Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Komunikace Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012 1
2
Komunikace Jako nejdůležitější prvek projektového řízení Základní otázky Co komunikovat, jakou informaci? Komu je informace určena? Jak často komunikovat, denně? Jak komunikovat, pomocí e-mailu? Nástěnky? 2
3
Co komunikovat, jakou informaci, záležitost Komu komunikovat, které audienci, komu je informace určena V tomto bodě je dobré si udělat komunikační plán a komunikace řídit, můžeme vézt rozsáhlý projekt a všem například nebude určena informace o dokončení úkolu 1 před úkolem 5, takovýchto informací může být denně několik a lidé, pro které informace není určena to mohou považovat za spam nebo obtěžování. Plán komunikace by měl schválit Stakeholder, aby on rozhodl o tom, komu a jaká informace má přijít. Určitě je dobré tuto souvislost zanést do RACI tabulky k „I“ - informative. 3
4
Jak často komunikovat, jestli na denní bázi nebo na čtrnáctidenní Jak komunikovat, formou e-mailu, nástěnky, rozhlasu Do komunikačního plánu bychom měli zavézt intervaly komunikací, není dobré, když komunikace probíhá denně s tím, že neobsahuje žádné novinky a je například prázdná, snižuje to její důležitost. Jak komunikovat je jednou z důležitých otázek, někdo preferuje webový portál, někdo zase email a někdo se rád chodí dívat na nástěnku. Je dobré mít například 2 místa, kde je informace obsažena, čím více míst, tím větší šance, že bude informace zastaralá a nebude odpovídat skutečnosti 4
5
Komunikace – faktory úspěchu Více komunikace je lepší než 90% komunikace Preferujte mluvení před psaním (lepší zavolat nebo se potkat než psát emaily) Buďte objektivní Ušijte komunikaci pro specifickou audienci Řiďte diskuzi, nenechte ostatní, aby sklouzli do úplně jiných témat, která nejsou předmětem Mějte zápis z pravidelných setkání (meeting minutes) 5 Zdroj: http://www.pmi.org
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.