČÁSTÍ POZNÁVACÍCH ZÁJEZDŮ. NIKDY A NIKDE NEVYJADŘOVAT SVÉ OSOBNÍ NAZORY ANI NA NÁBOŽENSTVÍ ANI NA POLITIKU !
7
Zásady sdělování informací PŘÍJEM INFORMACÍ JE PROVÁZEN RŮZNÝMI FÁZEMI POZORNOSTI POSLUCHAČŮ. NEJVYŠŠÍ POZORNOST BÝVÁ NA ZAČÁTKU PROJEVU. POSTUPNĚ NÁSLEDUJE POKLES POZORNOSTI, KTERÁ SE OPĚTOVNĚ ZVÝŠÍ PŘED KONCEM VÝKLADU. VŽDY BÝT POZITIVNÍ ZÁKLADNÍ CÍL: ABY HOSTÉ MĚLI KRÁSNÝ DEN HOST JE NEJDULEŽITĚJŠÍ, PRŮVODCE NIKDY NESMÍ BÝT UPROSTŘED (V „MIDDLE POINT“) NA PŘIKLAD U OBĚDA, PŘI UBYTOVÁNÍ, U KÁVY, ATD. - PRŮVODCE JE VŽDY POSLEDNÍ A VŽDY MÁ PŘEHLED O OKOLNÍM DĚNÍ!
8
Pro práci průvodce cestovního ruchu je důležité: znát pokud možno co nejhlouběji objektivně vzniklá hodnocení etnických skupin a národů, do jejichž sféry zasahuje jeho činnost a umět vytřídit případná nesprávná hodnocení starších stereotypů. Pro průvodce a jeho úspěšné počínání v cizině je proto důležitá znalost reálií, jazykové znalosti (i pár slov v mateřštině hostitelů dokáže zázraky) i znalost historie dané země apod. Naopak např. svou neznalostí náboženství dané oblasti se může velmi citelně dotknout místních obyvatel. Přes stravovací zvyklosti poznáme své partnery v zahraničí často nejblíže. Vznikaly totiž po tisíciletí pod vlivem tradic. Může to být způsob připíjení, zasedací pořádek, sestavení menu, chování při jídle aj. Dalším rysem je vnímání času. Někde musí být čas využit do poslední vteřiny, jinde jím takřka opovrhují. Z toho vyplývá pochopitelně i etiketa setkávání se a dodržování termínů. Do etnické etikety patří i pravidla určující způsob oblékání, rozdílný důraz na vzdělání, tituly, pracovní funkce apod. I když každé zobecnění v této oblasti je problematické, např. mladá generace může dosavadní formy vzdělání úplně změnit a navíc uvnitř jedné země můžeme nalézt několik zcela odlišných etnik
9
Internet ONLINE PRŮVODCE JAKO GEOFUN NEBO ONLINE STEZKA MODERNÍ CESTOVNÍ RUCH SI VŠAK BEZ PRÁCE PRŮVODCŮ CESTOVNÍHO RUCHU NELZE PŘEDSTAVIT.
10
DĚKUJI ZA POZORNOST A VŽDY PAMATUJTE : KEEP ON SMILING !
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.