Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKarla Macháčková
1
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Finanční gramotnost Vzdělávací obor: Finance – reklama Tematický okruh: Finanční gramotnost VII. – IX. třída Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/21.1996 Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
2
Metodika: Na jednotlivých listech jsou vysvětleny základní pojmy spojené z daným tématem. Na konci je kontrolní test, podle kterého si učitel ověří zda žáci pochopili probírané téma.
3
Reklama je jakákoliv placená i neplacená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky mající za cíl především zvýšení prodeje. Reklama může být televizní, novinová, internetová, rozhlasová, plakátová nebo jiná.
4
Reklama podle kategorie Reklama orientovaná na spotřebitele - má za úkol získat nové zákazníky a posílit "věrnost" stávajících uživatelů Reklama orientovaná na produkt - snaží se zvýšit odbyt výrobků, popř. oznamuje zavedení nového produktu na trh Reklama orientovaná na trh - snaží se oslovit určitou "cílovou skupinu" uživatelů Reklama orientovaná na vlastní podnik - pokouší se změnit image firmy v očích veřejnosti
5
Reklama podle účelu Informativní reklama (informuje o nových produktech, akcích,...) Přesvědčovací reklama (dává důraz na značku, podněcuje zákazníky k rychlé koupi) Připomínací reklama (připomíná, kde si určitý výrobek mohou zákazníci koupit, nebo do kdy si ho mohou koupit) Reklama na důležité věci, jako např.na třídění odpadků
6
Druh reklamy -Televizní reklama -Tisková reklama (inzerát, akční leták) -Světelná reklama -Rozhlasové spoty -Mobilní reklama (reklama na autech, dopravních prostředcích apod.) - Venkovní reklama (plakáty, billboardy, atypické reklamní plochy - štíty domů, ploty apod.)
7
- Alternativní média (chodící reklama, City Light vitríny, reklamy vlečené letadlem, atd.) - Propagační předměty (např. trička nebo propisky s nápisem nebo logem propagované firmy atd.)
8
Cíle reklamy tvorba zisku tvorba silné značky zvýšení poptávky posílení pozice na trhu zlepšování pověsti firmy – pozitivní image motivace vlastních pracovníků rozšíření distribuční sítě
9
Kontrolní test: 1)Co je to reklama? 2)Vyjmenuj alespoń tři druhy reklamy 3)Vyjmenuj alespoň tři cíle reklamy 4)Co jsou to alternativní média?
10
Řešení: 1)je jakákoliv placená i neplacená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky mající za cíl především zvýšení prodeje. 2) televní, tisková, světelná 3 ) tvorba zisku, tvorba silné značky, zvýšení poptávky 4) chodící reklama, City Light vitríny, reklamy vlečené letadlem, atd.
11
Zdroje: 1)http://cs.wikipedia.org/wiki/Reklamahttp://cs.wikipedia.org/wiki/Reklama
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.