Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tisková konference o pravidelném dárcovství v České republice
2
Humanitární organizace ADRA ADRA (Adventist Development and Relief Agency) je mezinárodní humanitární organizace poskytující pomoc lidem v nouzi. Byla založena v USA před více jak 50 lety a dnes má zastoupení ve 125 zemích světa. V ČR ADRA pracuje už 20 let a nyní patří mezi 3 největší organizace poskytující humanitární, rozvojovou a sociální pomoc doma i v zahraničí ADRA pomáhá….. ADRA provozuje 10 dobrovolnických center ve 27 městech České republiky; dobrovolníci se zaměřují na pomoc zdravotně postiženým, nemocným, dětem a seniorům Dobrovolníci ADRA pomáhají v ČR také při povodních - při záplavách v severních Čechách v r. 2010 se zapojilo 2 500 dobrovolníků V ČR ADRA dále realizuje Program rozvojového vzdělání PRVák, v rámci kterého vyškolení lektoři seznamují žáky a studenty na školách s problematikou rozvojových zemí V zahraničí ADRA realizuje humanitární pomoc, dlouhodobé rozvojové a lidsko-právní projekty
3
Prezentace výsledků výzkumu Informace o výzkumu Dodavatel: STEM/MARK Pomoc s analýzou dat:MediaCom Metodologie: CAPI OMNIBUS – dotazování pomocí tazatelů a noteboků Termín sběru dat:6.4.2012 - 15.4.2012 Velikost vzorku:1088 respondentů (kvótní výběr) Cílová skupina:Všichni starší 15ti let Vážení:Data jsou reprezentativní dle struktury populace v ČR z hlediska: pohlaví, věku, kraje, VMB a vzdělání.
4
Struktura vzorku respondentů N=1088
5
Na charitu přispívá 53% dotazovaných, častěji ženy a ti s vyšším vzděláním a příjmem. Nadpoloviční většina těch, co přispívají, tak činí přes pouličních sbírkové akce.
6
Přibližně 6% lidí přispívá na charitu jednou měsíčně nebo častěji. Další jedna třetina přispívá dvakrát nebo vícekrát ročně. Pouze necelá 2% procenta z populace mají na svém účtu nastaven pravidelný příkaz k finanční podpoře charitativní organizace.
7
Třetina z těch, kteří přispívají na charitu, se po přispění zajímá, jak byl dar využit – nejčastější formou kontroly je sledování informací v masmédiích (47%), třetina vyhledává informace na internetových stránkách organizace.
8
Téměř polovina dotazovaných na charitu nepřispívá. Nejčastěji uváděným důvodem bylo, že si to nemohou dovolit. Tuto variantu vybrali zejména lidé z nejnižší a nejvyšší věkové kategorie a ti s nižším deklarovaným příjmem.
9
Polovina respondentů si nemyslí, že by jejich rozhodnutí darovat finanční prostředky ovlivnila ekonomická krize. Dalších 16 % říká, že si více rozmýšlí, jaké organizaci peníze věnuje. Třetina respondentů dává méně nebo přestala dávat úplně.
10
Více než polovině lidí (54%), kteří někdy přispívají, vadí, když nezisková organizace využije jejich dar na svůj provoz. Méně to vadí mladším osobám, lidem z velkých měst.
11
Shrnutí Na charitu přispívá zhruba polovina dotazovaných respondentů, častěji ženy a ti s vyšším vzděláním a příjmem. Nadpoloviční většina těch, co přispívají, tak činí přes pouličních sbírkové akce, zejména lidé do 30ti let. Většina lidí přispívá dvakrát nebo vícekrát ročně, ovšem pouze 6% obyvatelstva přispívá alespoň jednou měsíčně. Pouze necelá dvě procenta z populace mají na svém účtu nastaven pravidelný příkaz k finanční podpoře charitativní organizace. Třetina z těch, kteří přispívají na charitu se po přispění zajímá, jak byl dar využit – spíše starší respondenti s vyšším vzděláním. Téměř polovina z nich vyhledává informace v masmédiích (spíše starší), třetina vyhledá informace na internetových stránkách organizace (spíše mladší). Téměř polovina dotazovaných na charitu nepřispívá. Nejčastěji uváděným důvodem bylo, že si to nemohou dovolit. Tuto variantu vybrali zejména lidé z nejnižší a nejvyšší věkové kategorie a ti s nižším deklarovaným příjmem. Dalšími bariérami je nedůvěra, určitá skepse v charitu. Polovina respondentů si nemyslí, že by jejich rozhodnutí darovat finanční prostředky ovlivnila ekonomická krize. Dalších 16 procent říká, že víc rozmýšlí, jaké organizaci peníze věnuje. Respondentům spíše vadí, když nezisková organizace využije jejich dar na svůj provoz, zejména starším respondentům a těm s nižším vzděláním. Využívání daru na provoz vadí víc těm, co nepřispívají.
12
Mince denně je program pro individuální dárce, kteří chtějí PRAVIDELNĚ A DLOUHODOBĚ podporovat projekty organizace ADRA Proč jsou pro nás pravidelní dárci důležití? Pravidelné příspěvky tvoří důležitý a trvalý přísun prostředků, který umožňuje : vytvářet finanční rezervu plánovat projekty dlouhodobě a udržitelně pružně reagovat v případech živelných pohrom, jako jsou povodně či zemětřesení Široká základna pravidelných individuálních dárců znamená pro organizaci jednu z klíčových oblastí jistoty a růstu Pravidelné příspěvky jsou tím nejlepším způsobem, jak organizaci ADRA podpořit. Dárcovský program„Mince denně“
13
K podpoře programů organizace ADRA stačí i malá částka pouhá MINCE DENNĚ / 30 Kč, 150 Kč nebo 300 Kč měsíčně Využití finančních prostředků v programu Mince denně: 1/3 na domácí projekty ADRA v České republice 1/3 na zahraniční projekty 1/3 na rozvoj organizace ADRA, zajištění zázemí, plánování projektů 3 skupiny členů: fyzické osoby, právnické osoby (např. drobní živnostníci, menší firmy), neformální kolektivy Dárcovský program,,Mince denně“
15
Přihlášení do programu: www.mincedenne.czwww.mincedenne.cz – on-line přihláška, tištěná přihláška v tištěné brožurce o projektech organizace ADRA. Možnost potvrzení pro odpočet daru z daňového základu v ročním zúčtování. Dárci budou pravidelně informováni o tom, komu svými dary pomohli. I MINCE DENNĚ MŮŽE ZMĚNIT LIDSKÝ ŽIVOT! www.mincedenne.cz
16
Děkujeme partnerům Hlavní partneři Hlavní mediální partneři
17
Jak se ADRA snaží zvyšovat svou transparentnost každoroční nezávislý audit hospodaření vydávání a uveřejňování výroční zprávy informace o využití vybraných finančních prostředků na webových stránkách zasílání potvrzení o daru zasílání newsletterů a emailů
18
Děkujeme za vaši podporu!! www.mincedenne.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.