Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMilada Sedláková
1
Tipy a triky (Corel Draw) Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová
2
Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, 568 02 Svitavy IČO62033026 Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.1.28/01.0050 Označení vzdělávacího materiálu 1.IT - K_INOVACE_1.IT.32 Tematická oblast Název vzdělávacího materiáluTipy a triky (Corel Draw) Druh učebního materiáluVýukový materiál Anotace Výuka tématu grafika, vektory, základy práce v programu Corel Draw, tipy pro pohodlnější práci Klíčová slova Grafika, vektor, Corel Draw, nástroje, panely Ročník2. Typická věková skupina16–18 let Speciální vzdělávací potřebyŽádné AutorDitta Kukaňová ZhotovenoKvěten 2013 Celková velikost1,2 MB
3
Tipy a triky pro práci v programu Corel Draw
4
tipy a triky PRÁCE S NÁSTROJEM ŠIPKA
5
Výběr objektů tip: Pokud máte ve scéně třeba třicet objektů a chcete vybrat všechny (dvojklik na ikoně) kromě dvou, stačí vybrat všechny a potom se shiftem ty dva odebrat tip: Pokud je objekt schován pod jiným objektem, můžete ho vybrat s přidrženou klávesou Alt. tip : Pokud je vybrán seskupený objekt, můžete jeho jednotlivé objekty vybírat s klávesou Ctrl.
6
Měřítko a zrcadlo Změna měřítka (velikosti) se provádí "chycením za čtvereček a tažením". Rohový čtvereček způsobuje proporcionální změny. Stranovým se mení velikost pouze v jednom směru. Ctrl: Přidržením této klávesy při změně měřítka se změna mění po 100%. Shift: Způsobuje symetričnost prováděné funkce
7
Otočení za rohové (ohnuté) šipky objekt se bude otáčet kolem středu střed otáčení může ležet např. mimo objekt - stačí jej tam pomocí myši posunout Pokud při přesouvání středu navíc podržíte Ctrl, bude se "zarovnávat" do důležitých míst v objektu (středy stran, rohy). Při rotaci objektu se dá klávesa Ctrl taky využít. Pokud ji budete držet, bude se úhel otáčení po měnit skocích (nastaveno v Panelu vlastností. Původně 15°). tip: Se stisknutou klávesou Shift můžete při otáčení zároveň měnit velikost objektu.
8
Umístění neboli pohyb s objektem. Není nic lehčího, než ho "chytit a tahat ho po obrazovce". Pokud objekt nemá výplň je nejlepší ho chytit za obrys nebo za křížek uprostřed objektu (pokud ovšem nejste v režimu otáčení/zkosení - místo křížku je tam Střed). tip: Pokud vás zdržuje najíždění na obrys u nevyplněných objektů, můžete zapnout Jako vyplněné v Panelu vlastností. I nevyplněné objekty pak můžete chytat za "bříško". Ušetří to spoustu nervů
9
tipy a triky PRÁCE S NÁSTROJEM TVAR
10
než začnete editovat křivku, musíte ji mít vybránu. To provedete nástrojem Výběr, nebo přímo nástrojem Tvar (kliknutím na ni). Křivka "změní barvu" a ukážou se všechny uzly. Nyní můžete: 1. chytnout uzel a pohybovat s ním, 2. označit uzel (kliknutím) a měnit jeho vlastnosti v Panelu vlastností. ( Del - odstranění), 3. u označeného uzlu se zobrazí tečné kontrolní body (ne u úsečky), změnou jejich polohy měníte průběh křivky, 4. kliknout na segment křivky, zobrazí se puntík. Můžete přidat bod (klávesa +) a měnit vlastnosti křivky v Panelu vlastností, 5. chytnout segment křivky a táhnout (ne u úsečky). Měníte tím přímo průběh křivky. 6. označit více vrcholů (jako u nástroje Výběr )
11
V panelu vlastností jsou dále možnosti:
13
tipy a triky PŘEVEDENÍ TVARŮ NA KŘIVKY
14
Převod tvarů na křivky Některé objekty se nechovají jako křivky. Jsou to text, obdélník, elipsa. Pokud chceme tyto objekty editovat bod po bodu, musíme je převést na křivky. Upozornění: Převodem objektu na křivky se ztrácí možnost editování jeho „vrozených“ parametrů. Vybraný objekt převedete na křivky stisknutím Ctrl Q.
15
Kombinovat (Ctrl-L) Tato funkce nám poskytuje možnost "spojit" dvě nebo více křivek v jednu. V místech, kde se objekty překrývaly je po zkombinování "vnější prostor" objektu a bude tedy bez výplně. tip: Výsledný objekt má vlastnosti (obrys, výplň, některé efekty) jako poslední objekt vybraný pro zkombinování.
16
Rozdělit (Ctrl-K) Je to opak funkce Kombinovat. Rozdělí objekt zpět na elementy.
17
tipy a triky LOGICKÉ OPERACE
18
Obecně pro ně platí (a vyplývá to z jejich funkce), že upravují pouze více objektů najednou. Musíte tedy nejprve vybrat více než jeden objekt a až potom budou tyto funkce dostupné. tip: Je dobré si všimnout, jak závisí pořadí výběru objektů na vlastnostech výsledného objektu. Pro všechny tři funkce platí: Výsledný objekt má vlastnosti (výplň, obrys) objektu, který byl vybrán jako poslední. Při použití funkce Oříznout se ořezává také poslední objekt.Oříznout tip: Všechny funkce se dají vyvolat z Panelu vlastností i z Rozbalovací nabídky. Jejich způsob použití se nepatrně liší. Rozbalovací nabídky Sloučit, Oříznout, Průnik
19
Sloučit Spojí dva (nebo více) objekty v jeden celek. V místech, kde se objekty překrývaly, dojde k jejich "splynutí":
20
Oříznout Z posledního objektu vykrojí tu část, kterou měl společnou s ostatními vybranými objekty:
21
Průnik Vytvoří nový objekt. Bude mít tvar oblasti, kterou měly oba objekty společnou (kde se překrývaly):
22
Použití funkcí z Rozbalovací nabídky Výsledek se lišit nebude, ale při vytváření máme více možností a postup je trochu jiný: 1. "Editující" objekty se vybírají před použitím funkce. 2. V nabídce si zvolíme funkci a podle potřeby zaškrtneme Ponechat objekty (viz níže). 3. Klikneme na Sloučit s...(Oříznout..., Průnik s...). 4. Kurzor se změní na velkou šipku. Vybereme "cílový" objekt. Výsledný objekt má opět vlastnosti posledního (="cílového") objektu. Ponechat původní Cílový objekt - pokud je prázdné, cílový objekt se automaticky odstraní. Ostatní objekty - pokud je prázdné, odstraní se všechny "editující" objekty
23
tipy a triky VRSTVY OBJEKTŮ
24
jednotlivé objekty "plavou" na pracovní ploše. Pokud má objekt výplň, žádný objekt, který leží pod ním, není vidět: Proto velice záleží na tom, jak jsou objekty "seřazeny" (co se týče "vzdálenosti od vašeho oka"):
25
Pro tento účel jsou v Corelu zavedeny funkce v menu Změnit > Zařadit : Dopředu / Dozadu - Posune objekt v pomyslném pořadí na úplný konec nahoru / dolu. O jeden vpřed / vzad - Posouvá objekt nahoru / dolu po jednom kroku. Před... / Za... - Po zvolení této funkce se kurzor změní ve velkou vodorovnou šipku. Klikněte na jakýkoli objekt (ne na ten, který chcete posouvat) a přesunovaný objekt se zařadí před / za něj. Opačné pořadí - Je možné provést pokud máte vybraných více objektů.
26
tipy a triky PRÁCE S NÁSTROJEM LUPA
27
Pokud vyberete tento nástroj, v Panelu vlastností se vám zobrazí další možnosti. Můžete kliknout na jednu z těchto ikon (funkce popsány níže), nebo: 1) Kliknout do obrázku v místě, které chcete zvětšit. 2) Kliknout tamtéž se stisknutou klávesou Shift. Obrázek se zmenší. 3) Zmáčknout levé tlačítko a táhnout myší. Tím ohraničíte prostor, který se má zvětšit.
29
Práce vodícími linkami můžeme nastavit vodorovné, svislé i šikmé vodící linky objekty lze potom k těmto linkám přichytit zadáváme vzdálenost vodicí linky o horního, dolního okraje nebo dvojici bodů pro šikmou vodící linku
30
Práce s pravítkem Nastavujeme: měřítko rozdělení dílků počátek pravítka odsazení duplikátů
31
Práce s mřížkou Nastavujeme: hustotu mřížky, typ zobrazení
32
Práce s vrstvami Volbou nástroje Správce objektů zobrazíme Správce objektů zobrazuje jednotlivé vrstvy a objekty ve vrstvách můžeme měnit viditelnost vrstev a přesouvat vrstvy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.