Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku."— Transkript prezentace:

1 Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku

2 Vlivy Vnitřní- síly blízko společnosti, které ovlivňují její schopnost sloužit zákazníkům Vnější- širší společenské síly, které ovlivňují celé mikroprostředí

3

4 Dodavatelé- dodávají zdroje pro společnost Společnost =interní mikroprostředí

5 Marketing v podniku MKG jako prodejní fce MKG jako doplňující fce MKG jako samostatný útvar s vlastními zaměstnanci Moderní marketingová společnost

6 Vztahy marketingu k ostatním oddělením odděleníDůraz odděleníDůraz marketingu Výzkum a vývoj Základní výzkumAplikovaný výzkum Technické oddělení Dlouhý čas, málo modelů Krátký čas, hodně modelů VýrobaDlouhý čas na výrobu, žádná změna modelů Krátká doba výroby, hodně modelů účetnictvíStandardní transakce, málo výkazů Zvláštní podmínky, slevy

7 Marketing zaměřený na uspokojování potřeb zákazníků Reaktivní marketing Anticipativní marketing Marketing utvářející potřeby

8 Marketingový proces ANALÝZA PLÁNOVÁNÍ MARKETINGOVÉ ČINNOSTI KONTROLA

9 Organizační členění mkg. oddělení Na velikosti firmy Na rozsahu podnikání Na předmětu podnikání

10 Marketingová organizace podle funkcí

11 Marketingová organizace podle skupin výrobků

12 Další organizace -podle jednotlivých trhů -podle zeměpisných oblastí -podle skupin zákazníků -podle distribučních cest -maticová organizační struktura

13 Marketingové problémy většiny podniků Zákazníci jsou stále zkušenější a citlivější na cenu Mají málo času a žádají větší uživatelský komfort Uvědomují si rostoucí vyrovnanost produktů různých dodavatelů Méně jim záleží na značce a snáze akceptují značky distributorů či prodejců a neznačkového zboží

14 Mají vyšší požadavky na služby Vyznačují se klesající loajalitou vůči dodavateli Konkurenti se snadno vyrovnávají jejich cenám Reklama je čím dál dražší a méně efektivní Aby dosáhli potřebného prodeje, poskytují zdarma spoustu nákladných služeb a dodatečných výhod

15 Transformující se podnikové organizace

16

17 Marketingoví zprostředkovatelé- pomáhají propagovat a prodávat zboží konečným kupujícím Zákazníci=cílové trhy

18 Vnější mikroprostředí Veřejnost skupina, která má skutečný nebo potenciální zájem na schopnostech firmy dosáhnout svých cílů, případně má na ně vliv.

19 Konkurence Kdo je největší konkurent? Jaké jsou její strategie? Jaké jsou její cíle? V čem jsou přednosti a zápory? Konkurence přání, druhů,forem,značek

20 Makroprostředí

21 Demografie Studium lidské populace z hlediska velikosti, hustoty, rozmístění, věku, pohlaví, rasy, zaměstnání a dalších statistických údajů. Trendy:-obyvatelstvo stárne -samotně žijící lidé -větší vzdělanost -velké přesuny obyv. -mění se složení domácn. -kontakt s technologií

22 Ekonomické prostředí Faktory, které ovlivňují kupní sílu a nákupní zvyky spotřebitele (příjmy, úspory,vývoj mezd, inflace) Trendy směřují k vyšší hodnotě a zákazníci hledají správnou kombinaci kvality a služby za rozumnou cenu. (Ernest Engel)

23 Přírodní prostředí Přírodní zdroje, které jsou využívány jako vstupy nebo které jsou marketingovými aktivitami ovlivněny. Hlavní trendy: Nedostatek surovin Rostoucí ceny energií Znečištění Vyšší zájem občanů v této oblasti

24 Technologické prostředí Faktory, které vytvářejí nové technologie, a tím nové produkty a nové příležitosti na trhu. Rychlost technologických změn (TV? CD přehrávače….) Vysoké rozpočty na výzkum a vývoj Rostoucí regulace

25 Politické prostředí Zákony, vládní úřady a zájmové skupiny, které ovlivňují a omezují nejrůznější organizace a jednotlivce v každé společnosti Roste legislativní omezení podnikání Roste význam veřejných zájmových skupin Větší důraz je kladen na etiku a společenskou zodpovědnost

26 Kulturní prostředí Instituce a další faktory, které ovlivňují základní hodnoty, vnímání, preference a chování společnosti Vnímání společnosti Vnímání přírody Vnímání vesmíru Trend: větší zájem o přírodu,hledání trvanlivých hodnot

27 Aktivní přístup k marketingovému prostředí v době ek. krize Společnost podniká aktivní kroky, aby ovlivnila veřejnost a faktory marketingového prostředí, místo aby je jen sledovala a reagovala na vývoj. (najímání lobbistů, pořádání mediálních akcí –pozitivní hodnocení v médiích Zacílení na zákazníka a prostředí, kde žije INOVOVAT,MĚNIT,ODLIŠIT SE, KOMUNIKOVAT,VYUŽÍVAT NOVÉ TRENDY


Stáhnout ppt "Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku."

Podobné prezentace


Reklamy Google