Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunitní centrum. KOSTKA Krásná Lípa  3.600 obyvatel  nezaměstnanost 15 – 22%  nízká kvalifikace uchazečů  minimální nabídka pracovních míst  3%

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunitní centrum. KOSTKA Krásná Lípa  3.600 obyvatel  nezaměstnanost 15 – 22%  nízká kvalifikace uchazečů  minimální nabídka pracovních míst  3%"— Transkript prezentace:

1 Komunitní centrum. KOSTKA Krásná Lípa  3.600 obyvatel  nezaměstnanost 15 – 22%  nízká kvalifikace uchazečů  minimální nabídka pracovních míst  3% vysokoškoláků  sociálně vyloučené lokality Krásná Lípa

2  Je příspěvkovou organizací města Krásná Lípa  Našim cílem je poskytovat kvalitní sociální a komunitní služby, podporovat zaměstnanost a vzdělanost v obci a okolí  Provozuje komunitní centrum a klub pro děti a mládež Kostka Krásná Lípa, p. o.

3  Terénní programy  Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež  Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi  Odborné poradenství  Odlehčovací služby Poskytované sociální služby

4  Klub Včelka pro předškolní děti ze znevýhodňujícího prostředí + logopedie  Příprava do školy, doučování  Retrostipendijní program pro studenty  Zájmové aktivity (děti, dospělí, senioři)  Vzdělávání - jazykové kurzy, PC  Prádelna Kolíček  Sbírky ošacení, blešáky Další aktivity

5  Dobrovolnictví  (veřejná služba)  Veřejně prospěšná místa  Dotovaná pracovní místa  Stáže  Pracovní poradenství  Zaměstnanostní projekty - Učení je cesta - vytvořeno 16 pracovních míst u obcí a poskytovatelů služeb v regionu Podpora zaměstnanosti

6  Odborné sociální poradenství  Finanční poradenství + prevence  Pracovní poradenství  Občansko-právní poradenství Posláním „Poradny v kostce“ v Krásné Lípě je poskytovat odborné sociální poradenství a být tak na blízku lidem, kteří se dostali do nepříznivé životní situace, a psychickou podporou, radou a pomocí jim umožnit žít běžným způsobem života, pomáhat jejich integraci do společnosti a předcházet jejich sociálnímu vyloučení Poradna v kostce

7 Zakázky OSP

8 Člověče, braň se!

9  Senioři v klubech seniorů  Senioři v domovech s pečovatelskou službou (riziková skupina - lehká kořist podvodníků, podomních prodejců a prodejců na předváděcích akcích, ohrožená působením reklamy)  Studenti posledních ročníků středních škol a učilišť (riziková skupina - na prahu dospělosti, nedostatek znalostí, vysoká míra potřebnosti financí) Cílová skupina

10  Oslovení středních škol, DPS a klubů seniorů v regionu  Putovní výstava „Člověče, braň se!“  Semináře pro studenty a seniory  Doprovodná soutěž  Test pro seniory  Letáky a propagační předměty Aktivity projektu

11 Zájem o tuto problematiku na straně škol a pedagogů byl enormní (o více něž 100 % více podpořených osob), proto jsme se rozhodli v příštím roce zaměřit zejména na tuto skupinu plánskutečnost Semináře pro studenty88 Počet zapojených studentů120248 Semináře pro seniory77 Počet zapojených seniorů105108 Výstava - počet míst99 Plány a skutečnost

12 Putovní výstava

13

14  Každý z účastníků obdržel leták  Leták pro studenty: 2 komiksové příběhy, zajímavé internetové adresy a filmy, příklad možného nárůstu dluhů, informace o projektu a kontakt na poradnu  Leták pro seniory: informace k nebezpečí prodejních akcí, konkrétní příběh seniora, doporučení pro seniory, zajímavé internetové adresy a filmy a kontakt na poradnu Letáky

15  Žáci byli vyzváni, aby vytvořili jakékoli výtvarné nebo literární dílo (obrázek, plakát, fejeton), vše s tématikou dluhy  Cena pro nejlepší tři tvůrce: hra Cashflow od Roberta Kiyasokiho Soutěž pro studenty

16  Na závěr semináře si senioři vyplnili krátký test  Tři vylosovaní senioři v každém zařízení získali odbornou knihu s finanční tématikou  Každý účastník obdržel propagační propisovací tužku s textem: „3x čti, než podepíšeš!“ Test pro seniory

17

18

19

20

21  Projekt se setkal s velmi kladnou odezvou ze strany studentů, pedagogů, vedoucích zařízení pro seniory i seniorů samotných  Obdrželi jsme děkovné dopisy od rodičů studentů, několik rodin se pod vlivem seminářů rozhodlo řešit své finanční problémy komplexně a staly se klienty poradny Zpětná vazba

22 Cílová skupina: studenti posledních ročníků středních škol a učilišť Počet podpořených osob: 270 osob Ve spolupráci se 6 místními středními školami Aktivity: semináře, výstava, soutěž, kluby Cash flow Projektový návrh pro rok 2014 „ZVYŠTE SVÉ FINANČNÍ IQ“

23 Děkuji za pozornost Bohunka Slaná poradna2@krasnalipa.cz www.komunitnicentrum.com „ZVYŠTE SVÉ FINANČNÍ IQ“


Stáhnout ppt "Komunitní centrum. KOSTKA Krásná Lípa  3.600 obyvatel  nezaměstnanost 15 – 22%  nízká kvalifikace uchazečů  minimální nabídka pracovních míst  3%"

Podobné prezentace


Reklamy Google