Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce 02 Češi a charita.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce 02 Češi a charita."— Transkript prezentace:

1 Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce 02 Češi a charita

2 Skoro miliardu a půl ročně věnují lidé na charitu. Firmy pak další 2,2 miliardy korun. To jsou hodnoty, které se odepisují z daní a jež monitoruje ministerstvo financí.

3 Češi a charita Skutečné číslo je mnohem vyšší. Chybějí totiž částky, které lidé dali za celý rok do kasiček na ulicích nebo poslali formou dárcovských DMS.

4 charitativní účely v tuzemsku Na charitativní účely v tuzemsku přispívá zhruba každý pátý člověk. (Vyplynulo to z průzkumu společnosti GfK Czech Republic). Evropa: Tam přispívá na dobročinnost 36 procent lidí. Češi nejvíce pomáhají obětem katastrof (povodně) a strádajícím dětem.

5 Češi a charita Na Čechy zřejmě dolehla ekonomická krize. Podle průzkumu si mnoho z nich charitu prostě nemůže dovolit – uvedlo to 33 procent dotazovaných.

6 Češi a charita Od r. 2009 cítí lidé v Česku dopady krize. R. 2013 přibylo 1 200 nových dárců, podporu ukončilo téměř 500 lidí. Důvody jsou různé, k nejčastějším patří právě ekonomické těžkosti spojené se ztrátou práce (info. Člověka v tísni, Charita, Na rovinu)

7 Češi a charita polovina vybraných peněz jde na humanitární pomoc ve světě, čtvrtina na podporu politicky pronásledovaných v totalitních režimech a čtvrtina na rozvoj organizace.

8 Češi a charita Výše příspěvků na charitu rok od roku klesá. V roce 2007 darovaly firmy přes 2,5 miliardy korun, v každém následujícím roce to bylo už o sto milionů méně. Zájem o dobročinnost je nejvyšší na konci roku.

9 Češi a charita Ekonomická krize v dárcovství stále znát. Lidé i firmy pečlivěji vybírají, komu své příspěvky svěří, a zajímají se o to, jak konkrétně bude jejich dar využit a kolik se skutečně dostane k potřebným

10 Oblast filantropie firem V oblasti filantropie firem se pořádají každoroční soutěže. Oceňují se nejštědřejší dárci. Například 61 milionů korun věnovala Česká spořitelna na projekty pomoci seniorům, na boj s drogovou závislostí, na vzdělávání a také na projekty v oblasti udržitelného rozvoje. Za to získala cenu nejštědřejší banka v ČR v soutěži Top odpovědná firma 2011.

11 Oblast filantropie firem V kategorii Odpovědný produkt a marketing 2012 zvítězila Telefónica Czech Republic za projekt Obsluha handicapovaných zákazníků. V kategorii Největší dárce 2012 zvítězila firma ČEZ. Nejštědřejší dárce 2012 je firma Johnson & Johnson.

12 UNICEF 2,8 procenta na management a administrativu 4,8 procenta na podporu programů, ale i na náklady typu ostraha skladů, kontrola, monitoring. Na přímou pomoc putuje 92,4 procenta z daru.

13 Transparentní projekty Nejenom krize je důvodem, proč jsou lidé v dávání peněz na dobročinné účely opatrnější. "Mnoho z nich bylo oklamáno – jejich peníze nešly tam, kam je poslali. Není proto divu, že nyní potřebují mít jistotu, že dary putují opravdu na dobrou věc a nebudou zneužity Darujsprávně.cz - zpřehlednění veřejných sbírek.

14 Nejraději v lidé v ČR pomáhají obětem humanitárních katastrof strádajícím dětem Nejčastěji k tomu využívají dárcovské SMS. Zatím nejúspěšnější sbírkou byla - odstranění následků po tsunami v Asii. Posláno bylo 1,6 milionu DMS, vybralo se přes 44 milionů korun. Další významnou byla sbírka pro Haiti.

15 DMS / Dárcovská SMS DMS či Dárcovská SMS je způsob zasílání drobných finančních prostředků na účty nadací a neziskových organizací. Tento systém funguje v ČR od 12.4. 2004. Provozuje jej Asociace provozovatelů mobilních sítí a Fórum dárců.

16 DMS / Dárcovská SMS Cena jedné odeslané DMS je vždy 30 Kč, z níž příjemce obdrží 27 Kč. Z darované částky se od 1.1. 2006 neplatí daň z přidané hodnoty. DMS je tak jedním z nejsnazších způsobů zasílání nízkých částek na charitativní účely.

17 DMS / Dárcovská SMS RokPočet zaslaných DMSVybráno peněz 2004936 52225 286 094 Kč 20053 270 41388 301 151 Kč 20061 392 11237 587 024 Kč 20072 336 80662 093 762 Kč 20081 323 40235 731 854 Kč 20091 796 09648 494 592 Kč 20102 256 69060 930 630 Kč 20111 429 02538 583 675 Kč 2012986 29426 629 938 Kč 20131 294 16735 313 261 Kč


Stáhnout ppt "Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce 02 Češi a charita."

Podobné prezentace


Reklamy Google