Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Komunitní a akční plánování v praxi Co je to zapojování veřejnosti
2
27.9.2016Snímek 2 Demokracie je ten nejhorší způsob vlády, jaký znám. Až na to, že neexistuje žádný lepší. Winston Churchill
3
27.9.2016Snímek 3 CO JE TO ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI Zapojování veřejnosti je série aktivit sloužících k informování zainteresovaných občanů či organizací a získání jejich podnětů p ro připravení a přijetí kvalitního rozhodnutí.
4
27.9.2016Snímek 4 ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI různá označení, zapojování veřejnosti, komunitní plánování, akční plánování, komunikace s veřejností, participativní přístup přenos zkušeností z USA, Nizozemí velmi těžce přijímaný přístup v post- socialistických zemích
5
27.9.2016Snímek 5 ÚROVNĚ ZAPOJENÍ VEŘEJNOSTI Delegování rozhodovacích pravomocí na občany Společné plánování či rozhodování Zapojení a konzultace Získávání informací od občanů Poskytování informací PR, přesvědčování, manipulace Sherry Arnsteinovou (Arnsteim, 1965)
6
27.9.2016Snímek 6 CO JE TO ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI rozhodovatel odborník uživatel
7
27.9.2016Snímek 7 PRINCIPY ROZHODOVÁNÍ většinové
8
27.9.2016Snímek 8 PRINCIPY ROZHODOVÁNÍ kompromisní
9
27.9.2016Snímek 9 PRINCIPY ROZHODOVÁNÍ konsensuální toto je cílem zapojování veřejnosti
10
27.9.2016Snímek 10 Do čeho veřejnost zapojovat? neexistuje téma, kde nelze uplatnit žádnou úroveň zapojení, vhodná jsou především témata: –plánování veřejných prostranství –strategická rozhodnutí –strategické plánování (regionální rozvoj, územní plánování) –sestavování investiční části rozpočtu –investiční akce
11
27.9.2016Snímek 11 Kdo může zapojování veřejnosti iniciovat představitel veřejné správy - politik - úředník občan neziskové organizace architekt, plánovač
12
27.9.2016Snímek 12 ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI JE PROSTŘEDEK ALE I CÍL prostředek – k dosažení kvalitního plánu či rozhodnutí cíl ― mobilizovat občany k tomu, aby se zajímali o veřejné dění ― protikorupční opatření
13
Komunitní a akční plánování v praxi Partnerství
14
27.9.2016Snímek 14 PARTNERSTVÍ užší spolupráce se sociálními partnery místní partnerství mohou být základem pro rozvoj obce či regionu partnerství musí zůstávat otevřené
15
27.9.2016Snímek 15 PARTNERSTVÍ princip spolupráce obohacující všechny zúčastněné partnerství by mělo být účelné a funkční, jinak přináší více problémů než užitku musí překonat rozdílné zvyklosti, zkušenosti i cíle všech zúčastněných k tomu může dopomoci i vhodné použití facilitace při rozhodování a plánování
16
27.9.2016Snímek 16 Společná činnost Spolupráce Konzultace Informování Donucení, formální ÚROVNĚ PARTNERSTVÍ
17
27.9.2016Snímek 17 MÍSTNÍ PARTNERSTVÍ potřeba dlouhodobější udržitelnosti vytvoření místního partnerství –metoda Leader –MA 21 zapojení různých partnerů –veřejná správa –neziskový sektor –podnikatelé
18
27.9.2016Snímek 18 MÍSTNÍ PARTNERSTVÍ společná motivace společné cíle vhodná institucionalizace –skupina/komise pro MA 21 –občanské sdružení –obecně prospěšná společnost
19
PARTNERSTVÍ – PROSTŘEDEK NIKOLI CÍL rozvoj uplatňování principu v poslední době probíhá v souvislosti s různou finanční podporou nutno respektovat, že se jedná o dlouhodobý proces, kde je třeba postupovat od jednotlivostí jedná se o účinný nástroj pro nejrůznější rozvojové aktivity 27.9.2016Snímek 19
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.