Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilHana Jandová
1
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 563 Klíčová slova: Služba, hotelnictví, Front Office, Back Office, Housekeeping, Outsourcing. Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele pro téma: služby v hotelnictví.
2
Služby v hotelnictví
3
V oblasti hotelnictví rozumíme pod tímto pojmem základní produkt, který poskytují ubytovací zařízení a ostatní dodavatelé spojení s ubytovacími službami. V hotelnictví mohou být služby poskytovány jako: komplex služeb (ubytovací, stravovací, společenskozábavní, doplňkové) nebo jen některé kombinace (ubytování, stravování), jednotlivé služby ubytovací - např. hotel může poskytovat pouze ubytovací služby a ostatní služby, např. stravovací, si může nechat zajišťovat dodavatelsky.
4
Rozdělení služeb v hotelnictví podle významu spotřeby: základní –ubytování, stravování, společensko-zábavní, kongresové (dle typu ubytovacího zařízení) doplňkové –služby komplementární (doprovodné) s ubytováním: fittness, wellness, prodej suvenýrů, apod.
5
Rozdělení služeb v hotelnictví podle úseku ubytovacího zařízení, kde byly poskytnuty: služby Front Office rezervace (ubytování, stravování, doplňkových služeb), halové služby (služby bagážistů, vozmistra, hotelového vrátného), registrace hostů (check in, check out), informační služby, sekretářské a kongresové služby, směnárenská činnost, zajištění placených a mimořádných služeb pro hosty v průběhu jejich pobytu, doplňkovou prodejní činnost.
6
Rozdělení služeb v hotelnictví podle úseku ubytovacího zařízení, kde byly poskytnuty: služby Back Office na úseku housekeepingu –služby spojené s ubytováním (úklid, výměna ložního prádla, apod.) –praní prádla, žehlení, drobné opravy prádla, –zajištění hlídání a programu pro děti (dle typu ubyt. zařízení). na úseku technickém –provoz služeb v oblasti fitness, wellness, kosmetika, apod., –drobné opravy v průběhu ubytování hosta,
7
Rozdělení služeb v hotelnictví podle úseku ubytovacího zařízení, kde byly poskytnuty: služby F&B stravovací služby, room servis, cateringové služby.
8
Rozdělení služeb v hotelnictví podle úseku ubytovacího zařízení, kde byly poskytnuty: služby poskytované externími dodavateli (outsorcingové služby) –doprava, –ostraha, –prodejní činnost v odbytové části hotelu.
9
Kontrolní otázky: 1.Vysvětlete jakým způsobem mohou být poskytovány služby v hotelnictví? 2.Jaké služby patří mezi služby základní a jaké mezi doplňkové? 3.Jaké služby mohou být poskytnuty zákazníkovi dle jednotlivých úseků hotelu?
10
Použitá literatura KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373- 061-1. INDROVÁ, Jarmila. Hotelový management: (vybrané kapitoly). Vyd. 1. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1996, 138 s. ISBN 80-7079-750-9. KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. Moderní hotelový management: nejnovější poznatky a trendy v řízení hotelů : komplexní informace o hotelovém provozu a jeho organizaci : optimalizace provozu s ohledem na ekologii a etiku : případové studie a příklady. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 195 s. ISBN 978-80-247-3868-0.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.